Zalman CNPS 6500B-Cu.. Oeps

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb gisteren op de HCC een zalman cooler gekocht.. Nu heb ik met 'stomme'kop helaas niet gelet op de socket.. deze is voor een 478 socket.. helaas beschik ik over een ouder P4 socket.

Is er mischien toch een mogenlijkheid hem te installeren?

bvd

Verwijderd

ben bang dat je dat niet gaat lukken

Verwijderd

Aangezien dit topic over de Zalman waaierkoeler gaat wilde ik graag even van deze gelegenheid gebruik maken om de volgende bij-vraag te stellen:

Je hebt die Zalman waaier, in verschillende typen... wat ik zelf denk is dat full copper het beste is.
Of heb ik het verkeerd en moet ik een copper-alu of die gouden nemen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 17:47 ]

Verwijderd

De full-copper is de beste, zie: http://www.zalman.co.kr/english/product/product.htm

Verwijderd

Ik heb een AMD Athlon 1200 (oudere athlon nog ja) die best heet wordt... graadje of 58? Ik weet niet of die asus meters nou altijd 10 graden te veel aangaven o.i.d.?
Maar kan ik met die Zalman wel gewoon goed genoeg koelen... ? Die ik nu heb is sowieso verrot, dus slechter kan niet.

Wat ook zo is... er zit een koeler voor, die bevestigd wordt aan de zijkant waar ook je pci kaartjes aan vast zitten.
Maar ik heb een window met een 120 mm out-take fan erin. Zou het dan zo kunnen zijn dan ik die van zalman, niet per se nodig heb. Aaangezien mijn window fan ongeveer ter hoogte van mn cpu zit.

Heeft het trouwens nut om fans op de volgende manier te plaatsen:
([] = fan)

[1] --> [2] --> ? Verstoord dit de airflow?

Ik merk wel (met MBM5) dat wanneer ik [2] aan zet [1] harder gaat draaien!?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 18:00 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
die goude is alleen dat ie niet gaat roesten (of hoe je dat bij koper noemt)
die gaat niet veranderen van kwaliteit... maar dat duurt toch superlang voor dat dat met normale koelers gebruikt...
en als ie ooit weg mocht rotten kan je tegen die tijd voor 3 euro een nieuwe kopen ofzo ;)

en CU is het beste (koper dus)

edit:
Ik heb een AMD Athlon 1200 (oudere athlon nog ja) die best heet wordt... graadje of 58? Ik weet niet of die asus meters nou altijd 10 graden te veel aangaven o.i.d.?
Maar kan ik met die Zalman wel gewoon goed genoeg koelen... ? Die ik nu heb is sowieso verrot, dus slechter kan niet.
check my sig... koelt goed genoeg, en een 2000XP (geen TB) word redelijk heet hoor :)

[ Voor 39% gewijzigd door ixl85 op 24-11-2002 18:00 ]

Verwijderd

Ik heb de copper alu op een oude 1400mhz thunderbird en wordt rond de 40 graden met 3 casefans, de goude is in mijn ogen de slechtste

Verwijderd

(Ik heb mijn post ge-edit met wat extra nieuwe vragen, maar was al te laat. Kijk even bitte.)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
check deze site maar voor koelers... ik vind dit de beste site ever (voor koelers dan)
en hij blijft upgedate worden, dus het is niet oz dat er geen nieuwe meer bij komen...

en ookal mag het dan lijken dta de zalman een hoge C/W heeft... toch koelt ie hier goed hoor!
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

• ilovetechno
Ik heb btw de full coper

Verwijderd

Ik ben al bij 2 winkels geweest voor de full coper, maar ik heb ook de oude(423) socket van de p4, ook de 6500 Alcu is nergens te krijgen hier

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Hallo!! Beetje andermans topic ver****en door compleet off-topic te gaan met zn tienen? Open dan een nieuw topic.... :(

On-topic:
Ik vrees dat je de koeler zult moeten inruilen want socket 423 en 478 verschillen nogal van elkaar kwa koeler-bevestiging.. Of je zult de koeler flink onder handen moeten nemen waardoor:
1. De garantie verloopt en
2. Er een kans bestaat dat je straks helemaal niks meer aan het ding hebt.

• ilovetechno
Thkx AMDude :) Opzoek naar een koeler of een andere CPU/Board :P

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [DOC]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 17:47:
Aangezien dit topic over de Zalman waaierkoeler gaat wilde ik graag even van deze gelegenheid gebruik maken om de volgende bij-vraag te stellen:

Je hebt die Zalman waaier, in verschillende typen... wat ik zelf denk is dat full copper het beste is.
Of heb ik het verkeerd en moet ik een copper-alu of die gouden nemen?
Die 120mm heeft wel een beetje zin, maar de 92mm zalman is zo stil dat je in jou geval denk ik het best de 120mm zo langzaam mogelijk kunt zetten (evt nog zo'n ultrahandige fanmate kopen) en dan nog eens de 92mm zalman op zn langzaamste stand zetten.

Ik heb hier sinds gister een (ook best warm wordende) duron 1200, en die wordt lekker met zalman 6000cu (beste) in laagste stand gekoelt, gewicht is niet echt probleem, installatie is ultra makkelijk.

Wát dan's data ook zegt, zalman ruled gewoon, en met de fanmate op zn laagst is hij niet "lekker stil" maar compleet onhoorbaar.

T enige wat stiller is is de 80mm papst N2/GL outtake achterin mn kast (12dB :P)
frapant trouwens dat die 80mm papst bijna net zoveel airflow heeft als de brakke 80mm herriemaker in mn voeding >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 24-11-2002 22:30 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1