Menu's maken, wat vindt jij het fijnste programma?

Pagina: 1
Acties:

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik vraag me dus af wat er zoal gebruikt wordt om mooie menu's te maken voor webpages :)
Ikzelf gebruik o.a photoshop/fireworks..
Ikzelf ben nog niet zo heel goed in t grafische gedeelte, daarom ook mijn vraag.
:)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 23:03

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wat bedoel je met "mooie menu's"? Dropdown menu's of of gewoon side-bar menu's?

Zelf gebruik ik de combi Photoshop/imageready/homesite 4.5. Dat vind ik nog altijd het beste. Voor snel en simpel dynamische javascript te maken kan je het beste dreamweaver ff uit de kast halen met wat addons. :)

[ Voor 7% gewijzigd door mOrPhie op 24-11-2002 16:10 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Als ik een (DHTML) menuutje maak is dat meestal gewoon plain text, en gebruik ik dus gewoon mijn favoriete editor, HomeSite. Moeten er toch plaatjes aan te pas komen dan maak ik die in PhotoShop en schrijf de code die nodig is om het menuutje te laten functioneren, weer in HomeSite :)

• 666AnGeL
ja sorry was n beetje heel erg onduidelijk :D ik zal ff een voorbeeld zoeken.
ik bedoel dus gewoon normale menu's zonder dhtml enzow.. w8 ff een voorbeeld zoeken

• 666AnGeL
ik bedoel net zoiets als bij http://www.unrealtournament2003.com , en dat je dan bv <map> gebruikt.. of layers of dergelijk..
t gaat mij dus er om om een proffesioneel ogende menu-balk te maken :)
dus dat je eerst t menu helemaal tekend en daarna dus mbv map of layers er n menu van maakt.

• Brent
  • Laatst online: 19:59
666AnGeL schreef op 24 november 2002 @ 16:15:
ja sorry was n beetje heel erg onduidelijk :D ik zal ff een voorbeeld zoeken.
ik bedoel dus gewoon normale menu's zonder dhtml enzow.. w8 ff een voorbeeld zoeken
hmm, menu's zonder dhtml lijken mij gewoon een rijtje links, of niet dan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Brent
  • Laatst online: 19:59
666AnGeL schreef op 24 November 2002 @ 16:17:
ik bedoel net zoiets als bij http://www.unrealtournament2003.com , en dat je dan bv <map> gebruikt.. of layers of dergelijk..
t gaat mij dus er om om een proffesioneel ogende menu-balk te maken :)
dus dat je eerst t menu helemaal tekend en daarna dus mbv map of layers er n menu van maakt.
ik zie daar geen imagemaps hoor, gewoon een rijtje links an de linkerkant. Of bedoel je iets anders?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• 666AnGeL
nou ik vroeg me dus af in wat voor prog je mooi/makkelijk plaatjes kan tekenen zoals t menu van de unreal page.. en er later bv <map> of dergelijk er overheen gooien..
maar t gaat mij dus puur om t grafische...

Verwijderd

666AnGeL schreef op 24 November 2002 @ 16:42:
nou ik vroeg me dus af in wat voor prog je mooi/makkelijk plaatjes kan tekenen zoals t menu van de unreal page.. en er later bv <map> of dergelijk er overheen gooien..
maar t gaat mij dus puur om t grafische...
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt :) Je wilt een grote plaat maken en daar een menu van maken, right? Als je niet met image maps wilt klooien kun je gewoon PhotoShop / Imageready gebruiken, die kunnen platen slicen ( -> opdelen in kleinere stukken, en daar de HTML code bij genereren) :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik maak menu's nog het liefst met Paint Shop Pro. Ik heb wel eens een goede gradient enzo en wat lichteffecten in PS gemaakt en dan naar PSP gehaald, maar ik bewerk het altijd in PSP tot hapklare brokken voor in de html.
Photoshop vind ik in zo'n geval wel handig, om 'het design' te maken, maar op het moment dat je op de pixel nauwkeurig moet uitsnijden is het teveel frunnikwerk. Antialias uitzetten, goed inzoomen, infotabje weer aanklikken omdat je anders geen coordinaten kunt zien... :O
Enfin, ik gebruik Photoshop voor genoeg andere dingen, maar niet voor pixelmaatwerk ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1