kan mijn provider dit zien?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ik heb dus een netwerk draaien met Winroute voor het share-gedoe

kan mijn provider dit zien?
ik heb kabel
Rendo De Zooi

en ik weet niet of dit wel toegestaan is. ;)

met papier mache kun je alles maken!!

• Neman
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

ach laat lekker rotten joh, wat boeit dat nou

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Ja, het kan mij dus geen ZAK schelen

maar ik vraag OF ze dit kunnen zien

dan installeer ik wel iets anders ofzo

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

nee

• Neman
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ja, het kan mij dus geen ZAK schelen,
maar ik vraag OF ze dit kunnen zien dan installeer ik wel iets anders ofzo[/quote]Nou volgens mij kunnen ze het niet zien, maar ik begrijp niet waarom je dan iets anders zou installeren als je het toch geen ZAK kan schelen...

• Servowire

Servowire

Topicstarter
het kan me geen zak schelen of het mag of niet

ik ga niet braaf zitten doen

maar als Winroute zichtbaar is, dan stap ik wel over op
Wingate/Freesco/whatever

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

nee kunnen ze niet

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Da is nie te zien.

• Bigs
  • Niet online
Als het je toch geen zak scheelt.. :P

Verwijderd

Nope,
Ik zit in de zelfde sittuatie, gebruik ook Winroute.
Maar het is niet voor niets een FireWall/router met NAT.
Je ISP of wie dan ook via I-net kan niks van je lan zien.
Je ISP denk dan gewoon dat alleen jou server zo belachelijk veel info opvraagt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[flauw, want rendo de kooi heeft data-limiet]
..en komt vanzelf met een brief als je 100gieg per maand doet...
Als de BSA niet eerder komt.
[/flauw]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Servowire

Servowire

Topicstarter
bedankt allemaal :)

fuck die Fair Use Policy

Verwijderd

In tegenstelling tot wat iedereen tot nu toe hier zegt KUNNEN ze het wel zien, maar er is enigszins moeite voor nodig (wat ze dus nooit nemen.. :) ) Als ze jouw netwerktraffic gan snifferen zou het wel eens op kunnen vallen, maar of ze het dan ook hard kunnen maken is een 2e.. ;)

Verwijderd

Dit is ook wel handig:
winroute > Setting > Advanced > security-options...
en dan 'drop request' & 'drop packet' & 'can pass trough NAT only if it comes...' aanzetten, dan kan je niet eens meer worden gepingt, en een packetje die binnenkomt, en niet van tevoren door winroute is geregistreerd (door het de uitgaande packets) komt gewoon niet binnen ;) en al je poorten zijn dan stealth :):):)

Echt, Winroute ROELT ZWAAR!

Greetz,

Jasper

Verwijderd

Ze kunnen dit zekers wel zien! Je provider stuurt dan een 'probe' je computer in raast dan door het hele netwerk heen en gaat terug met de info naar de provider, dus als ik jou was zou ik maar es ff flink wat firewalls neerpleuren.

Ik weet dit; mijn broer werkt bij UPC. :)

Verwijderd

RollerCoaster: dat is gelul. big brother is watching you he? no way... zelfs zonder firewall staat je windows nog niet zo open dat je via jouw computer het hele achterliggende prive netwerk kunt zien. daar komt bij dat zodra je kabel gaat delen, je toch een progje nodig heeft zoals winroute wat toch al direct een basis firewall is. ik durf je uit te dagen om bij mij binnen te komen: 24.132.195.177. have fun trying...

Verwijderd

ken je nbtscan??? dan zou je wel anders piepen :P

Verwijderd

euhm.... waarom? ik WEET wat er bij mij openstaat en dat heeft ook zijn redenen. van een poortscan word ik nou niet echt bang... stel dat je ziet dat poort 21 open staat (goh! ;) ) wat dan?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan pakken ze de AV (waarmee je accoord bent gegaan) waarin staat dat je geen servers mag draaien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

sinds wanneer mag ik geen ftp gebruiken om data van sites als ftp.chello.nl af te halen? je hoeft daar nog geen server voor te draaien...

en btw: chello zelf zal er niet zoveel mee doen. het gaat me er eerder om dat scriptkiddies e.d. de poortscannnen voor de lol er niets mee kunnen...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

'tuurlijk, weet ik wel, maar met 10gig uit en 30gig in gaan ze waarschijnlijk wel even op je letten, als je hun plannen hoort.

En ja, poorten op stealth is dan wel fijner..

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 21:05 schreef fkooman het volgende:
ken je nbtscan??? dan zou je wel anders piepen :P[/quote]Ja dat kennik! En winroute blokt dat heel vrolijk! je kan van die leuke info opvragen over een netwerk door een simpel "list" commando te geven! dan kan je het hele achterliggende netwerk zien (iig wat er zit qua servers en qua pcs)

Connection to 212.64.19.150 failed

Zie aan :) nix aan het handje....

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Van de rendo mag je meerdere computers aan hun netwerk hangen.

Mijn oude school (Stad & Esch in Meppel) doet dat ook, en de school wilde wel eerst officieel toestemming van de rendo, en die zeiden: "je doet maar, maar houd er wel rekening mee dat het dan (nog) trager gaat.".

Dus ookal kunnen ze het zien, het boeit ze nix.

Verwijderd

ach gossie.... een nieuwsgierig scriptkiddie moest het toch even proberen om binnen te komen.... heheheheheh... mag ik zijn ip listen? ;)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>'tuurlijk, weet ik wel, maar met 10gig uit en 30gig in gaan ze waarschijnlijk wel even op je letten, als je hun plannen hoort.[/quote]10 gig over 15 kb/s upload? Nee, als ik echt veel wil downloaden dan doe ik dat wel op mijn werk, gaat nog altijd 10x sneller dan bij chello. misschien dat ik het dan nog gedeeltelijk doorsluis naar huis, maar het meeste brand ik toch gewoon gelijk op cd. thuis heb ik maandelijks plm 5 gig download en 500 mb upload.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is NIET te zien, zolang je NAT alleen maar aan hebt staan op je netwerkkaart naar je modem en je alle "packets dropt".

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 20:36 schreef Paz het volgende:
RollerCoaster: dat is gelul. big brother is watching you he? no way... zelfs zonder firewall staat je windows nog niet zo open dat je via jouw computer het hele achterliggende prive netwerk kunt zien. daar komt bij dat zodra je kabel gaat delen, je toch een progje nodig heeft zoals winroute wat toch al direct een basis firewall is. ik durf je uit te dagen om bij mij binnen te komen: 24.132.195.177. have fun trying...[/quote]ja, je hebt het nu gelijk weer over winroute, maar d'r zijn ook mensen die geen firewalls gebruiken, en daar heb ik het nu over.

met firewall kan helemaal nix zonder toestemming je compie in, als het een goede is ;)

Verwijderd

oh... was jij diegene die toch net nog eventjes wou proberen of er toch wat openstond?? ;)

Verwijderd

Ik zeg maar 1 ding :
"/sbin/ipchains -A forward -s $INTERNALNET -d $REMOTENET -j MASQ"

Laterz,

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 23:10 schreef Paz het volgende:
sinds wanneer mag ik geen ftp gebruiken om data van sites als ftp.chello.nl af te halen? je hoeft daar nog geen server voor te draaien...

en btw: chello zelf zal er niet zoveel mee doen. het gaat me er eerder om dat scriptkiddies e.d. de poortscannnen voor de lol er niets mee kunnen...[/quote]Waarom zou je poort 21 openzetten voor een FTP client?
Dat is helemaal niet nodig.

Verwijderd

Jongens toch. Laten we nou niet ruzie gaan maken over iets wat geen reet uitmaakt.

Die jongens die eens in de twee weken je verbinding komen maken omdat er weer eens wat stuk is kan het geen reet schelen of jij de verbinding deelt of niet.

Na enig navragen kwam ik erachter dat er niemand in Nederland (chello dan) 2 aansluitingen thuis heeft, ze zijn niet achterlijk hoor ze weten ook wel dat je niet 2 * 90 piekies gaat neerleggen voor een service waarvan ja af en toe helemaal leip wordt.

Lekker delen die handel of ze het zien of niet, ze willen het niet zien ze weten het toch wel.

Je hebt toch ook 3 tv's staan thuis, wat dacht je dat dat wel mag?

PLeazzze

Verwijderd

Ik heb al een aantal maanden 3 computers met sygate op internet draaien bij Rendo de Klooi en nooit problemen gehad....

• Angelfire
  • Laatst online: 18:21

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Heren even over de BSA, die komen geloof ik pas als ze je voor meer dan 50.000 kunnen pakken, anders lonen de kosten van de rechtszaak niet, dus prive/thuis gebruikers: DON'T WORRY!

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Nou, de broer van een vriend van me is voor 35000 genaaid. Ze komen dus ook voor de kleine jongens ;-)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 20:41 schreef Angelfire het volgende:
Heren even over de BSA, die komen geloof ik pas als ze je voor meer dan 50.000 kunnen pakken, anders lonen de kosten van de rechtszaak niet, dus prive/thuis gebruikers: DON'T WORRY![/quote]Dit is niet een beetje off-topic, dit is totaal off-topic! Sjongejonge... :)

• Servowire

Servowire

Topicstarter
beetje wel ja

Verwijderd

hehehehe..... dit is toch wel humorisch: een CASEMA gebruiker die een synflood op me loslaat vanaf het CASEMA netwerk! whoehahahahahahah ROTFL ;)

sorry, beetje offtopic.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nou, de broer van een vriend van me is voor 35000 genaaid. Ze komen dus ook voor de kleine jongens ;-)[/quote]Hij kreeg 35000 piek boete omdat hij de internet verbinding deelde?

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Wij hebben hier in huis ook een winroute netwerk aan de kabel hangen en hebben eens uitgezocht in hoeverre het voor de buitenwereld zichtbaar was.
En onze conclusie was: het is NIET helemaal onzichtbaar. Hoewel een en ander misschien afhankelijk is van de servers en instellingen daarvan, is het mogelijk om aan een e-mail te zien dat er meerdere machines achter de verbinding hangen. Wat wij gedaan hadden was de advanced options voor de header van de e-mail aangezet bij het lezen ervan, en daar verscheen keurig vanaf welk IP ACHTER (dus 192.168.0.1 bijvoorbeeld) de server de e-mail afkomstig was.

Het is alweer een tijdje geleden dat we dit uitgevogeld hebben, en ik weet niet of het met upgrades etc. nog steeds kan. Maar het kon (aan de hand van een e-mail) dus wel!!

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Ik zeg alleen dit

/sbin/ipchains -P forward DENY
/sbin/ipchains -A forward -s 10.0.0.0/24 -j MASQ

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Dat probleem met die e-mail headers houd je gewoon; ik geloof alleen dat je bij de meeste mailservers (sendmail bv) wel wat met de headers kunt knoeien als je dat mocht willen.

Verder kan je bv bij een linux-apparaat met NAT heel makkelijk zien dat dat gebruikt wordt; dan komen al je uitgaande verbindingen ineens van poort 60.000 en hoger.

edit:

En voor je gaat vragen hoe ik dit weet: ik werk bij een internetprovider :) Er zijn nog wel meer van dit soort truukjes om er achter te komen of mensen speciale software gebruiken. Alleen het is zoveel werk om je er druk om te maken...

Verwijderd

zitten hier met z'n 26-en via 4 kabelmodems..

MAZZEEEELL!!! :Y)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Heren even over de BSA, die komen geloof ik pas als ze je voor meer dan 50.000 kunnen pakken, anders lonen de kosten van de rechtszaak niet, dus prive/thuis gebruikers: DON'T WORRY!

Zucht... Thuis gebruikers zijn al helemaal niet in gevaar voor de BSA, hoevaak moet dat nou nog worden verteld?

Buisness Software Alliance.. BUISNESS! Dus geen thuisgebruikers. BUMA/Stemra, dat zijn lui om voor uit te kijken als je thuis actief bent etc..

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 10:09

Tassadar

l33t h4x0r :)

Trouwens, Paz..

Wat is dat voor "Mijn documenten" directory daar op je ftp siteje??

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zucht... Thuis gebruikers zijn al helemaal niet in gevaar voor de BSA, hoevaak moet dat nou nog worden verteld?

Buisness Software Alliance.. BUISNESS! Dus geen thuisgebruikers. BUMA/Stemra, dat zijn lui om voor uit te kijken als je thuis actief bent etc..[/quote]Nee het is Business Software. Dat heeft helemaal geen ruk te maken met de "targets" waar ze zich op richten maar meer het soort software dat de leden maken/verkopen. Ze richten zich inderdaad meer op het bedrijfsleven dan op de consument (met name MKB) maar dat wil niet zeggen dat ze dat in de toekomst niet veranderen.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
He PAZ, je kan gewoon gepingt worden!

Bezig met tracen van route naar node1c3b1.a2000.nl [24.132.195.177]
voor maximaal 30 hops:

2 36 ms 32 ms 30 ms r1-fe1-100m.groni1.gr.nl.home.com [212
]
3 35 ms 43 ms 20 ms bb1-atm1-3-2-155m.rdc1.ov.nl.home.com
7.61]
4 40 ms 37 ms 47 ms bb1-pos2-0-155m.amsix.nap.nl.home.com
7.78]
5 42 ms 35 ms 30 ms ams-ix.a2000.nl [193.148.15.53]
6 * 42 ms 43 ms h0rtr1-amsixrtr1.a2000.nl [62.108.0.17
7 39 ms 36 ms 39 ms h0rtr2-h0rtr1.a2000.nl [62.108.0.2]
8 54 ms 50 ms 48 ms h7rtr1-h0rtr2.a2000.nl [62.108.0.62]
9 72 ms 43 ms 48 ms node1c3b1.a2000.nl [24.132.195.177]

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

..maar verder waarschijnlijk niet.

Verwijderd

als ik dat ook nog had uitgezet dan zouden ermisschien mensen gaan twijfelen aan het bestaan van het opgegeven ipadres ;)
idd. pingen mag je doen zoveel je weet, ik vond het niet echt de moeite omdat uit te gaan zetten. zou een kwestie zijn van een woordje veranderen in de firewall van allow naar deny...

tassadar: pffft. dat noemen ze nou anonymous login

Verwijderd

Het is WEL te zien maar dan moeten ze veel moeite doen. Als je bijvoorbeeld hun site bekijkt (en ze hebben een javascriptje) kunnen ze je IP achterhalen, het IP wat op je EIGEN pc draait, dus niet je winroute-pc.. Maar goed, echt waarschijnlijk is't niet, maar het is wel degelijk mogelijk.

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21
Hier...... Sygate is ook zo'n programmatje

kunnen ze niet zien als het goed is :)

Ingebouwde DHCP (Instelbare Range)
KAN als Service draaien
Win9x & Windows 2000

www.sygate.com

Code zoeken op I.net. en voila..

• acq
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 23:23 schreef Nem0 het volgende:
Van de rendo mag je meerdere computers aan hun netwerk hangen.[/quote]Dus niet! Staat in de voorwaarden van niet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Mijn oude school (Stad & Esch in Meppel) doet dat ook, en de school wilde wel eerst officieel toestemming van de rendo, en die zeiden: "je doet maar, maar houd er wel rekening mee dat het dan (nog) trager gaat.".[/quote]Ligt er heel erg aan wie je aan de lijn krijgt bij de Rendo/dekooi. De een weet wel wat mag en niet mag, de ander zegt maar wat (om het netjes uit te drukken).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus ookal kunnen ze het zien, het boeit ze nix.[/quote]Dat hopen we dan maar.

Hoe zit het trouwens met de internet delen functie in Win98SE? In hoeverre is dat te zien, als je een firewall draait?

Marc

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hoe zit het trouwens met de internet delen functie in Win98SE? In hoeverre is dat te zien, als je een firewall draait?[/quote]In principe zijn internet delen en firewalls twee losstaande dingen. In feite is het het internet-deel-programma wat ervoor zorgt dat alles wat via dat programma naar buiten gaat een en dezelfde afzender lijken te hebben.
Dit is echter vaak ook in een firewall ingebouwd als onderdeel.

• acq
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Bedankt!

Marc

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Pagina: 1