[WindowsXP] icoontjes komen niet meer in systray...

Pagina: 1
Acties:

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
Heb al gesearched bij search, en het probleem kwam al wel een paar keer aan bod, maar zonder echte oplossing... Misschien lukt het nu:

'k Heb Outpost (firewall) en F-secure terug geinstalleerd en vroeger zetten die zich steeds in de systray (ook in XP), maar deze keer niet. Een herinstallatie helpt niet.

Nochtans:
a. ze staan in de opstartlijst bij msconfig
b. staan actief in de processen bij taakbeheer
c. staan bij services als 'gestart' en op 'automatisch'
d. eigenschappen van de taakbalk: ik zette ze op 'altijd weergeven' maar van dat altijd weergeven komt niets terecht ... :? (maar hij staat er wèl bij de lijst NIET-Actieve items ?)

Hoe krijg ik die programma's permanent in de systray?

[ Voor 22% gewijzigd door passer op 24-01-2003 20:29 ]

Verwijderd

Bij eigenschappen van de taakbalk instellen als permanent weergeven?

• passer
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 18:03:
Bij eigenschappen van de taakbalk instellen als permanent weergeven?
Deed ik al (zie punt d hierboven) ...

[ Voor 103% gewijzigd door passer op 05-01-2003 17:17 ]

• passer
BIJKOMENDE VRAAG:

Daarjuist dacht ik dat ik eruit was: ik had een herstelpunt teruggezet en de icoontjes stonden vrolijk in mijn systray :) :)

Ik dacht: ik post dit even, maar voor ik dit doe, laat ik voor alle zekerheid maar eens terug opstarten en kijken of ze erin blijven, anders stuur je een verkeerd bericht de wereld in.

Dus ik terug opstarten en... ze waren weer ribbedebie.... :? :?

Iemand een verklaring hiervoor?

• Capa
  • Laatst online: 13-05 11:36
instelling van f-secure... hide tray icon?
bij her-install, ook overgebleven map weg gemieterd en register gecleaned?

• passer
Sauron-XP schreef op 07 januari 2003 @ 09:31:
instelling van f-secure... hide tray icon?
Nee, de instellingen zijn zelfs: altijd zichtbaar (maar dit helpt niet, lijkt me ... :-( )
Sauron-XP schreef op 07 januari 2003 @ 09:31:bij her-install, ook overgebleven map weg gemieterd en register gecleaned?
Jup: gedaan (zelfs met machtigingen moeten werken, want ze wilden gewoon niet weg)...
('k heb al verschillende posts gezien i.v.m. de icoontjes in de systray, maar blijkbaar weet niemand er goed weg mee ... ;( )

• passer
OPGELOST !

Op een ander forum gevonden en het werkt ! :
Deze computer - beheren - services en toepassingen - services.
Hier zowel bij SSDP als bij UpnPservice (= universele plug en play service) rechts klikken en bij Eigenschappen als opstarttype Uitgeschakeld aangeven.
Dan ga je naar http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm en daar download je :Hide or Show Inactive Icons in the Notification Area (Line 53)
Remove Past Items From the Notification Area (Ook op Line 53) en je laat ze direct installeren.
Hierna ga je naar Taakbeheer (via Ctrl-alt-del), in het tabblad Processen klik je op explorer en dan op Proces beëindigen. Ga dan naar het tabblad Toepassingen, onderaan op Nieuwe Taak klikken, ‘explorer’ invullen (zonder de ‘ ’) en laten uitvoeren.

Groeten aan wie het nog kan gebruiken!
Pagina: 1