Geen verbinding meer na een herconfigje

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:29

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Mijn systeem:
-Win98SE
- ethernet kaartje van realtek,
- ethernet modem

Wat ik wil:
Wil gewoon naar mijn Linux server ssh'en.

Voor het configgen (en controlleren) van mijn adsl verbinding via een ethernet modem moest ik VPN installeren en instellen (normaal gaat het via mijn linux server en heb ik gewoon een verbinding via een gateway 192.168.1.1, mijn bak heeft ip 192.168.1.2 subnet 255.255.255.0, DNS'en van planet internet, winsock uit).
Dat allemaal gedaan, tot de conclusie gekomen dat mijn adsl lijn gesloopt is. Jammer maar geen punt.
Ik weer alles terug zetten naar de oude toestand (oftewel mijn TCP/IP instellingen, Windows Bestanden delen, Netwerk kaart config en Microsoft client voor netwerken). Maar nu wil op een of andere manier ssh naar mijn eigen server in het netwerk niet meer werken (ftp ook niet, en telnet ook niet). Het kreng wil geen verbinding maken.

Ik heb vanuit andere computers in het netwerk met de server ge-ssh'd en dat lukte (oftewel aan de server ligt het niet). Ik heb vanaf mijn eigen bak in linux ge-ssh'd naar de server en dat lukte ook (oftewel mijn hardware werkt nog). Ik kan het netwerk browsen en er bestanden van downloaden.
Leechftp zegt dat hij geen sockets kan creeeren. SSH zegt dat ie geen verbinding met de host kan maken. Putty geeft een failed connect.

Wat ik heb gedaan tot dusver:
- netwerk kaart herinstalleren met de nieuwste drivers (2 of 3 keer)
- TCP/IP instellingen 10 keer verifieren, 5 keer verwijderd en weer opnieuw toegevoegd
- alle netwerk instellingen weggehaald en weder toegevoegd.

Niets helpt (en ik ben 50 herstarts verder, sniff).
Ik heb het idee dat mijn bak nog stiekum een oude instelling gebruikt van VPN ergens. Maar dat je dat niet met de normale config weg kan halen. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door woutur op 24-11-2002 16:18 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zou je je text iets leesbaarder kunnen maken?
dmv van een paar enters en wat leestekens te gebruiken.

Want dit is niet te lezen. :)

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik wil niet zeuren maar er staan voldoende leestekens in en mooie afgemaakte zinnen zonder spelfouten. Ik kan hoogstens er nog alinea's ingooien en wat bullets maken. Ik vind het een vreemde request..

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

woutur schreef op 24 November 2002 @ 16:15:
Ik kan hoogstens er nog alinea's ingooien en wat bullets maken. Ik vind het een vreemde request..
Dat zou heel fijn zijn.

Over dat zeuren, je topic staat of valt met je openings post.
Dus als die zoals de jouwe niet te lezen is, hij is verre van overzichtelijk, dan zul je zeer weinig reacties krijgen.
Dus maak hem even wat leesbaarder.

Maar nu weer ontopic :)

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Zo.. deze herconfig van mijn post moet iedereen dan makkelijker helpen mijn probleem te begrijpen ;)

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Hela... helemaal niemand die weet wat er hier aan de hand is of hoe ik het weer goed kan maken? In linux is dit op te lossen door wat bestanden te editten en logs te bekijken. Nu weet ik niet hoe dat bij win98 zit maar er zijn er hier toch vast wel slimme vogels die dat wel weten?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Wouter: Hee heb je de oplossing al?
Woutur: Jeps, maar niet dankzij de overweldigende hulp hier..
Wouter: Maar vertel , vertel!
Woutur: Mwoah.... niet zo'n zin in...
Wouter: Kom op.. niet zo depri, je kan er anderen mee helpen
Woutur: Nou het is omdat er tenminste 1 een beetje aandacht geeft anders...
Woutur: Hier gaan we, voor eenmaal had ik graag gewild dat iemand me een 'LDNF" had gegeven. In de faq staat namelijk een zelfde soort fout maar net iets anders. Om kort te gaan: uitvoeren --->regedit. Dan zoeken met ctrl-f naar winsock en winsock2. Alle entries hiervan weghalen (deleten). Daarna alle netwerkinstellingen verwijderen en rebooten. Dan alles weer opnieuw installeren en voila: het werkt weer. Nu pakt ie alle instellingen wel weer.
Wouter: Tenks, ik hoop dat anderen hier wat aan hebben :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zeg is die Wouter je zusje ofzo? Wat een truus :(
Pagina: 1