Zalman, leuk, als t werkt

Pagina: 1
Acties:

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 15:17
Ik heb hier een zalman ZP-80-HP heatpipe cooler voor de VGA kaart,
leuk ;)
Als t werkt :)

Want wat blijkt, er zitten maar liefs 2 productiefouten in

Op de core en aan de andere kant van de kaart moeten allereerst 2 kleine blokjes, recht tegenover elkaar, de pootjes aan die blokjes zijn verstelbaar en zitten vast dmv. schroevjes... losser schroeven = verstellen, en daarna weer vast schroeven

Maar bij eentje is het gleuvje om het pootje van binnen naar buiten en terug op het koelblok te bewegen (voor verschillende afstanden van gaten in videokaart) te smal en valt het ringetje om schroevje er half in met het lastige gevolg dat hij niet schuift.

Op het blokje voor de achterkant van de kaart blijkt het geniale feit dat 1 schroef er te hard door een vervelend persoon in is geramd met een electrische schroevendraaier met het o zo fijne gevolg dat het schroefje de complete kruiskop mist... :P

Nou moet ik een heeele kleine moersleutel zoeken om het moertje achterop het schroefje los te maken..

Toch grappig dat zo'n gebruiksvriendelijk merk die zelfs een schroevendraaier meelevert en allemaar reserveonderdelen, zo dom is om vooraf iets te monteren wat elke n00b binnen 1 minuut kan. Ik doel op het pootjes aan koelblokjes schroeven.. |:( |:( |:(

En zorg dan iig dat je hem ook los kan schroeven, want anders kun je die pootjes dus nie tdraaien/schuiven :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22
hmmm, het blijkt dus niet zo'n super product te zijn............ naja, ik ga er toch geen een (meer) kopen, aangezien m'n ti4200 binnenkort watergekoeld is :D

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

laat maar

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 17:37 ]

• Makkelijk
-JB- schreef op 24 november 2002 @ 17:37:
hmmm, het blijkt dus niet zo'n super product te zijn............ naja, ik ga er toch geen een (meer) kopen, aangezien m'n ti4200 binnenkort watergekoeld is :D
t kan ok gewoon heel toevallig zijn, maar 2 fabricagefouten in 1 product :S
op zich is het ding heel mooi, en goed op zich, alleen t is gewoon te gepielerig opgebouwd, had wel beter gekunt

Verwijderd

ik moet het nu toch even voor zalman opnemen...
wat voor videokaart heb je? ik heb een Ti 4600 en heb nergens last van gehad bij het monteren... perfect product!

heb je wel door dat er voor verschillende formaten kaarten 2 soorten blokjes zijn meegeleverd?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 18:42 ]

Verwijderd

Enne henkie ik dacht dat je t zo goed wist?

En ja, zalman rules!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 20:12 ]

Verwijderd

Ook ik ga het ff voor de Zalman opnemen :)
Ik vind het zelf een super product en dat ze extra onderdelen en een schroevendraaier erbij leveren vind ik perfect !
Hij koelt prima en maakt geen geluid -> wat wil een mens nog meer ?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 11:15

star-saber

Ryzen

ik had ook absoluut geen problemen met monteren.
misschien is het wel niet noob bestendig

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
ik zat er ook over te denken om deze aan te schaffen, totdat ik last in mijn pc bezig was, en de hdd heb afgekopeld om te kijken of deze nou het irritante geluid maakte of dat het dus de videokaart was

conclusie: hd uit, pc kompleet stil

mijn ti4200 is dus bijna geluidsloos, en ik ga dus alleen nog maar de heatpipe halen als deze beter blijkt te koeler

ik vind het dus een zinloos produkt

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik heb _precies_ hetzelfde bij mijn HP80 :/

[ Voor 81% gewijzigd door BlizzarD op 24-11-2002 21:07 ]

iStockphoto

• Makkelijk
Ehmmz, videokaart maakt extreem veel herrie, en het is geen n00bheid, het is gewoon een productieprobleem. Die kleine schroefjes, die iedereen die hem gemonteerd heeft wel kent, die je een beetje moet losdraaien (ik heb overigens een MX dus kleine blokjes gebruikt) die willen weleens bij het losdraaien NIET bewegen.

En wat ik had was nog erger, 1 van die kleine schroefjes WAS helemaal geen schroefje maar een boutje met inbuskop.. :S :S :S

Dat is toch echt geen n00b probleem maar gewoon een feit, ik heb het anders opgelost trouwens, ik heb het boutje lekker laten zitten, het ijzertje met het gaatje voor aan de schroefjes daar heb ik een schroefendraaier door het gat gestoken (het hele ijzer van de schroevendraaier) en dan kun je ondanks dat hij vast zit met veel kracht het ijzeren dingetje draaien, nzo heb ik dat tegen het sinkje aangeschoven en een schroefbout van de backplate voor de GF4ti ernaast gezet, nou staan ze niet EXACT tegenover elkaar (scheelt 1-2mm) maar aangezien het maar een MX is maakt het echt nu niet zo veel uit, denk dat ik kaart met ding verkoop en dan toch maar gewoon een nieuwe koop bij volgende kaart (had dus ook wel 50HP kunnen nemen achteraf maar ja...)

Dus BlizzarD, alssie nog niet zit, BE CREATIVE :# :# :#

Ik ga overigens wel een mailtje opstellen naar zalman, want ik denk niet dat ze dit leuk vinden. Zeker niet omdat zalman extreem gebruiksvriendelijk is ingesteld, met dat tooltje bij CPU heatsinks voor de clip, de grote hoeveelheid reserveonderdelen en de meegeleverde schroevendraaier (Die niet eens zo heel erg bagger is :))

Als ik hun was zal ik die blokjes gewoon niet meer voorgemonteerd leveren, dat is toch zinloos :) T is echt niet zo moeilijk om die te monteren, aangezien op mijn front blokje aan 1 kant het ook niet goed zat en ik dus onmogelijk het schroefje kon verschuiven heb ik die ook minstens 10x eraf en erop gezet :) NP

Ps: als je ringetjes vast blijven zitten moet je een schroevendraaier van de achterkant tegen ringetje duwen en beetje kracht zetten :)

En mn PC is nu 3x zo stil...

Bij mij was ongeveer 25% van het geluid de CPU koeling
35% de GF4 MX440 :r

en die andere 40% gaat voor nou ehmmz 25% naar de voeding en 15% naar de IBM harde schijf :)

Ps: ik moest ff voelen of ding van onder zelfde warmte heeft als van boven, dat is niet precies hetzelfde, van boven is hij volgens mij toch stukje koeler, alleen ik vraag me af of dat nou erg is, het heeft misschien ook met de 92mm fan die niet zo ver boven bovenkant van kaart zit te maken...

[edit]
Zodra t warm wordt is de warmte geweldig verdeelt
Best bijzonder dat al die warmte via zo'n heatpipe daarheen gaat :o

[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 25-11-2002 01:42 ]

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Superding die Zalman, heb hem nu een week op m'n ti4200 zitten. icm een 6000cu en een enermax 450w voeding :) de PC maakt nu geen geluid meer op m'n HD na :p

Verwijderd

weet iemand of er wat ruimte tussen zit op de achterkant van dat kaartje tussen dat ding en het mobo? Ik vermoed namelijk dat bij mij de ddr-reepjes dan dat ding raken... dus dat ie er niet op past. anyone?

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Geen probleem met het monteren van de zalman ,alhoewel ik wel met de kit voor de GF4 op me GF2 zat te klooien :P
Na een uur ontnuchteren heb ik het nog es geprobeerd en met succes afgerond :D

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

ZM80-HP is echt een ubercooler :) Heb hier een ti4400 op 310/690 en geen problemen met installeren. Echt een brute cooler

• Makkelijk
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:09:
weet iemand of er wat ruimte tussen zit op de achterkant van dat kaartje tussen dat ding en het mobo? Ik vermoed namelijk dat bij mij de ddr-reepjes dan dat ding raken... dus dat ie er niet op past. anyone?
mem zit lager dan heatpipe, misschien is t aan de onderkant van de kaart (ca. anderhalve cm onder de kaart) wat krap, dat kan ik zelf niet zien omdat ik niet goed diepte kan zien.

In prpincipe mag het geen probleem zijn, alleen de 2 grote heatsinks zijn misschien soms een probleem, die zijn zoooo fat ass :P Kost je ook een heel PCI slot..

edit:
goed bekeke, vervolg

Volgens mij wordt de onderkant idd een probleem, die heatpipe zit niet recht he, dis zit een beetje gedraait. Aan de onderkant van de kaart zittie veel dichter op moederbord, daar gaat dat niet met mem denk ik.
Maar je bepaald zelf hoe dicht de heatpipe op de rand van de kaart zit, minimum is denk ik zo'n 1centimeter, bij mij ist. ong. 2, iets meer misschien, vond ik mooier ;)

Denk trouwens dat ik bij mn volgende videokaart dat ding uitrust met artic silver, je moet op elk contactpunt met de heatpipe en op contact tussen de grote heatsinks en de kleine koelblokjes allemaal thermal grease smeren (gebruik trouwens een propje papier om het in die gleuven te krijgen)

Dat kan veel beter met AS3 >:)

[ Voor 39% gewijzigd door Makkelijk op 25-11-2002 15:33 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:26:
ZM80-HP is echt een ubercooler :) Heb hier een ti4400 op 310/690 en geen problemen met installeren. Echt een brute coolerHeatsink
Klopt toch iets beter zo ;) :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

past dat ding eigenlijk op een asus a7v8x?

• Makkelijk
Als je dat moederbord al hebt moet je even goed op www.zalman.co.kr kijken (ff naar english site dan ;))
Daar kun je vinden wanneer hij past en wanneer niet..

Verwijderd

DKasemier schreef op 25 november 2002 @ 15:30:
[...]

mem zit lager dan heatpipe, misschien is t aan de onderkant van de kaart (ca. anderhalve cm onder de kaart) wat krap, dat kan ik zelf niet zien omdat ik niet goed diepte kan zien.

In prpincipe mag het geen probleem zijn, alleen de 2 grote heatsinks zijn misschien soms een probleem, die zijn zoooo fat ass :P Kost je ook een heel PCI slot..

edit:
goed bekeke, vervolg

Volgens mij wordt de onderkant idd een probleem, die heatpipe zit niet recht he, dis zit een beetje gedraait. Aan de onderkant van de kaart zittie veel dichter op moederbord, daar gaat dat niet met mem denk ik.
Maar je bepaald zelf hoe dicht de heatpipe op de rand van de kaart zit, minimum is denk ik zo'n 1centimeter, bij mij ist. ong. 2, iets meer misschien, vond ik mooier ;)

Denk trouwens dat ik bij mn volgende videokaart dat ding uitrust met artic silver, je moet op elk contactpunt met de heatpipe en op contact tussen de grote heatsinks en de kleine koelblokjes allemaal thermal grease smeren (gebruik trouwens een propje papier om het in die gleuven te krijgen)

Dat kan veel beter met AS3 >:)
Iemand een idee waar deze versie te koop is? ZM80A-HP

Deze heeft namelijk wel die extra ruimte :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-3.gif

de ZM50-HP en ZM80HP zijn wel al volop te vinden.

Verwijderd

aha ik kon al niet vinden wat het verschil was tussen die 2 was :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ik had er bijna 1 gekocht gister @ HCC... maar i kbedacht me net optijd dat een simpele heatsink voldoende is voor me gf2ti pro.. wat as3 thermal adhesive gekocht en het koelt beter dan me originele lawaaierige hs+fan combo.
zo te horen moet ik blij zijn.. ik had nog al wat verwacht van die HP-80

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

/me heeft 'm wel gekocht :)

Ik meende dat hij op een Radeon 7200 pastte ..... opeens blijk ik een hele oude revisie Radeon 7200 te hebben, zonder schroefgaten.......

|:(

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
DKasemier schreef op 24 November 2002 @ 17:42:
[...]

t kan ok gewoon heel toevallig zijn, maar 2 fabricagefouten in 1 product :S
op zich is het ding heel mooi, en goed op zich, alleen t is gewoon te gepielerig opgebouwd, had wel beter gekunt
Ik denk dan dat ie 2e hands is? normaliter zou het allemaal perfect moeten zijn, anders inruilen. Zalman zegt zelf als het niet goed is? terugsturen!
ik had ook absoluut geen problemen met monteren.
misschien is het wel niet noob bestendig
ROFL!

[ Voor 12% gewijzigd door Jeanious op 25-11-2002 16:35 ]

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 16:30:
/me heeft 'm wel gekocht :)

Ik meende dat hij op een Radeon 7200 pastte ..... opeens blijk ik een hele oude revisie Radeon 7200 te hebben, zonder schroefgaten.......

|:(
Zelfde probleem maar dan met ATI 8500 (zie ander topic)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Makkelijk
Jeanious schreef op 25 november 2002 @ 16:32:
[...]

Ik denk dan dat ie 2e hands is? normaliter zou het allemaal perfect moeten zijn, anders inruilen. Zalman zegt zelf als het niet goed is? terugsturen!

[...]

ROFL!
nee, goed verpakt, normale prijs, goed overkomende winkel, alles nog in plastic, zelfds de papiertjes tussen fans perfect...

• Makkelijk
Heej, even over mensen die geen schroefgaten hebben, is het geen idee om wat thermal paste (artic silver adhesive, of evt. bison thermisch gelijdende lijm) te gebruiken om het onderste blok tegen je videokaart aan te hangen, als je goede thermal paste hebt kan daar volgens mij wel 250 gram aanhangen toch? Of is de druk op de chip dan te laag

Dan kun je namenlijk aan die heastink base aan de achterkant gewoon plastiken afstnadsbusjes lijmen zodat hij de kaart niet raakt daar.

Verwijderd

DKasemier schreef op 27 November 2002 @ 15:56:
Heej, even over mensen die geen schroefgaten hebben, is het geen idee om wat thermal paste (artic silver adhesive, of evt. bison thermisch gelijdende lijm) te gebruiken om het onderste blok tegen je videokaart aan te hangen, als je goede thermal paste hebt kan daar volgens mij wel 250 gram aanhangen toch? Of is de druk op de chip dan te laag

Dan kun je namenlijk aan die heastink base aan de achterkant gewoon plastiken afstnadsbusjes lijmen zodat hij de kaart niet raakt daar.
Ik zou geen ZM-80HP met alleen thermal-adhesive aan je GPU hangen. Het is niet alleen het gewicht dat telt ! Het MOMENT dat op de GPU wordt uitgeoefend is ook afhankelijk van de ARM. En die is heel behoorlijk bij ZM-80HP. Het lijkt mij geen lekkere oplossing. Ik zou kunstofstripjes maken die de front- en backplate op de juiste afstand van de kaart houden en dan tie-raps eromheen trekken...

Verwijderd

En hoe past die kaart dan nog in het PCI slot? Bij mijn Radeon 8500 BBA gaat dat dan niet meer lukken. Daarnaast denk ik dat de druk op de core dan onvoldoende is om goede warmteoverdracht mogelijk te maken.
Pagina: 1