Edimax router stuk na flashen :S BR 6104

Pagina: 1
Acties:

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Ik had een tijdje geleden een Edimax router gekocht, was de BR6104 met firmware 0.57. Nu flashte ik die naar 0.59 Final maar toen ik flashte reboote mijn PC doordat ik de TV-kaart starte (ja, brak ding). Nu was mijn hele router naar de *****.

Nu vraag ik jullie, zou de router door die reboot echt pleite zijn gegaan?? Want de ledjes van de router stonden al te knipperen toen ie reboote.

Ik vraag dit omdat ik inmiddels via de garantie gratis een nieuwe Router heb gekregen, maar ik wil er natuurlijk niet weer één stuk flashen. Ze zien me weer aankomen met het ding :P Dus weten jullie of het veilig is om hem weer te flashen???

Ojah, zijn er nu heel veel voordelen van nieuwe firmware??? Want hij draait zo onder 0.57 ook goed

[ Voor 8% gewijzigd door AirX op 24-11-2002 19:16 ]

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
als het werkt moet je het niet veranderen anders moet je ff kijken of die upgrade nieuwe functionaliteiten met zich mee brengt die nuttig zijn voor jou

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

YellowCube

Wait...what?

edit. was al gezegd:
als het goed is, zit er een readme bij zo'n firmware update waarin precies staat wat er veranderd is. Als er bijv staat: "Resolves issues for SiS network adapter with VPN access" en jij hebt geen SiS kaart en gebruikt geen VPN dan lijkt het me vrij zinloos om een upgrade te doen.

/edit en dit nog niet....
Verder moet je met het flashen van apparaten altijd opletten dat je pc geen scheet laat want dan ben je meestal de lul.

[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 24-11-2002 19:26 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:40
Hallo
Even een vraagje ik heb ook zo'n router gekocht met pcmcia kaart en hoe heb je het wlan gedeelte ingeschakeld ik heb wel het MAC adres ingeschakeld (van mijn pcmcai kaart)maar weet niet hoe ik verder moet ben nog niet zo'n "wiskit" in wireless. Wat moet ik bij het gedeelte 802.1x onderdeel RADIUS Server Parameters en wat moet ik met het NAT gedeelte doen.

"help"