Toon posts:

Files willen niet weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende is nu weer aan de hand:

Had eerst per ongeluk allebij mijn partities van mijn Maxtor 80 Gig weggepleurd.
Helemaal hersteld, maar was natuurlijk mijn muziek, films, andere shit kwijt.
De vriend van mijn zus had nog 40 Gig aan muziek en video clips liggen, dus Ik d8:
Ik neem gewoon zijn hardeschijf en pleur het over...
Dat was dus gelukt tot dat ik te zien kreeg dat mijn D (partitie van 55 Gig) vol zat...
Okay dus ik files wissen ( met shift en del) en heb dus een beetje ruimte gemaakt. Ik had zeker zo'n Gig weer vrij gemaakt d.m.v. Mp3-tjes te wissen.
Maar nu geeft Windows na heel vaak rebooten en schijf opruiming nog steeds aan dat ik nog maar 538 MB ruimte over heb op deze schijf..
Ik snap het niet.... Kan ik nu niets meer wissen ofzo?!?!?!?!
:(

dus ik ben niet blij...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
voer eens een volledige diskcheck uit (of anders checken met pqmagic), anders even de zooi overkopieren naar een andere schijf en de parties opnieuw aanmaken.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-03 21:07
Hoe heb je alles hersteld? Want als je partities verwijderd en weer aanmaakt dan moeten die partities wel goed geformateerd zijn voor je ze gebruikt , dus geen quick format maar een volledige.

Even tussendoor, partities (de informatie daarvan die in je MBR staat, en niet de data op de partities zelf) die je per ongeluk weg gooit kunnen zonder probleem terug gezet worden zonder data te verliezen ;) Maar dat vergt wat werk en kennis.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 15:50
Ik had ook steeds dat soort geintjes toen ik nog windows XP draaide, sinds ik weer win2k draai, werkt het weer prima. WinXP jatte die ruimte soms gewoon op de 1 of andere vage manier. En soms na een paar keer rebooten had ik het weer terug :P