[PHP][Apache] Alles achter ? doet niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 09:00
Ik heb een Apache server geinstalleerd en daarbij ook php. Php doet het opzich wel, maar als ik bijv. page.php?page=post doe dan krijg ik gewoon page.php zondar dat die variabele word... gelezen zeg maar, dus $page krijgt geen waarde. Ik heb ergens gelezen dat je dan register_globals = On moet hebben, maar dat heb ik geprobeerd en helpt niet

can someone help me plz? :'(

GoT a clue? Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dit eens:

PHP:
1
echo($_GET['test']);

Roep dit bestand aan met bestandsnaam.php?test=bla. Staat er bla, dan heeft het idd met register_globals te maken, anders ben je screwed :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 19:45 . Reden: php ipv code tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Staat je register_globals aan :? Dit staat namelijk standaard uit vanaf versie 4.2.x nogwattes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

007BigHarry schreef op 24 November 2002 @ 19:21:
Ik heb ergens gelezen dat je dan register_globals = On moet hebben, maar dat heb ik geprobeerd en helpt niet
zmn schreef op 24 November 2002 @ 19:46:
Staat je register_globals aan :? Dit staat namelijk standaard uit vanaf versie 4.2.x nogwattes :X
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je een van de nieuwere PHP's heb, dan moet je wat veranderen. De gegevens die je in de URL zet, zijn GET-variabelen:

PHP:
1
2
3
4
5
blaat.php?page=post

$page = $_GET['page'];
echo $page;
// uitkomst: post

:)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Regeltje 1 van de php-code van Prammenhanger moet er uiteraard niet bij, of je moet hem comment-en.

Als je er nu nog niet uit bent bekijk dan eens goed of jouw gegevens in de output van phpinfo() voorkomen.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Ah register globlals on.. Daar zal ik ook eens naar kijken, ik had hetzelfde probleem een compleet php systeem vanaf mijn server naar lokaal (op een verse BSD server) gedownload. Maar alle php scripts worden uitgevoerd alsof er niets meegegeven word.
Maar dat zal die globals on de oplossing wel zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door xychix op 25-11-2002 07:13 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij complete systemen waarbij je geen toegang hebt tot de apache config, zou je boven elk script dit kunnen zetten:

PHP:
1
2
3
<?
extract($_GET);
?>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
gebruik gewoon:
$_GET[] en $_POST[] etc.

Die dingen zijn niets voor niets ingevoerd en tis een goede gewoonte om ze te gebruiken.
[toelichting]
Je wordt door het gebruik van die variabele namelijk vanzelf gedwongen om iets gestructureerder te werk te gaan.
Ook kan je er nu vanuit gaan dat variabele die uit de $_SERVER komen niet door de gebruiker zelf mee gegeven zijn.
[/toelichting]

Meer info:
http://www.php.net/manual....variables.predefined.php

[ Voor 39% gewijzigd door martinvw op 25-11-2002 10:49 . Reden: toelichting ]

Pagina: 1