WAT EEN KUT KAART!

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
Kocht dus laatst een XFire 1024 in de overtuiging dat ie wel leuk geluid kon maken en er zat A3D op en EAX ondersteuning. Echter nu ik hem heb aangesloten op mijn DTT 2500 boxenset blijkt het geluid brak te zijn. Er zitten rare glitches in het geluid en er is een dikke overbas te horen. Als ik mijn mic ingang niet mute dan ruist het alsof ik een stofzuiger naast mijn hoofd heb en als ik Half-Life wil opstarten met A3D dan failed de initialisatie.

Heb ik iets fout gedaan? aangesloten als volgt:
LineOut 1 : LineIn
LineOut 2 : RearIn
setup op DTT: 4 point speakers

Als ik niet iets heb fout gedaan dan is die XFire een dikke kutkaart en ga ik zo weer terug naar mijn lieve SB Live 1024, die tenminste een fatsoenlijke digitalOut heeft.

En nog niets: in de fantastische kut software van Sound Fusion blijft de optie Quadrophonic speakers niet eens geselecteerd als ik die aanklik en op "apply" druk. Ga ik dan het prog uit en dan start ik het weer op dan is ie weer op Stereo speakers gesprongen.

KUT KUT KUT....

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Life is a bitch

Verwijderd

soms zit het mee en soms zit het tegen...

gewoon door blijven gaan....

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31
ik heb hem ook gehad. Ik vond het geluid ook slecht en vooral bij spellen werkt de aex en a3d ondersteuning naar mijn mening beneden de maat. Heb hem na een dag weer omgeruild voor de sb live!, die is naar mijn mening stukken beter.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Ik kan je niet helpen met dit probleem, maar je kunt het forum van 3D Sound Surge even napluizen voor wat meer info over dit probleem. 3DSS is IMO de beste game-audio site die er is. Er zijn daar ook wat links naar andere sites, die zijn ook wel aardig.
En anders ga je naar http://www.hardwareinfo.net/dutch/links.html
KOEN CRIJNS heeft net een vergelijkende audio kaart test gedaan, deze maand in de Computer Totaal. Check daar het forum ook maar es.
Good luck!

(edit: blijft lastig he? die links goed doen :D )

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ben een grote voorstander van deze kaart, maar jammer dat ik nu deze "slechte" reacties hoor! Jammer. Waar ik 'm allemaal voor gebruik is ie groots! Beter dan die brakke Creative.

Maar ik ben blij met deze post, want zo worden ook negatieve aspecten aan het licht gebracht zodat de keuze voor een ander misschien makkelijker is!

20*350ZO45°

Verwijderd

DAMN JE PLAYER 1024 WEGDOEN VOOR EEN ANDERE......

HOEZO ZOU DIE BETER MOTTE ZIJN?

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
ja achteraf misschien niet de beste keuze geweest, maar ik wilde graag A3D omdat dat wel leuk schijnt te zijn voor games,....maar dan moet je dus wel een GOEDE kaart hebben en niet een XFire

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 21:39 schreef VORMPIE2 het volgende:
DAMN JE PLAYER 1024 WEGDOEN VOOR EEN ANDERE......

HOEZO ZOU DIE BETER MOTTE ZIJN?[/quote]Ik zou maar eens naar je toetsenbord kijken, volgensmij blijft je shift-toets hangen! :D

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
ja een 1024 weg doen voor een andere ja..
ikke wel..

fijn een guillemot fortissimo gekocht..
a3d,eax en sensaura ondersteuning..

oja en nog belangrijker.. optische digitale uitgang..

oja en de dos support van een sb live vind ik ruk.. daarom maar fijn een awe64 erlangs..

Greetz Roger

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik heb een tijdje een SBlive! retail (eerste versie) gehad. Daarna een echte Vortex2 kaart en dan nu een Sonic Fury (grote broer van die guillimon(of hoe schrijf je dat ook alweer).
Ik vin het geen van drie slechte kaarten, maar zelf luister ik liever naar A3D als naar EAX, en de combinatie van beide, met de SF dus, bevalt me uitstekend. Tis alleen dat de kaart nog veel meer kan als de drivers nu toelaten.
Wel fijn vin ik dat de Crystal chip die op de SF zit neerwaarts complatible is, zoadat ik in me linux kernel wel me geluid kan meebakken, okay geen 6 speaker support, maar ik draai toch altijd via mn DPL receiver, klinkt gewoon stukken beter als me oude FPS1000 dingetje

LightYears

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Haa, eindelijk iemand met een Sonic Fury :D
Hoe bevalt ie in vergelijking met de Live?
Die Sonic Fury stond heel hoog op mijn lijstje, tot ik de reviews las met die buggy drivers :(
Een nieuwe kaart kopen en dan wachten op nieuwe drivers (morgen....morgen...morgen) daar heb ik geen zin in.
Nu dus maar wachten op de 5.1 van Creative, zucht. (heel diepe zucht)

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

in sommige games is het niet mogelijk 3d hardware in te schakelen (Q3 bv.) maar toch met de koptelefoon op (hoe anders?) hoor je wéldegelijk de 3d effecten, dat terwijl Q3 alleen A3D2 ondersteund. (vaag dus)
over de rest van de drivers niets dan lof, alles werkt zoals het moet werken. Las ergens eens dat je kon zien of de EAX / A3D het goed deed als je de demo's zou draaien ... nou die heb sinds een update van Turtle beach (daar heet ie de Santa Cruz) wel aan de praat gekregen. De huidige drivers van VideoLogic laat ze niet horen. De ovrige kwaliteit van de kaart is zeer goed. Het geluid klinkt simpelweg nèt iets beter als de sblive! Hoe de Xfire klinkt weet ik niet, maar die gebruikt het kleine broertje (geen AC3 geen 6 kanaals) ...

LightYears (wie weet wel de eerste met de SF in nederland :-) )

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

als je gaat schelden gebruik dan je eigen vleeswaren, lullo!

• tspawn
  • Laatst online: 22:50
Nou ik heb de DMX 1024 Xfire ook maar het is zeker wel beter geluid dan de die creative live player, die heb ik ook een jaar gehad. De Dynamiek in het geluid van de Xfire is veel beter. Ook klinkt het midi gedeelte veel beter(niet dat ik dat gebruik maar je er goed de kwaliteit van een kaart mee testen)

Dat kraken kan o.a. komen doordat de je hem niet op een eigen IRQ hebt staan. Ik heb van de kraken echt nooit last gehad.

Bel anders even met de helpdesk daar daar zit iemand die er echt verstand van hebt en je echt helpt. (Je zal het een paar keer moeten proberen voor dat je contact hebt want hij zit in zijn eentje daar. En je kan bellen tussen 15.00 uur en 18.00 uur. Alleen al om de support van die kaart geef ik hem een tien.

Begin trouwens niet meteen te roepen dat het een slecht produkt is omdat hij toevallig niet in jouw situatie werkt.

Verwijderd

Zit die kaart toevallig naast je videokaart of in de laatste 2 PCI sloten van je bord? Dat wil nl. ook wel eens problemen geven.

Verwijderd

Bedankt voor je reactie Light Years. Het schijnt dat de Videologic Sonic Fury per ongeluk in de winkel lag met Betadrivers, maar waarom ze dan nu nog steed niet nieuwe drivers hebben gepost.....?

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
Tspawn....als je mijn posting goed gelezen had dan had je zien staan: "MITS IK NIKS VERKEERD HEB GEDAAN > Dan is het een kutkaart.
En voor zover ik weet heb ik niks fout gedaan en doet ie het nog steeds niet goed. Dus in mijn optiek maakt het dan een kut kaart omdat ie gewoon teveel moeite vraagt om het WEL goed te doen. snappie? Mij SB Love :) Doet het toch ook in één keer goed? zonder dat ik kijk oftie in de buurt van een videokaart of whatever zit!
dus vandaar!

• tspawn
  • Laatst online: 22:50
Ok, sorry dan (het blijft moelijk lezen toch. Maar heb je hem al aan de gang ???

Verwijderd

A3D Files

Download A3D Support Files - Version 3.12 (1.3 MB executable) These drivers will work on any A3D sound card or PC.

These new A3D drivers work on NT 4.0 with the current Vortex 1 and Vortex 2 NT 4.0 drivers. The new A3DAPI.DLL should also provide A2D support for all sound cards on NT 4.0.

This executalbe file contains 5 files along with this Readme:

A3D.DLL 03/06/00 03:12 2.09
A3D.VXD 03/06/00 03:12 2.09
A3DSPLSH.EXE 03/06/00 03:12 2.09
A3D.INF 03/06/00 03:12 3.12
A3DAPI.DLL 03/06/00 03:12 3.12

They are required for playing games that have been written to take advantage of A3D 2.0 and 3.0.

You should install these updated files if you use one of the following sound cards unless you are using a Vortex card with the latest reference drivers which will already include them

* Aureal Vortex 2 SuperQuad Digital PCI (OEM)
* Aureal Vortex 2 PCI (OEM)
* Aureal Vortex 1 PCI (OEM)
* Absolute Multimedia Outrageous 3D Sound
* Diamond Monster Sound II MX300
* Diamond Sonic Impact S90
* Diamond Monster Sound, M80, and MX200
* Turtle Beach Montego II
* Turtle Beach Montego A3DXstream
* Videologic SonicVortex2
* Xitel Storm Platinum
* Xitel Storm VX
* Xitel Storm 3D
* Orchid NuSound PCI
* Shark Predator
* Shark Predator PCI
* Terratec XLerate
* Terratec XLerate Pro

* Terratec DMX XFIRE 1024 !!!

* Aztech PCI 338 A3D
* Any sound card/motherboard that uses the Aureal Vortex 2 (AU8830) chipset
* Any sound card/motherboard that uses the Aureal Vortex 1 (AU8820) chipset

INSTALLATION

Running the A3DDRIVERS.EXE file will install the drivers automatically. If you need to install these updated files manually for some reason, right click on the A3D.INF file and choose Install. This will copy the A3D.VXD, A3D.DLL, A3DAPI.DLL, and A3DSPLSH.EXE files over to their proper folders, as well as enter some information into your Registry.

Advanced users may wish to rename or delete the A3DAPI.DLL files from their local game folders. This will force the games to use the updated A3DAPI.DLL in the Windows System folder and may result in a performance increase within that title.

Verwijderd

Als het goed is werken Quake3 en Halflife
nu ook met A3D !
FF testen, nou Q3 werkt dus perfect !!!

Ik vind de XFire beter dan de SBLive value...
omdat alles vlekkeloos werkt, van install tot
gebruik... kan ik niet zeggen van die brakke
Live-kaart ! Gebruik hem vooral voor afspelen
van DVDs, games en mp3 !!!
Pagina: 1