XP Werkt niet meer naar Nieuwe Hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
Ik heb pas geleden een:
AMD XP2100+
256 DDR PC2100
ECS Mainbord ( K7S5A Chipset Sound,LAN Onboard )

gekocht

Ik had dus alles geinstaleerd samen met mijn oude hardware:
Geforce2MX 440
CD-ROM 56X
Philips 24x12x40
Qantum 40 Gig 5400 rpm HDD
Floppy drive

Starte mijn systeem zag dus staan:
AMD XP2100+
256 ram OK

en hij laade XP vervolgens blijft hij vastlopen ik krijg de waarschuwing dat ik mijn schijf op fouten moet controleren en nieuw geinstaleerde schijfcontrollers moet verwijderen.

Als ik vervolgens de PC opnieuw opstart krijg ik de keuze om In veilige modus op te starten /Met netwetwerk/Zondernetwerk
maar het maakt niet uit welke ik kies ik blijf een fout melding krijgen.

Booten lukt alleen van floppy me cd-rom wordt niet herkend het kan ook zijn dat ik deze verkeerd heb aangesloten.
Heeft iemand een idee?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Op wat voor mobo werkte je cpu voorheen, als het bv een via chipset was, is dit normaal, de HAL (hardware abstraction layer) verschilt te veel !!
Gewoon xp opnieuw installeren

• DarkSide
  • Laatst online: 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

je hebt xp geinstalleerd op je oude bordje en cpu en geheugen?
Hebt deze toen verwijderd en vervangen door de nieuwe hardware en toen xp gewoon weer opgestart? Tja dit kan problemen opleveren. Het beste is gewoon alles opnieuw te installeren. Zeker bij een nieuw mobo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik begrijp dat je dus de XP-installatie van je oude systeem nog op de harde schijf hebt staan en nu dus de XP-installatie van je oude systeem wil draaien op je nieuwe systeem?

Algemeen bekend feit: XP is niet zo happy met nieuwe hardware

Beste oplossing: Schone installatie van XP maken

• magic45
Ik kan alleen niets opnieuw instaleren aangezine ik geen beschiking heb over mijn CD-Rom

• magic45
Heeft iemand hier een idee voor ??

Modbreak

Zeg, wil je niet meer zo snel kicken?! Alvast bedankt.

[ Voor 66% gewijzigd door Abbadon op 24-11-2002 18:01 ]

Verwijderd

magic45 schreef op 24 November 2002 @ 16:38:
Heeft iemand hier een idee voor ??
degene die je cd heeft rap vragen of die hem terug brengt, verder kun je weinig doen!!

• magic45
ik hebd e CD wel maar de BIOS herkent mijn CD-Rom drive niet ik weet niet waar het aan ligt

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

magic45 schreef op 24 november 2002 @ 16:45:
ik hebd e CD wel maar de BIOS herkent mijn CD-Rom drive niet ik weet niet waar het aan ligt
Heel stomme vraag misschien, maar zou het niet zinniger zijn eerst hardware-problemen op te lossen voor je met software (OS) problemen aan de gang gaat? :+

Maar ik begrijp dat tijdens het booten de CD-ROM-drive niet wordt gemeld?

Check: Master-Slave instellingen
Check: instellingen in het bios
Check: IDE-kabel: kabel in orde? kabel goed aangesloten? kabel goed aangedrukt?

[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 24-11-2002 16:54 ]

• magic45
Master Slave hoe moeten deze staan ik heb de DVD liever niet als boot maar de brander
bios: valt nu niet veel te doen aangezien er niets staat

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

magic45 schreef op 24 November 2002 @ 16:53:
Master Slave hoe moeten deze staan ik heb de DVD liever niet als boot maar de brander
Wat moet.... niets moet
In jouw geval zou het dan dus handig zijn om de DVD-ROM-drive als slave te zetten en de brander als master; maar dat had je vast wel door.
bios: valt nu niet veel te doen aangezien er niets staat
Heuh?

Nu snap ik je even helemaal niet; is je bios compleet leeg ofzo? :+

Zet je bios anders eens op alle default-instellingen

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
dan stel je de brander op MASTER IDE chan 2 ofzo ? en dan boot je daar van |:( en dan kan je in bios natuurlijk ook nog altijd boot options changen.

edit:
boven me was 1 sec sneller dan mij :(

en als er niet iets in je bios klopt > Clear cmos, flash denoods een nieuweren of oudere bios er op, ga me nu niet vertellen dat je bios helemaal leeg is ?

[ Voor 43% gewijzigd door Roberto op 24-11-2002 16:58 ]

• magic45
neej niet helemaal leeg maar de cd-rom drive wordt neit herkent dus als ik selecteer detect all drives komt hij alleen met de HD

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
magic45 schreef op 24 november 2002 @ 17:00:
neej niet helemaal leeg maar de cd-rom drive wordt neit herkent dus als ik selecteer detect all drives komt hij alleen met de HD
alle kabels 100% zeker weten goed vast ? en haal anders je hdd er eens uit op stop je DVD player op die kabel, en doe het dan nog eens als hij dan nog niet je DVD player ziet is of je DVD of je mobo kapot, of je moet echt nodig eens een bios flash uitvoeren :)

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Dus als ik het goed heb. vind het beetje wazig verhaal. Ziet hij alleen de HD. En die zit op de primairy IDE kabel. En de brander en dvd speler op de Secondary IDE kabel. Aangezien hij geen van beide ziet in de bios. Misschien is je IDE kabel wel stuk. Ik zou zeggen. Stop er even een nieuwe in. Of wissel de kabels even om. Als je niks anders hebt. Want waarschijnlijk is het gewoon je IDE kabeltje die stuk is.

[ Voor 6% gewijzigd door zwiebel op 24-11-2002 17:05 ]

• magic45
Allemaal bedankt het was inderdaad een kwestie van de kabels omdraaien best wel vreemd aangezien de ingangen Kleur hebben en de kabels dus percies de omgekeerde maar in iedergavl bedankt ik kan weer ana de slag

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

magic45 schreef op 24 november 2002 @ 17:11:
Allemaal bedankt het was inderdaad een kwestie van de kabels omdraaien best wel vreemd aangezien de ingangen Kleur hebben en de kabels dus percies de omgekeerde maar in iedergavl bedankt ik kan weer ana de slag
Ehm.... leg uit?

Normaal gesproken moet je de rode ader van de IDE-flatcable aan de kant van de powerconnector doen

Op je mobo moet je even kijken; want dat weet ik zo niet. Wat is er nou zo vreemd aan?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Jeez, een beetje normaal beschaaft nederlands mag wel hoor! Wat punten, komma`s, wel zo duidelijk! :(

En hoe kan je dat probleem nou oplossen door een kabel om te draaien?? :? Probeer het eens DUIDELIJK uit te leggen?

Use the Search Luke...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
/basic

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.