Toon posts:

[XP] 3 minuten voor dat windows klaar is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende:
Ik zet mijn PC aan en hij start normaal (lekker snel op)
Dan kom ik in windows en dan duurt het zo'n 3 tot 4 minuten voor dat hij klaar is met alles op te starten.
Ik heb geen zware progjes draaien. Wat er opstart met windows is:

Norton antivirus 2003
MSN
WinDVD
Tweak XP pop-up blocker
Abit display try Icon
Disc detector

zie mijn specs om meer te weten over mijn PC

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Ik heb al aardig wat bij de search gezocht, misschien niet goed genoeg, maar ik kan niets duidelijks vinden.

alsvast dank

Verwijderd

On-board netwerkkaart die buiten gebruik is? Hij gaat dan namelijk bij het opstarten nogal lang naar een netwerk zoeken wat er dus niet is.....

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een hele goede mogelijk heid!
Kan ik die ook in mijn Bios ook uit zetten?

Verwijderd

Topicstarter
En moet ik hem weer aan zetten? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:57 ]

Verwijderd

je kunt dat ding beter een vast ip geven, dan gaat ie ook niet meer zoeken naar een DHCP server (en dat is hetgene wat veel tijd kost) ipv die kaart in je bios uit te schakelen

dit is handiger voor als je dat ding een keer nodig bent

Verwijderd

Ehm, maar ook een stuk lastiger, gewoon in je BIOS uitschakelen, dan verdwijnt hij als het goed is ook in apparaat-beheer en ben je overal vanaf, hopelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus het rare dat het een optionele Lan aan sluiting is die niet op de Mobo zit... Windows geeft hem wel aan, maar hij is er niet... Ik heb hem nu wel aan gezet, maar het duurt nog steeds heel lang voordat ik wat kan doen...
Als ik bijvoorbeeld Deze comp. open dan gaat ie heel lang zoeken voordat hij de inhoud van mijn pc kan vinden... Heel wazig allemaal... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het dus niet vinden waar ik hem in mijn bios uit kan zetten
Ik heb een Abit TH7II-RAID
als iemand weet waar ik het wel kan doen...
Graag een tip ...

Verwijderd

Is je pc verder wel snel? Kijk eens bij taakplanner of er een programma is wat geheugen of CPU-gebruik slurpt

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Probeer eens bootvis om te kijken waar je pc het meeste moet doen om op te starten misschien krijg je er nog bruikbare informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Taakbeheer zegt dat er niets aan de hand is...

Verwijderd

Topicstarter
Bootvis?

Verwijderd

Topicstarter
okay ben het al aan het downloaden, sorry dat ik zo snel reageer..

Verwijderd

Ga naar configuratie scherm, dan naar netwerk, kijk daar naar je netwerkkaart, die er niet is en zet daar bij tcp/ip DHCP uit door er een willekeurig ip-adres in te voeren.

Verwijderd

np... (Ik Google dus nogal snel :P)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil julie ff snel de uitslag van Bootvis laten zien, maar weet iemand waar ik het ff snel neer kan zetten?

Verwijderd

Killer_Sam, zou je de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als je iets hebt toe te voegen aan je post? Dan hoef je niet steeds een reply te plaatsen, OK?

• pisart
  • Niet online
http://www.theforumisdown.com/ daar kan je je uitslag uploade ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pisart op 24-11-2002 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 16:20:
Killer_Sam, zou je de [afbeelding] knop willen gebruiken als je iets hebt toe te voegen aan je post? Dan hoef je niet steeds een reply te plaatsen, OK?
Okay, sorry...
Maar die Quick reply is ook zo makkelijk :)

maar niemand die er wat mee kan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 16:49 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Anders probeer je die prgjes 1 voor 1 uit te zetten en dan rebooten. Zo zie je wat veel tijd kost.(volgens kost die pop-up blokker wel aardig wat tijs maar 3 mins?)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is gewoon dat ik als ik mijn pc aanzet en ik wil iets doen zoals internet opgaan. Dat hij dan helemaal niets kan doen... en alles vast loopt..
Ik heb P4 2.0 Ghz en dat wil ik dan ook SNEL hebben werken...
daarom word ik er een beetje moe van...

Verwijderd

heb je een cd in je speler zitten als je opstart?

Verwijderd

Topicstarter
nope...
Hij doet nu nog steeds langzaam... Ik heb al heel veel geprobeerd, maar steeds laat hij dit zien : http://www.theforumisdown...les/1102/compdoetraar.jpg

edit: link er bij gezet

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 17:12 ]

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:58
Heb je de opties bekeken van systeemprestaties? Misschien is je pc geoptimaliseerd op visuele shit (default) in plaats van prestaties.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 17:09:
nope...
Hij doet nu nog steeds langzaam... Ik heb al heel veel geprobeerd, maar steeds laat hij dit zien : http://www.theforumisdown...les/1102/compdoetraar.jpg

edit: link er bij gezet
Hij is dus gewoon aan 't zoeken. :)
Heb je geen ongebruikte netwerkkaarten in je comp zitten. dan zoekt windows zich geloof ik verloren naar een netwerk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 15:56:
Dat is een hele goede mogelijk heid!
Kan ik die ook in mijn Bios ook uit zetten?
netwerk icontje op desktop >>> properties/eigeschappen... rechtermuisknop netwerkkaart met kruisje erdoorheen >>> disable

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 17:03:
heb je een cd in je speler zitten als je opstart?
dat hoor je wel :)
Pagina: 1