Sinds enkele dagen heb ik linux (SuSE 8.0) op mijn systeem draaien. Ik vond dat het wel eens tijd werd op linux uit te proberen!
Ik loop alleen tegen een irritant probleem op, mijn isdn verbinding krijg ik niet tot stand. Ik heb al lang zitten neuzen en wat readmes gelezen maar luknie...
Ik heb al een verbinding geconfigureerd en mijn adapter ook, maar ik zie een aantal dingen die wijzen op het feit dat het niet werkt, wat info:
- Yast 2, isdn config geeft aan:
Reeds geconfigureerd:
Tiger jet model 300 128k contr0(ik heb een trust die onder 2000/xp ook als tigerjet werkt)
Isdn
Hccnet2 met syncppp op net0
- bij het laden van linux vliegt er voorbij:
loading driver contr0 hisaxcrtl0: no such device
- Xconsole geeft in de log:
linux kernel: no channels in open minor(64)
linux kernel: always open isdnctrl0
- Als ik afsluit:
sending all processes term signal
hisax busy
Hisax is de isdn driver als ik het goed begrijp.
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan en me verder kan helpen, misschien ben ik dom bezig maarja
linux newbe
.
Ik loop alleen tegen een irritant probleem op, mijn isdn verbinding krijg ik niet tot stand. Ik heb al lang zitten neuzen en wat readmes gelezen maar luknie...
Ik heb al een verbinding geconfigureerd en mijn adapter ook, maar ik zie een aantal dingen die wijzen op het feit dat het niet werkt, wat info:
- Yast 2, isdn config geeft aan:
Reeds geconfigureerd:
Tiger jet model 300 128k contr0(ik heb een trust die onder 2000/xp ook als tigerjet werkt)
Isdn
Hccnet2 met syncppp op net0
- bij het laden van linux vliegt er voorbij:
loading driver contr0 hisaxcrtl0: no such device
- Xconsole geeft in de log:
linux kernel: no channels in open minor(64)
linux kernel: always open isdnctrl0
- Als ik afsluit:
sending all processes term signal
hisax busy
Hisax is de isdn driver als ik het goed begrijp.
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan en me verder kan helpen, misschien ben ik dom bezig maarja