Toon posts:

[2k]Exception Floating-point division by zero(0xc000008e)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Exception Floating-point division by zero(0xc000008e)
Deze error krijg ik dus heel vaak in win2k heel vaak in meerdere programmas en meerdere soorten....
Het loopt de spuigaten uit en werken op de computer wordt bijna niet te doen, want deze error springt vaak op.

Ik zou graag willen weten hoe ik deze error kan fixen.

Thanks.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

Reptile209

- gers -

Het klinkt alsof je "een" buggy programma of driver hebt. Probeer eens zo veel mogelijk non-MS services uit te schakelen. Of update eens al je drivers. Of draai SP3 nog eens opnieuw.
Het wordt iig door "een" programma veroorzaakt (zal niet snel de kernel zijn), dus je kan het alleen via eleminatie achterhalen. :)

Zo scherp als een voetbal!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
misschien heb je hier wat aan http://www.microsoft.com/...rkstn/reskit/execmsgs.asp
Kijk effe of in je de blauwe schermen wat nuttige info vindt welk deel de stops veroorzaakt. Anders een herinstall uitvoeren?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
delen door nul is gelul :+ (zei mijn leraar op de middelbare school altijd)

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 24 november 2002 @ 19:57:
Het klinkt alsof je "een" buggy programma of driver hebt. Probeer eens zo veel mogelijk non-MS services uit te schakelen. Of update eens al je drivers. Of draai SP3 nog eens opnieuw.
Het wordt iig door "een" programma veroorzaakt (zal niet snel de kernel zijn), dus je kan het alleen via eleminatie achterhalen. :)
Dat is het nou juist...het komt bij bijna alle programmas voor die ik draai...
Dan geeft windows die error en dan sluit het programma af...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48
Welke drivers heb je gewijzigd?

Verwijderd

Topicstarter
Het is lang geleden sinds ik newe drivers heb geinstalleerd, dus ik kan me niet herinneren of een driver hiervoor wel verantwoordelijk is...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

na begin maar met windows te updaten, dan drivers te updaten en is het dan nog niet weg dan nieuwste bios nieuw flashen.... kom daarna nog maar eens terug

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
MRic3 schreef op 24 november 2002 @ 21:14:
na begin maar met windows te updaten, dan drivers te updaten en is het dan nog niet weg dan nieuwste bios nieuw flashen.... kom daarna nog maar eens terug
Allemaal al gedaan SP3, laatste officiele drivers voor alle hardware en nieuwste biosversie....

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Na dan heb je dat iig goed gedaan (soms kan het ook te goed zijn maar toch, daar gaan ik niet van uit)

Het kan zijn dat je een bepaald programma resident hebt zitten dat die error veroorzaakt. MoBo sensoren, virusscanner, firewall, kan van alles zijn... Kijk eens in je taskmanager/opstartconfig wat je eventueel kan uitschakelen.

Als je geen virusscanner hebt draaien.. instaleer er dan 1 en scan eens een keer of probeer eens een on-line scan bij McAfee....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1