Toon posts:

hostnames aanmaken op intranet

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier win2k server, en wil graag op het intranet hier wat hostnames aanmaken voor intern gebruik.

Na flink zoeken op google en in de microsoft help heb ik al een x aantal pogingen gedaan om dit werkend te krijgen maar het wil niet vlotten. Ik zie vast iets over het hoofd.

Een korte duidelijke uitleg, of een link naar een website welke het goed omschrijft hoe dit voor elkaar te krijgen zou ERG mooi zijn.

:(

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Heb je DNS in je win2k geinstalleerd?? Anders moet je dat even doen en dan ergens in het startmenu bij beheer op DNS manager klikken. Heel precies weet ik het ook niet omdat ik NT 4 server heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Yes. Is installed. Maar er komt denk ik nog flink wat bij kijken om het voor elkaar te krijgen; Het is ook ongelovelijk maar ik kan gewoon nergens een duidelijke uitleg over dit gebeuren vinden :'(

Verwijderd

Wat bedoel je precies met hostnames aanmaken voor intranet?

Duidelijker voor mij dan; wat wil je precies bereiken?

Ik weet veel van win2k, maar wat jij zegt kan ik geen touw aan vast knopen.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43
Rechtsklikken op de DNS (w2k) server My Computer Icoon, manage kiezen, onderaan services and applications, DNS. Daar rechts klikken op je DNS server en kiezen voor new host. Dat moet al iets helpen denk... Suc6!
<edit> maar dan ga ik er vanuit dat je clients deze DNS server gebruiken </edit>

[ Voor 17% gewijzigd door Archie_T op 24-11-2002 17:18 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37
Je kan toch gewoon een zone toevoegen in je DNS server??

Als je client dan je Win2k bak als DNS gebruikt zal ie 'm eerst lokaal (op je win2k bak) resolven, en mocht ie 'm niet vinden, dan gaat ie wel extern kijken.

Verwijderd

Als je client dan je Win2k bak als DNS gebruikt zal ie 'm eerst lokaal (op je win2k bak) resolven, en mocht ie 'm niet vinden, dan gaat ie wel extern kijken.
Ja, en als je je AD volledig heb lopen, met de bijbehorende DNS, dan heb je naar dit soort zooi geen omkijken.

Dus wat wil de poster?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30

Predator

Suffers from split brain

Lees eerst eens wat over DNS.

Wij zoeken geen sites/tutorials voor jou :)
Dat doe je zelf met google.com of microsoft.com (voor de MS dns server)

[ Voor 16% gewijzigd door Predator op 24-11-2002 17:55 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.