met papier mache kun je alles maken!!
maar ik vraag OF ze dit kunnen zien
dan installeer ik wel iets anders ofzo
maar ik vraag OF ze dit kunnen zien dan installeer ik wel iets anders ofzo[/quote]Nou volgens mij kunnen ze het niet zien, maar ik begrijp niet waarom je dan iets anders zou installeren als je het toch geen ZAK kan schelen...
ik ga niet braaf zitten doen
maar als Winroute zichtbaar is, dan stap ik wel over op
Wingate/Freesco/whatever
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Verwijderd
Ik zit in de zelfde sittuatie, gebruik ook Winroute.
Maar het is niet voor niets een FireWall/router met NAT.
Je ISP of wie dan ook via I-net kan niks van je lan zien.
Je ISP denk dan gewoon dat alleen jou server zo belachelijk veel info opvraagt.
..en komt vanzelf met een brief als je 100gieg per maand doet...
Als de BSA niet eerder komt.
[/flauw]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
fuck die Fair Use Policy
Verwijderd
Verwijderd
winroute > Setting > Advanced > security-options...
en dan 'drop request' & 'drop packet' & 'can pass trough NAT only if it comes...' aanzetten, dan kan je niet eens meer worden gepingt, en een packetje die binnenkomt, en niet van tevoren door winroute is geregistreerd (door het de uitgaande packets) komt gewoon niet binnen
Echt, Winroute ROELT ZWAAR!
Greetz,
Jasper
Verwijderd
Ik weet dit; mijn broer werkt bij UPC.
Verwijderd
Verwijderd
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
en btw: chello zelf zal er niet zoveel mee doen. het gaat me er eerder om dat scriptkiddies e.d. de poortscannnen voor de lol er niets mee kunnen...
En ja, poorten op stealth is dan wel fijner..
ken je nbtscan??? dan zou je wel anders piepen :P[/quote]Ja dat kennik! En winroute blokt dat heel vrolijk! je kan van die leuke info opvragen over een netwerk door een simpel "list" commando te geven! dan kan je het hele achterliggende netwerk zien (iig wat er zit qua servers en qua pcs)
Connection to 212.64.19.150 failed
Zie aan
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Verwijderd
Mijn oude school (Stad & Esch in Meppel) doet dat ook, en de school wilde wel eerst officieel toestemming van de rendo, en die zeiden: "je doet maar, maar houd er wel rekening mee dat het dan (nog) trager gaat.".
Dus ookal kunnen ze het zien, het boeit ze nix.
Verwijderd
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Verwijderd
RollerCoaster: dat is gelul. big brother is watching you he? no way... zelfs zonder firewall staat je windows nog niet zo open dat je via jouw computer het hele achterliggende prive netwerk kunt zien. daar komt bij dat zodra je kabel gaat delen, je toch een progje nodig heeft zoals winroute wat toch al direct een basis firewall is. ik durf je uit te dagen om bij mij binnen te komen: 24.132.195.177. have fun trying...[/quote]ja, je hebt het nu gelijk weer over winroute, maar d'r zijn ook mensen die geen firewalls gebruiken, en daar heb ik het nu over.
met firewall kan helemaal nix zonder toestemming je compie in, als het een goede is
Verwijderd
"/sbin/ipchains -A forward -s $INTERNALNET -d $REMOTENET -j MASQ"
Laterz,
sinds wanneer mag ik geen ftp gebruiken om data van sites als ftp.chello.nl af te halen? je hoeft daar nog geen server voor te draaien...
en btw: chello zelf zal er niet zoveel mee doen. het gaat me er eerder om dat scriptkiddies e.d. de poortscannnen voor de lol er niets mee kunnen...[/quote]Waarom zou je poort 21 openzetten voor een FTP client?
Dat is helemaal niet nodig.
Verwijderd
Die jongens die eens in de twee weken je verbinding komen maken omdat er weer eens wat stuk is kan het geen reet schelen of jij de verbinding deelt of niet.
Na enig navragen kwam ik erachter dat er niemand in Nederland (chello dan) 2 aansluitingen thuis heeft, ze zijn niet achterlijk hoor ze weten ook wel dat je niet 2 * 90 piekies gaat neerleggen voor een service waarvan ja af en toe helemaal leip wordt.
Lekker delen die handel of ze het zien of niet, ze willen het niet zien ze weten het toch wel.
Je hebt toch ook 3 tv's staan thuis, wat dacht je dat dat wel mag?
PLeazzze
Verwijderd
I play my enemies like a game of chess...
Verwijderd
Verwijderd
Heren even over de BSA, die komen geloof ik pas als ze je voor meer dan 50.000 kunnen pakken, anders lonen de kosten van de rechtszaak niet, dus prive/thuis gebruikers: DON'T WORRY![/quote]Dit is niet een beetje off-topic, dit is totaal off-topic! Sjongejonge...
Verwijderd
sorry, beetje offtopic.
Verwijderd
En onze conclusie was: het is NIET helemaal onzichtbaar. Hoewel een en ander misschien afhankelijk is van de servers en instellingen daarvan, is het mogelijk om aan een e-mail te zien dat er meerdere machines achter de verbinding hangen. Wat wij gedaan hadden was de advanced options voor de header van de e-mail aangezet bij het lezen ervan, en daar verscheen keurig vanaf welk IP ACHTER (dus 192.168.0.1 bijvoorbeeld) de server de e-mail afkomstig was.
Het is alweer een tijdje geleden dat we dit uitgevogeld hebben, en ik weet niet of het met upgrades etc. nog steeds kan. Maar het kon (aan de hand van een e-mail) dus wel!!
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
/sbin/ipchains -P forward DENY
/sbin/ipchains -A forward -s 10.0.0.0/24 -j MASQ
Verder kan je bv bij een linux-apparaat met NAT heel makkelijk zien dat dat gebruikt wordt; dan komen al je uitgaande verbindingen ineens van poort 60.000 en hoger.
En voor je gaat vragen hoe ik dit weet: ik werk bij een internetprovider
Zucht... Thuis gebruikers zijn al helemaal niet in gevaar voor de BSA, hoevaak moet dat nou nog worden verteld?
Buisness Software Alliance.. BUISNESS! Dus geen thuisgebruikers. BUMA/Stemra, dat zijn lui om voor uit te kijken als je thuis actief bent etc..
Wat is dat voor "Mijn documenten" directory daar op je ftp siteje??
Buisness Software Alliance.. BUISNESS! Dus geen thuisgebruikers. BUMA/Stemra, dat zijn lui om voor uit te kijken als je thuis actief bent etc..[/quote]Nee het is Business Software. Dat heeft helemaal geen ruk te maken met de "targets" waar ze zich op richten maar meer het soort software dat de leden maken/verkopen. Ze richten zich inderdaad meer op het bedrijfsleven dan op de consument (met name MKB) maar dat wil niet zeggen dat ze dat in de toekomst niet veranderen.
Bezig met tracen van route naar node1c3b1.a2000.nl [24.132.195.177]
voor maximaal 30 hops:
2 36 ms 32 ms 30 ms r1-fe1-100m.groni1.gr.nl.home.com [212
]
3 35 ms 43 ms 20 ms bb1-atm1-3-2-155m.rdc1.ov.nl.home.com
7.61]
4 40 ms 37 ms 47 ms bb1-pos2-0-155m.amsix.nap.nl.home.com
7.78]
5 42 ms 35 ms 30 ms ams-ix.a2000.nl [193.148.15.53]
6 * 42 ms 43 ms h0rtr1-amsixrtr1.a2000.nl [62.108.0.17
7 39 ms 36 ms 39 ms h0rtr2-h0rtr1.a2000.nl [62.108.0.2]
8 54 ms 50 ms 48 ms h7rtr1-h0rtr2.a2000.nl [62.108.0.62]
9 72 ms 43 ms 48 ms node1c3b1.a2000.nl [24.132.195.177]
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Verwijderd
idd. pingen mag je doen zoveel je weet, ik vond het niet echt de moeite omdat uit te gaan zetten. zou een kwestie zijn van een woordje veranderen in de firewall van allow naar deny...
tassadar: pffft. dat noemen ze nou anonymous login
Verwijderd
kunnen ze niet zien als het goed is
Ingebouwde DHCP (Instelbare Range)
KAN als Service draaien
Win9x & Windows 2000
www.sygate.com
Code zoeken op I.net. en voila..
Van de rendo mag je meerdere computers aan hun netwerk hangen.[/quote]Dus niet! Staat in de voorwaarden van niet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Mijn oude school (Stad & Esch in Meppel) doet dat ook, en de school wilde wel eerst officieel toestemming van de rendo, en die zeiden: "je doet maar, maar houd er wel rekening mee dat het dan (nog) trager gaat.".[/quote]Ligt er heel erg aan wie je aan de lijn krijgt bij de Rendo/dekooi. De een weet wel wat mag en niet mag, de ander zegt maar wat (om het netjes uit te drukken).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus ookal kunnen ze het zien, het boeit ze nix.[/quote]Dat hopen we dan maar.
Hoe zit het trouwens met de internet delen functie in Win98SE? In hoeverre is dat te zien, als je een firewall draait?
Marc
Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(
Verwijderd
Dit is echter vaak ook in een firewall ingebouwd als onderdeel.
Marc
Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(