Toon posts:

[Crash] Pc zelfs crashed na Win XP clean install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb overal gezocht: search, dejanews, google enz.

Mijn pc crashed constant in spellen sinds paar weekjes.
Zal ff specs noemen:

Gigabyte GA-7VRXP 1.1
Athlon XP 1600 + (niet ge-OCed)
Elixir 256 PC2100 DDR geheugen
PoV Geforce 4 Ti 4200 XP (3,3 ns)
IBM DTLA 43 GB (7200 RPM, 2 MB cache)
SB Live! 5.1
2x low budget Realtek 10/100 netwerkkaartjes

Heb gister nieuwe Koeler gehaalt (Zalman CNPS 5100-Cu)
En d8 dat ik proc wel koud zou krijgen, maar ik vind 42 idle/45 stressed beetje warm voor een koeler van 38,50 pleuro.

Ik zat te denken aan proc of geheugen. Maar heb met memtest ff 20 minuten getest en kreeg geen errors.

Wat kan het probleem nou zijn? Heb net clean install gedaan. Dus ik kan niets meer verzinnen.

Ohja Voeding: 300 W (Merk: High Power)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:16 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Hoe zit het met je voeding, hoeveel watt is ie?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Keer je nadat je game gecrashed is weer gewoon terug naar Windhoos en werkt dat gewoon nog dan? In dat geval kan het zijn dat videokaart niet lekker gekoelt wordt.

Oei oei dat had ik ook een keer. De heatsink van mijn GF3 zit maar met 2 flex-pluggies vast. Bleek 1 van die pluggies los te zitten, en de heatsinkt raakte de core maar op 1 hoekje, dat ding werd stressed 83 graden!! 8)7 (alles werkte nogwel, heel vaag) Wist ik veel, zat toen nog niet bij Tweakers. Bleek wel erg warm te zijn hoorde ik hier, heb toen voor het eerst sinds ik dat ding in elkaar had gezet weer opengemaakt en zag toen het euvel. Proc is nu, OCed ong 52 graden stressed ;)

Dus kijk ff je videokaart na! :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Net koeler van mijn videokaart gehaalt. Zag niets zwarts ofzo. Dus dat lijkt me goed. En hij zit niet met schroefjes maar met plastic pinnetjes bevestigd. Om die pinnetjes zitten veertjes en die trekken de koeler tegen de core aan zeg maar.
Werkt denk ik prima. Heb ook nog even wat koelpasta (dikke laag) erop gesmeerd :)
Maargoed. Denk dus niet dat dat het probleem is.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 15:40:
Heb ook nog even wat koelpasta (dikke laag) erop gesmeerd :)
Een dunne laag is beter, een dikke laag kan slechtere koeling veroorzaken

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Zer0 schreef op 24 November 2002 @ 16:33:
[...]

Een dunne laag is beter, een dikke laag kan slechtere koeling veroorzaken
Oh. Hmm.. Want ik wilde net ff bedanken voor de tip om mijn videokaart ff te onderzoeken. Want door die koelpasta haal ik nu opeens wel in 3dmark 10587 punten terwijl ik hiervoor met hogere clocksnelheden en op (niveau mipmap-detail) "beste prestatie" lagere 3dmarkscore haalde.

En toch vindt ik het wel raar dat Battlefield 1942 voor geen meter loopt. Op 800x600 high detail (wat toch echt wel goed zou moeten lopen) hapert het spel als een gek.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik heb zelf ook sinds een week dit mobo, met een xp 2000. Ik had ook steeds vage vastlopers. Ik dacht eerst warmte, zalman koelertje erop gezet. Maar mocht niet helpen. Geheugen ook getest, bleek goed te draaien. Bleek na enige zoekwerk dus irq conflicten te zijn, met onboard geluidskaart en lan chip en kaartjes in me pci sloten. Nu draait ie perfect :) dus bekijk je irq adressen eens

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vermoeden had ik ook al.. Dus heb alle onboard shit uitgezet (compoorten, lan, sound, usb2, enz.
En geluidskaart en 2 netwerkkaarten in andere pci-sloten gedaan.
Maar dan zal het dat wel zijn.
Ga ff kijken. Bedankt iig!

OMFG! Ik hou van jou. Maar aan de andere kant zou ik mezelf voor mijn domme kutkop willen slaan!
Mijn Geforce 4 en Netwerkkaart zaten allebei op irq: 16
Beetje jammer.

Hoe verander ik een irq adres eigenlijk in Win XP?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 16:58 ]

• barrel
ik weet dat pci slot 1 en 5 geshared zijn. dus hou 1 van die vrij, en al je onboard shit zit volgens mij op irq 3. Maar als je dat uitzet op je mobo, reserveert ie er dan ook geen irq's meer voor ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb netwerkkaart die op zelfde irq adres zat als mun videokaart in ander pci slot gepropt en nu heeft ieder apparaat een uniek irq. Maar mijn pc crashed nogsteeds knetterhard in spellen! Help!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Installeer eens MotherBoardManager of iets vergelijkbaars en kijk eens wat je voltages zijn. Klinkt alsof deze te laag worden.

Verwijderd

Topicstarter
MotherBoardManager of MotherBoardMonitor?
Als het Manager is wil ik wel graag een linkje. Want kan nie vinden.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 16:43:
[...]

Oh. Hmm.. Want ik wilde net ff bedanken voor de tip om mijn videokaart ff te onderzoeken. Want door die koelpasta haal ik nu opeens wel in 3dmark 10587 punten terwijl ik hiervoor met hogere clocksnelheden en op (niveau mipmap-detail) "beste prestatie" lagere 3dmarkscore haalde.

En toch vindt ik het wel raar dat Battlefield 1942 voor geen meter loopt. Op 800x600 high detail (wat toch echt wel goed zou moeten lopen) hapert het spel als een gek.
je hebt ook wel wa weinig geheugen voor battlefield, bij mij schokt ie ook wel heb p4 1.9ghz 512mb ddr 266mhz en een geforce 4 mx ;( maar het spel loopt redelijk goed met alles op high 1024x786=, bij battlefield kan het ook aan het aantal bots liggen, die van mij krijgt moeite bij 10 per team

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
hmm thnx.. das mooi dat je dat zegt.. haal ik er ff 512 bij :*)
met 512 + 256 mb ddr 266 moet wel lukken toch?
Tweakertje schreef op 24 November 2002 @ 22:08:
Installeer eens MotherBoardManager of iets vergelijkbaars en kijk eens wat je voltages zijn. Klinkt alsof deze te laag worden.
hier is een screenie van mijn voltages:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/voltages_screenie.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor kicken.. Heb alleen zo'n haast :'(

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 23:19 ]

• The Third Man
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

S.v.p niet kicken binnen 24 uur, en al helemaal niet binnen 40 minuten!

Verwijderd

Topicstarter
Gvd. Heb net 512 mb ddr pc 2100 erbij gekocht. Maar Battlefield 1942 loopt nu nog trager. Wordt hiet beetje ziek van :X :? 8)7

• barrel
Aangezien we een beetje zelfde set-up hebben zal ik nog ff vertellen wat ik allemaal gedaan heb aan mijn probs.

Detonator versie 40.72 geinstaleerd, meeste anderen gaven problemen (gf4200)

Nieuwste via 4 in 1 driver

Memory timings niet op agressive staan in bios (goedkoop geheugen heb ik)

Zet in jouw bios ook alles op fail safe, werkt het dan wel goed, ga dan je pc es wat sneler laten draaien.

En monitor je voltage settings(zoals is eerder al is aangegeven) dat doe je via hardware monitor. Als je dan crashed kijk dan in je log en zie of je een voltage dipje hebt gehad. Zet hierbij de timings wel op 1 seconde.

Als ik nog wat meer verzin post ik het nog wel, heb het nu een beetje druk :)

Verwijderd

Is die -12Volt wel zo gezond???????? Da lijkt wa sluiting.....(met weerstand of zo)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 11:54:
Gvd. Heb net 512 mb ddr pc 2100 erbij gekocht. Maar Battlefield 1942 loopt nu nog trager. Wordt hiet beetje ziek van :X :? 8)7
HET probleem was mijn HD!
Heb 2 identieke IBM hd's, maar een doet het dus duidelijk niet zo goed. Windows op andere HD geinstalleerd en ja hoor. Geen crash gehad. En Battlefield 1942 loopt nu (met net nieuw gekochte 512 PC 2700 DDR geheugen reepie :*)) op 1024x768 op 32 bits en alle details op "high" RETESOEPEL! :9~ O+ B) :Y) (8> _/-\o_

/me fluit naar modje om even te melden dat dit topic wat hem betreft dicht mag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shit! Mijn PC crashed nog wel.
Heb net nieuwe tv-kaart gekocht: Leadtek Winfast 2000 XP Deluxe (geil ding btw + remote)
Nu kreeg ik dus tijdens de installatie van software van die kaart een vastloper. En na tijdje vast te zitten reboote de pc zelfs.
Toen ik opnieuw opstarte kreeg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/gfti4200_fout.JPG

Is mun videokaart gewoon kapot??

DIT TOPIC AUB SLUITEN. Heb al een nieuw topic in Videoplanken & Beeldkanonnen geplaatst aangezien ik er nu achter ben gekomen dat het probleem bij mijn videokaart ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 21:00 ]

• FragFrog
  • Laatst online: 19:03
Ten eerste: het heeft geen enkel nut zoiets in je topic te schreewen. Post het liever in het 'Schop een modje' forum :)

Ten tweede: je proc moet wel het enorme aantal bots aankunnen dat in BF1942 wil rondhangen. Als ik over internet speel loopt'ie soepel as hell, met een paar bots (gewoon 100%) wil'ie wel eens keertje schokken zodra'k over grote troep bots heenvlieg, en met aantal bots op 150% loopt'ie af en toe gewoon te schokken :|

Was het trouwens alleen met BF1942 een probleem?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1