Toon posts:

lampen in max5 (of max 3 of 4)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.. ik probeer een bepaalt zoort belichting te maken in een zaaltje die ik aan het maxen ben..

Afbeeldingslocatie: http://www.singerlaren.nl/images/rondleiding/Img0020.JPG

die lampen op het plafond die wil ik zo goed mogelijk namaken.. hoe kan i dat het best doen?

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
het beste/makkelijkste? photometric area light + radiosity

snel laten renderen? radiosity faken met een boel spotlights (elke muur door 1 spotlight laten belichten, hier en daar daar wat omni's misschien)

[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 24-11-2002 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
LiToKi schreef op 24 November 2002 @ 18:11:
het beste/makkelijkste? photometric area light + radiosity

snel laten renderen? radiosity faken met een boel spotlights (elke muur door 1 spotlight laten belichten, hier en daar daar wat omni's misschien)
hmmz.. ik ga ff de help raadplegen.. dank :X

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. radiosity hebik al van final render plugin.. maar wat ik eigelijk wil weten is.. hoe ik die lampen zelf maak.. ik begin met een simpele brush.. die wil ik laten licht geven zoals je op het plafond op het plaatje kan zien.. moet ik dat met een output map doen ofsow?

• LiToKi
bij max 5 kan je area lights maken, zoek maar op.

dat is in feite wat je plafon is...

die lampen zou je dan gewoon kunnen tekenen, zonder dat ze zelf licht geven, is wel zo snel.

mocht je wel echt je lampen laten lichtgeven, kan je self-illumination aanzetten. Verder weet ik niet (meer) hoe 't zat met final render, en of je daar send GI hoger kon zetten voor een specifiek materiaal, anders zou je dat kunnen doen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bij brazil is het zo dat je met self illumination de een object licht kan laten geven, en als je meer intensiteit wilt, dan moet je een output map in de diffuse of self ill map zetten en de waardes op krikken.

specs

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt dus niet zo met final render :(

Verwijderd

In de handleiding van fR staat goed uitgelegd hoe je een hele muur licht kan laten geven. Ik kan het me zo uit me hoofd even niet herinneren. Zal je effies de handleiding erbij moeten pakken Appelmans.

Verwijderd

Topicstarter
die hebben de kabouters gister van me gepikt |:( echt lullig

• LiToKi
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 00:05:
die hebben de kabouters gister van me gepikt |:( echt lullig
tuurlijk.... ;)

zaten er bij fR geen aparte materialen? speciaal voor fR, daar zitten altijd zulke opties bij.... lang geleden dat ik finalRender heb aangeraakt, maar geloof wel dat er zoiets bijzat....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja wat litoki zegt. het heeft met het materiaal te maken, en natuurlijk van dat object generate GI aanzeten ofzo. maar fR is al weer laaaaaang geleden.

specs

Pagina: 1