Toon posts:

Artic Silver 3 + 2,4B

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn nieuwe spullen binnen, Epox 4G4A+ en een Intel P4 2,4B C1 Stepping en een Zalman Copper p4 cooler.

Nu wou ik zoiezo de bijgeleverde thermal grease vervangen met mijn artic silver 3.

Ik heb altijd een amd gehad, en het plaatsen van de koelpasta was simpel. Aleen nu zit ik naar mijn p4 te kijken, en dan zie ik dat de p4 bedekt is met een heatspreader (dit heb ik uit de searches). Moet deze er af?

Op de artic silver site, zie je dus een p4 die duideijk een core in het midden heeft waar ze het artic silver op plaatsen, dit is bij mij dus niet het geval.

Het leek me niet zo'n goed idee om de hele p4 heatspreader te bedekken met koelpasta dus de vraag is er wel koelpasta nodig? Zoja waar? En hoe?

Verwijderd

die heatspreader zal er wel niet voor de sier opzitten lijkt me...

en als je het er af sloopt is je garantie ook weg

Verwijderd

Gewoon op die hele heatspreader smeeren , en zeker NIET erafslopen dan denk ik dat je mooie P4 nooit meer zal werken denk je zoms dat ze dat ding er voor niks op hebben gemaakt, dus als je je core heel wilt houden dat ding gewoon laten zitten en wat spul op smeren.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Je kan die heatspreader er af slopen, maardan is de kans HEEL groot dat je je core ook sloopt. Afblijven dus, tenzij je €€ reserves hebt voor een nieuwe P4. Gewoon die AS III op de heatspreader doen alsof dat de core was, dan komt het wel goed :)

...

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan de gehele p4 heatspreader insmeren? Ik wacht nog even op wat meer reacties.

edit : bedankt Phatphish :). Wish me luck ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:12 ]

Verwijderd

Ja helemaal dat ijzertje een dun laagje aanbrengen! Als echt niet weet hoe t moet moet je niet met zo'n dure shit gaan kloten!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 14:45

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ja dat moet, maar nog belangrijker is dat je er niet teveel op smeert, het hoeft niet een extra pasta laag te worden, het is alleen bedoelt om eventueel lucht tussen de koeler de en proc. op te vullen (lucht isoleert namelijk nogal)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Ja, het zijn ook sukkels daar bij intel he, vertoppen ze je core extra om het jouw natuurlijk zo moeilijk mogelijk te maken, gewoon met een hamer en bijtel ff openmaken! koelt ie vast stukje beter!

Als echt niet weet hoe t moet moet je niet met zo'n dure shit gaan kloten![/

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik die zalman er dus op zitten dmv van soort blauwe clipjes aleen hij zit er na mijn idee helemala niet strak op. Ik kan hem zelfs een beetje bewegen, naar links en rechts?

Iemand hier met die Copper zalman waaier die hetzelfde probleem heeft?

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 15:28:
Nu heb ik die zalman er dus op zitten dmv van soort blauwe clipjes aleen hij zit er na mijn idee helemala niet strak op. Ik kan hem zelfs een beetje bewegen, naar links en rechts?

Iemand hier met die Copper zalman waaier die hetzelfde probleem heeft?
Nu heb ik helemaal geen verstand van P4 sockets, maar misschien is je koelblok 180° gedraaid :? Maar misschien ligt het gewoon aan het blok, moet je maar ffe kijken.

...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 15:11:
Moet ik dan de gehele p4 heatspreader insmeren? Ik wacht nog even op wat meer reacties.

edit : bedankt Phatphish :). Wish me luck ;).
Ok, nog iemand die het zo gedaan heeft. Gewoon lekker insmeren met een dun laagje. En zó groot is die heatspreader nou ook weer niet! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Over het insmeren ben ik wel nu wel uit :).

Aleen ik krijg die Zalman maar niet strak genoeg gemonteerd? Clipjes zitten vast, maar ik kan het koelblok gewoon bewegen als hij vast zit?

Edit: Ben er uit, zat verkeerd om :D. Bedankt voor de hulp

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:55 ]

Verwijderd

Die heatspreader is juist GOED voor de koelprestaties. Door de heatspreader heeft de koeler een veel groter contactoppervlak met de CPU, waardoor de hitte beter afgevoerd kan worden. Gewoon een héél klein beetje uitsmeren over de proc en de koeler erop.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
een heatspreader is ook wat meer idot proof omdat ie vrij moeilijk te mollen is, en een core makkelijker kapot te maken is.

Gewoon insmeren. En dun!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 15:15:
Ja, het zijn ook sukkels daar bij intel he, vertoppen ze je core extra om het jouw natuurlijk zo moeilijk mogelijk te maken, gewoon met een hamer en bijtel ff openmaken! koelt ie vast stukje beter!

Als echt niet weet hoe t moet moet je niet met zo'n dure shit gaan kloten![/
OMG Intel verkoopt meer cpu's aan mensen die em "normaal" gebruiken dan aan tweakers. de echte tweakers halen er gewoon een stuk van af. Of verzinnen iets anders.
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 15:42:
Over het insmeren ben ik wel nu wel uit :).

Aleen ik krijg die Zalman maar niet strak genoeg gemonteerd? Clipjes zitten vast, maar ik kan het koelblok gewoon bewegen als hij vast zit?

Edit: Ben er uit, zat verkeerd om :D. Bedankt voor de hulp
Sorry hoor hippy maar als jij zo bezig gaat moet je mij geen n00b noemen :(. Iedereen kan bedenken dat insmeren van blok en heatspreader beter werkt. je vult de gaatjes op die anders geen contact maken. En verder mischien toch maar eens de handlijdingen lezen ;)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Door roedie - Sunday 24 November 2002 19:25
Door Astennu - Tuesday 08 April 2003 19:31
:o

Maar idd gewoon over de core uitsmeren :)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 13:49

icecoolsniper

never run from a sniper!

Rafe schreef op 08 april 2003 @ 19:34:
Door roedie - Sunday 24 November 2002 19:25
Door Astennu - Tuesday 08 April 2003 19:31
:o

Maar idd gewoon over de core uitsmeren :)
neej gewoon over de heathspreader uitsmeren :)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

De heatspreader beschermt inderdaad vooral voor core-crushes etc.. In theorie zorgt het niet voor een betere koeling (je kan zeggen dat het de warmte verspreidt, maar wat denk je dat een heatsink doet :+), maar het is toch opmerkelijk dat veel P IV's koeler zijn dan een AMD met hetzelfde stroomverbruik (met een gelijkaardige HSF uiteraard).

Deze zaken had je trouwens ook makkelijk met de search kunnen vinden.

Edit: Man, wat een oud topic :P

[ Voor 11% gewijzigd door Steve op 08-04-2003 19:41 ]

Verwijderd

Astennu slaapt nog denk ik :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.