Toon posts:

Ram herkenning, soms wel, soms niet (K7S5A)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst ben ik aan de slag geweest met de memory timings en memtest86, en blijkt dat mijn no-name pc266 reepje in cas 2, precharge 3, nog iets met 5, memory timing op ultra door memtest86 komt >:)

Maar na een tijdje ontdekte ik een vreemd bijverschijnsel: in 1/4 van de boot-gevallen herkent hij maar 1 van de 2 reepjes geheugen :/. Alles draait gewoon, 3d mark / sandra draait gewoon, dus ik denk niet dat het schadelijk is om verder te werken op dit snelheid, maar dat memory-halveer blijft irri, moet je steeds opletten of je zit met halve ram.

Welke van de parameters kan ik het beste wijzigen om de herkenning te bevorderen?

Systeem: K7S5A, noname pc266, AMD XP 1700+, GF3-ti200 (200/400)

Oja, K7S5A ondersteunt pc133/266, weet iemand welke opties in bios de pc266 beinvloedt? want de cas 2,5 voor pc266 kan ik bijvoorbeeld nergens vinden (en ik vrees dat die cas 2 voor pc133 is). Bijvraagje: is 5200 3dmark gezond? volgens madonion moet het toch rond 7000 zijn 8)7

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
vaag iets, memory bankjes is even goed doorblazen, chips omwisselen, bios updaten ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
nope, nope, nope, heb laatste.

ook leuk: bios herkent 128 mb, ik merk het niet, in windows: sjit -> slaapstand (die van ram -> hd), reboot, herkent wel alles, blauw scherm met acpi-error 8)7

Naja, ik kan er wel mee leven, dat ultra settings zorgt voor een memtest86 boost van ~50 mb/s doorvoer. beetje opletten en welles op reset douwen voordat ie windows boot.