register fout door brak geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb van een maat een extra dimmetje 32Mb no name cas3-3-3 100Mhz.
maar elke keer als ik dit in mijn slotje van mijn mobo prop(A7V) dan krijg ik bij het opstarten van windows een blauw scherm met een register fout. wat kan ik doen?

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Eerste keer dat windows opstart schrikt ie van alllll dat nieuwe geheugen... loopt vast.. 2e keer werkt het weer.
Anders is dat dimmetje gewoon stuk

loading...

Verwijderd

Hoeft niet echt stuk te zijn. Kan ook dat ie geen vriendjes wil spelen met je andere bankjes. Komt wel vaker voor bij geheugen.

• johnny.xxx
maar als ik hem er in zijn eentje in doe doet hij het ook niet. en het geheugen heeft het wel 18maanden in een ander systeem gedaan. maar ik zal hem ff 2X opnieuw opstarten, mischien dat hij het dan doet.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Probeer anders je dimms om te wisselen, de volgorde in de slots veranderen...heb ik eerst ook problemen mee gehad (zat 2x32 en 1x64 in, geeftie aan dat ik maar 32 heb, of 64 of juist weer 96...heel raar)

• johnny.xxx
kep ondertussen alles geprobeerd en NIX zelfs het voltage veranderd. wel raar, zal wel aan die A7V liggen ofzo.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Ik had op een oude PC (p133) ook eerst steeds registerfouten. Omdat er ook een andere geheugen module inzat dacht ik dat het aan het geheugen lag. Bleek later niet zo te zijn maar het lag aan de videokaart. Videokaartje (was een 512kB isa) vervangen door een PCI kaartje en het werkt weer naar behoren

• johnny.xxx
ja maar ik heb een viper 770. dan moeten er toch veel meer mensen met problemen zijn?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 20:01 schreef GraasGast het volgende:
Probeer anders je dimms om te wisselen, de volgorde in de slots veranderen...heb ik eerst ook problemen mee gehad (zat 2x32 en 1x64 in, geeftie aan dat ik maar 32 heb, of 64 of juist weer 96...heel raar)[/quote]Ja doe dit
en bijvoorkeur de grootste eerst

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

moet je mijn topic eens checken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/65282

ik heb dus hetzelfde, met maar 1 dimm van 128mb ram, terwijl hij er altijd ingezeten heeft, en het altijd goed gedaan heeft :(

• johnny.xxx
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 23:56 schreef [MoRtAl] het volgende:
moet je mijn topic eens checken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/65282

ik heb dus hetzelfde, met maar 1 dimm van 128mb ram, terwijl hij er altijd ingezeten heeft, en het altijd goed gedaan heeft :([/quote]interessant detail is dat mijn geheugen ook van graficall afkomstig is. toeval?
Pagina: 1