Cooling wat zou ik doen

Pagina: 1
Acties:

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik zit met een vraag.
Aangezien ik mijn systeem stiller wil maken wou ik iets aan mijn oude standaard p3 koeler doen.
Ik dacht bij mij zelf of ik vervang mij oude koeler of ik zet een groter fan op mijn oude koelelement en laat deze zomogelijk langzaam draaien. Ik heb zitten zoeken op got met zowel got zelf al omega, maar kun geen bevredigend antwoord vinden.
Als ik een koeler zou kopen mag hij niet te zwaar zijn omdat ik een slot 1 mobo heb. Ik kan eventueel wel een dimm missen.
Nog wat details.
Mobo Asus P2B Slot 1
P3 500@500
Ati Radeon
Terratec 24/96 khz
Een 300 watt noname voeding
3 com netwerk kaartje
Cd-romtje
hdtje

BVD

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Verwijderd

je kan je koeler die je nu heb op 7 volt laten lopen doet ook een wonder :Y)

Verwijderd

80x80 + fanadapter... stille natuurlijk. Goede koeling en geen geluid.

Hier draai ik sowieso altijd muziek boven het niveau van mijn fans. :P

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Een grotere koeler hoef je minder hard te laten draaien om dezelfde luchtverplaatsing te krijgen.
Minder hard draaien = minder lawaai :*)

Dus: Eerst een groter fan erop, dan googlen om te kijken hoe je je fan op 7 ipv 12 volt kan laten draaien.

succes

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik wist die 7 volts mod al.
Het probleem van de huidige koeler is dat er zon klein pest fannetje op zit. Ik denk dat hij zou 4 cm in diameter is. Als je deze op 7 volt laat lopen heb je denk ik iet wat te weinig lucht verplaatsing :).
Ik koop gewoon een 8 cm fan van enermax aangezien deze makkelijk in de buurt te verkrijgen is. En redelijk stil is op silent mode. Heb er een in mijn voeding zitten.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It