Toon posts:

[Win XP] 2 Monitoren, verkeerde volgorde?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:

Ik heb 2 monitoren aan mijn PC hangen, één via een PCI Video kaart en één aan me normale AGP Kaart. Monitor 1 staat voor me, en monitor 2 staat er naast, voor mijn tv-kaart of zo etc. etc.

Nou vindt ik dit toch wel verij irritant:

Situatie:

Monitor 2 - Monitor 1

Maar, als ik nou met mijn cursor naar monitor 2 wil, dan moet ik naar rechts "muizen" op monitor 1.... Niet echt logische volgorde!

Flink gezocht door windows, maar ik zie de optie echt niet om dat om te wisselen.

Het is geen kwestie van monitoren omdraaien, want ik wil wel achter monitor 1 blijven zitten (De goede (om het zo maar te noemen))

Iemand een oplossing? -graag!

Alvast bedankt!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 19:57 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Je kan toch zeggen waar monitor 2 moet staan bij de beeldscherm eigenschappen :?

(Staat dat niet in de help van XP :?)

[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-11-2002 19:58 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bovendien kan je gewoon slepen met die monitoren hoor :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
[:S] joh! ff uitproberen...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Windows help:
Een extra beeldscherm installeren
Schakel de computer uit.
Plaats de extra videoadapter in een beschikbare PCI-sleuf (Peripheral Component Interconnect) of AGP-sleuf (Accelerated Graphics Port).
Sluit het extra beeldscherm aan op de kaart.
Schakel de computer in. De nieuwe videoadapter wordt herkend en de juiste stuurprogramma's worden geïnstalleerd.
Open Beeldscherm in het Configuratiescherm.
Klik op het tabblad Instellingen op het beeldschermpictogram voor het beeldscherm dat u naast uw primaire beeldscherm wilt gebruiken.
Schakel het selectievakje Het Windows-bureaublad naar deze monitor uitbreiden in en klik vervolgens op Toepassen of OK.
Als het selectievakje niet op uw computer wordt weergegeven, is het mogelijk dat de videoadapter geen extra beeldschermen ondersteunt. Zie de Opmerkingen voor informatie over compatibele hardware.

Opmerkingen

U opent Beeldscherm als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Beeldscherm.
Als u het selectievakje Het Windows-bureaublad naar deze monitor uitbreiden inschakelt, kunt u items over het scherm naar andere beeldschermen slepen.
U kunt ook het formaat van een venster zodanig aanpassen dat dit zich uitstrekt over meer dan één beeldscherm.

Als u meerdere beeldschermen wilt gebruiken, hebt u voor elk beeldscherm een PCI- of AGP-videoadapter nodig. Als u een geïntegreerde videoadapter hebt (dit is geen afzonderlijke kaart maar een onderdeel van het moederbord) en deze wilt gebruiken in een configuratie met meerdere beeldschermen, moet u de adapter instellen op VGA.
Zie Compatibele hardware en software in Help en ondersteuning voor een uitgebreide lijst met de hardware die wordt ondersteund door Windows-besturingssystemen.

Als het extra beeldscherm niet wordt herkend, klikt u op Probleemoplosser voor beeldscherm voor meer informatie.
Het besturingssyteem heeft altijd een VGA-apparaat nodig. Het VGA-apparaat wordt door de BIOS of EFI van de computer herkend aan de volgorde van de apparaten in de sleuven, tenzij het mogelijk is om in het BIOS of EFI een apparaat aan te wijzen als VGA-apparaat.
Het VGA-apparaat kan niet worden gestopt, hetgeen van belang is voor basisstations.
Wanneer u de computer opstart, wordt het dialoogvenster Aanmelden weergegeven op het primaire beeldscherm. Daarnaast worden de vensters van de meeste programma's op het primaire beeldscherm weergegeven wanneer u de programma's start.
Als u Dualview gebruikt, kunt u stap 2 en 3 hierboven overslaan. U kunt dan gewoon het extra beeldscherm aansluiten op de video-uitgang van uw draagbare computer of de tweede video-uitgang van uw bureaucomputer. Wanneer u de computer inschakelt, wordt het tweede beeldscherm automatisch herkend. Voer stap 5 tot en met 7 uit om het bureaublad uit te breiden naar het tweede beeldscherm. Als het tweede beeldscherm niet wordt weergegeven op het tabblad Instellingen, moet u misschien het stuurprogramma voor het beeldscherm bijwerken.
Meerdere beeldschermen rangschikken
Deze procedure is van toepassing wanneer op een computer twee of meer beeldschermen zijn aangesloten.

Open Beeldscherm in het Configuratiescherm.
Klik op Vaststellen op het tabblad Instellingen om een groot getal weer te geven op elk van uw beeldschermen, waarmee wordt aangegeven welk beeldscherm overeenkomt met welk pictogram.
Sleep de beeldschermpictogrammen naar posities die aangeven hoe u items van de ene naar de andere monitor wilt verplaatsen en klik vervolgens op OK of Toepassen om de wijzigingen te bekijken.
Opmerkingen

U opent Beeldscherm als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Beeldscherm.
De positie van de pictogrammen bepaalt hoe u items van het ene beeldscherm naar het andere verplaatst. Als u bijvoorbeeld twee monitoren gebruikt en u items van het ene beeldscherm naar het andere wilt verplaatsen door naar links of rechts te slepen, plaatst u de pictogrammen naast elkaar. Als u items van het ene naar het andere beeldscherm wilt verplaatsen door omhoog en omlaag te slepen, plaatst u de pictogrammen boven elkaar. De posities van de pictogrammen hoeven niet overeen te komen met de fysieke posities van de beeldschermen. Dit betekent dat u de pictogrammen ook boven elkaar kunt plaatsen als de beeldschermen in werkelijkheid naast elkaar staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-11-2002 20:02 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Kikke het werkt!

sorry dat ik weer zo dom doe :) ik schaam me op dit moment hééél diep

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online