Toon posts:

data van PC naar PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben niet een echte pc expert! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Ik wil data van de ene naar een andere labtop "verhuizen" . Nu heb ik een USB net-linq kabel gekocht om dit voor elkaar te krijgen, maar hoe?
Een labtop (oude) heeft windows 98 andere labtop( windows XP).
Is hier simpel advies/hulp voor te geven?

Alvast bedankt

Rien

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Directe kabel connectie should do the job. Als die win98 geen DCC heeft, dan even installeren vanaf de windows cd-rom.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt!

Ik hed de data kabel via de usb poorten aangesloten, daarn vraagt hij bij de XP computer om de installatie CD(vande usb kabel?), dat heb ik gedaan. XP waarschuwt dat het conflicten kan veroorzaken, maar ik heb gewoon verder geinstalleerd. Dat ging goed?
Maar hoe krijg ik nu de data van de andere Pc in "Beeld?", zodat ik het kan oversturen?

Rien

• activeX1
Als je alles goed geinstalleerd hebt, dus je pc waar de data vanaf wilt hebben als server en de andere als client, dan kan je in je netwerkomgeving gewoon de andere pc zien. Dan kan je het gewoon kopieeren met verkenner.

BTW: je hoeft niet na elke post te bedanken en te groeten, dat doen tweakers standaard. Read the FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
Moet? het via een netwerk, met netwerkkaarten etc . De Pc met win'98 heeft geen netwerkkaart, die met XP wel?
Ik had/heb begrepen dat het ook zonder netwerkkaarten mogelijk moet zijn of ben ik verkeerd voorgelicht?

• activeX1
Hmm ik weet niet waar je leest dat je netwerkkaarten nodig hebt, maar je kan in je netwerkomgeving je andere pc zien als je een aansluiting hebt via een USB kabel. Zoek anders op google naar Direct cable connection.
Pagina: 1