Ik heb dus een bakkie met twee netwerkkaarten erin. een 3c905c en een Intel die met de eepro100 module geladen zou moeten worden. alleen 1 probleem. dit intel krijgt geen IRQ van de Bios mee.
Aangezien het een compaq is met zo'n bios die half op de hd stond. Ja stond ja en ik maar 1 van de twee compaq diskettes heb kunnen vinden (de diagnose disk en niet de setup disk) krijg ik die partitie ook niet meer terug.
Ik kan dus ook niet in de bios non pnp os instellen oid
nu wil ik wel graag dat kaartje aan de praat krijgen.
na zoeken op google op "howto IRQ Force" niets gevonden
hier op GoT volgende oplossing, maar die is voor ISA kaarten en dit is een PCI.
Gaat dit toch werken of is eer een andere oplossing?
- Bovenstaande geprobeerd..... niet werken
- Bios gereset.... niet werken
Aangezien het een compaq is met zo'n bios die half op de hd stond. Ja stond ja en ik maar 1 van de twee compaq diskettes heb kunnen vinden (de diagnose disk en niet de setup disk) krijg ik die partitie ook niet meer terug.
Ik kan dus ook niet in de bios non pnp os instellen oid
nu wil ik wel graag dat kaartje aan de praat krijgen.
na zoeken op google op "howto IRQ Force" niets gevonden
hier op GoT volgende oplossing, maar die is voor ISA kaarten en dit is een PCI.
Gaat dit toch werken of is eer een andere oplossing?
UpdateOm ook een 2e ISA-netwerkkaart aan de praat te krijgen dienen we in '/etc/lilo.conf' aanpassingen te maken, welke tijdens booten van de PC aan de kernel meegegeven worden.
1. LILO aanpassen
Stel, onze netwerkkaart eth1 zit op IRQ=10 en IO=6200, edit 'etc/lilo.conf' en voeg daarin een regel toe:
append="ether=IRQ,IO,eth1"
#bijvoorbeeld append="ether=10,0x6200,eth1"
Stel dat bij installatie de eerste netwerkkaart ook niet gevonden wordt, dan wordt deze lilo.conf:
append="ether=IRQ,IO,eth0, ether=IRQ,IO,eth1"
#bijvoorbeeld append="ether=10,0x6200,eth0, ether=11,0x6300,eth1"
De volgende config zorgt ervoor dat er naar een tweede ethernetkaart wordt gezocht, van hetzelfde soort als de eerste die gevonden is:
append="ether=0,0,eth1"
- Bovenstaande geprobeerd..... niet werken
- Bios gereset.... niet werken
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:38 ]