Toon posts:

[Win2k/98] NTLDR ontbreekt (opstartprobleem) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de hcc een nieuwe HD gekocht. Probleem is dat als ik hem als master aansluit ik de foutmelding "NTLDR ontbreekt". Op de slave staat windows 98 op de master staat win2k. als ik de nieuwe schijf als slave instel, werkt het allemaal goed. Wat is eigenlijk precies het verschil tussen master en slave. prestaties ofzo?
of maakt het eigenlijk niet zoveel uit? De nieuwe HD is sneller dus d8 ik dat die miss master moest zijn...?
Alvast bedankt!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:58
kan je ntldr wel vinden op die schijf dan? Heb je de nieuwe schijf in fdisk gemarkeerd als Active partition?

BTW: weet je zeker dat er geen virus op staat, heb ik ook een keer gehad, volgens mij W32.Trans nogwat..

[ Voor 34% gewijzigd door activeX1 op 24-11-2002 15:25 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[search=NTLDR]
Zoeken bij MS naar NTLDR
Hopelijk begrijp je de hint :).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik kan toch echt niet het antwoord op mijn probleem vinden... de search heb ik echt wel gebruikt.

HD1 = western digital met win2k
HD2 = samsung met win98

zet ik HD2 master dan krijg ik keurig een boot menu met de keuze win2k of win98.
zet ik HD1 master dan krijg ik " ntdlr ontbreekt ctrl alt del om opnieuw op te starten"

omdat HD1 beter en sneller is, wil ik deze graag master.

Nog een keer: wat is nu het verschil tussen master en slave

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 10:26:
Sorry, maar ik kan toch echt niet het antwoord op mijn probleem vinden... de search heb ik echt wel gebruikt.

HD1 = western digital met win2k
HD2 = samsung met win98

zet ik HD2 master dan krijg ik keurig een boot menu met de keuze win2k of win98.
zet ik HD1 master dan krijg ik " ntdlr ontbreekt ctrl alt del om opnieuw op te starten"

omdat HD1 beter en sneller is, wil ik deze graag master.

Nog een keer: wat is nu het verschil tussen master en slave
Je hebt 2000 na windows 98 geïnstalleerd neem ik aan. Je bootfiles staan dus op je Samsung schijf. Je PC wil booten van de primary master, en kan op je Western Digital geen bootfiles vinden. Dus krijg je die melding.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, natuurlijk das ook wel logisch, kan ik die bootfiles misschien copieren ofzo naar mn Western?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
wat je moet doen is je schijf opnieuw partitioneren, en je bent er van af

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je nieuwe schijf bij het booten zegt "NTLDR ontbreekt", is het geen nieuwe schijf

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
de western? en hoe moet ik die dan partitioneren? t is nu 4 gig voor win2k en 36 gig voor de rest.
moet ik win2k-partitie logisch of primary ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 25 November 2002 @ 10:51:
Als je nieuwe schijf bij het booten zegt "NTLDR ontbreekt", is het geen nieuwe schijf
das niet waar hoop ik! ( mede-tweakers...??)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
NTLDR is een bestand dat Windows NT/2000/XP nodig heeft om op te starten (NT LoaDeR).
Om het op te lossen moet je op de links van Compubiter kijken :)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 10:54:
[...]

Dat is idd niet waar, je kan het probleem erg gemakkelijk oplossen door de Win2K CD te pakken, daarvan op te starten en dan de repair functie te kiezen. Die zet de juiste opstartbestanden op de juiste plaats en Win2K werkt weer.

Het statement dat de HDD niet nieuw is begrijp ik niet, heeft er helemaal niets mee te maken behalve dan dat de nieuwe HDD geen Win2K opstartbestanden heeft.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
als ik opstart van win2k dan onderbreekt die NTLDR het! ik kan dus simpelweg niet opstarten van de win2k-cd... nog andere mogelijkheden?

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 11:00:
als ik opstart van win2k dan onderbreekt die NTLDR het! ik kan dus simpelweg niet opstarten van de win2k-cd... nog andere mogelijkheden?
zet in je bios de boot sequence met de CDROM op de eerste plaats, dan kan je wel booten van cd.

Meh ...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 11:00:
Tuurlijk wel. Windows 2000 CD in de drive, zorgen dat er in je BIOS staat ingesteld dat hij van CD moet opstarten, en gaan met die banaan. Als de setup geldaen is, staat er dat je op R moet drukken om je Windows 2000 te repareren.

/edit: wat Twarp zegt. In je BIOS instellen dat je PC eerst moet zoeken op je CDrom speler naar opstart bestanden, daarna pas op je harde schijf (ook wel Boot Sequence).

/edit2: leuke sig trouwens :P

[ Voor 19% gewijzigd door Rafe op 25-11-2002 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt ga ik dat proberen, opstarten van cd-rom dat had ik al wel bedacht, maar ga ff zoeken naar dat boot-sequence, heb een msi mb heet dat daar ook zo? Bedankt allemaal!

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 10:54:
[...]

hij heeft gelijk, als je die melding krijgt heeft d'r al w2k/xp/nt opgestaan, met daarna win98 ofzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat was ik zelf, had er al een keer win2k opgezet, maar weer verwijderd, heb al wat meer probleempjes gehad '(
Pagina: 1