Toon posts:

netwerkkabel probleempje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He guys and dolls
Need some advice. Volgende situatie.
PC (XP) verbonden met ADSL modem -> geen probleem :)
Kwil internet delen dus switch aangeschaft (Sitecom) en netwerkkabel aansloten op switch -> pingen maar geen Sitecom. Dezelfde nwkabel als bij ADSL modem doet het dus niet aangesloten op de Switch. (Kheb wel al de TCP/IP settings aangepast). OK losse kabel gepakt (geleverd bij ADSL pakket) aangesloten en #$%$# die doet het wel. Dus mijn door de muur/vloer getrokken kabel doet het wel op het ADSL modem maar niet als ik hem aansluit op de switch. Waarom niet? :'(
Storing/interferentie?
JDL

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
code:
1
Modem -> switch -> pc's

Dat werkt gewoon niet.

Om internet te delen moet je de switch vervangen door een router:
code:
1
Modem -> router -> pc's

Je kunt ook de switch achter een pc zetten, en dus je pc het internet laten delen:
code:
1
Modem -> pc -> switch -> pc's

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Topicstarter
Tom_Paris,
Delen van Internet werkt wel als ik de losse kabel gebruik. Waar het mij om gaat is dat de kabel door de vloer goed werkt op het ADSL modem en niet op de Switch/hub en volgens mij hebben ze beide een standaard ethernet kabel (CAT5 UTP) nodig en gebruiken ze dezelfde pinverbinding.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
je kan je internetverbinding echt niet delen met alleen een switch, hooguit 'om de beurt' gebruik maken van internet op een andere pc.
stop je kabel eens in een andere poort, wellicht is de meegeleverde kabel een crosskabel (of andersom)

• Tom Paris
Zoals ik al beweerde (en MadMurdock bevestigde) kun je internet niet via een switch delen (niet tegelijk internetten dus). De kabel die tussen je modem en je pc zit zal wel een cross zijn. Stop die kabel eens in de uplink poort van je switch (of stop hem in een andere poort als die al in de uplink poort zit) of maak er een straight kabel van (je kunt dan nog steeds niet met meerdere computers tegelijk internetten).

Voor de pin-layout:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

Internetdelen FAQ:
Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 26% gewijzigd door Tom Paris op 24-11-2002 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK guys
Mijn fout. Ik gebruik een Sitecom broadband router DC-202 voor het delen van mijn internet. Maar dat is het probleem gelukkig niet. Zie vorige antwoord op het berichtje van Tom_Paris. Beide kabels zijn hezelfde (straight). Beide zijn 15 Mtr lang. Kheb niet zoveel zin om een nieuwe kabel te trekken maar als dat het enige alternatief is........

• Tom Paris
Die kabel kan ook gewoon brak zijn. Je kunt er aan beide kanten een nieuwe connector opzetten, of de kabel testen.

Verwijderd

Topicstarter
Stekkers heb ik al een keer vervangen. Voor testen heb ik (nog) geen apparatuur. Ben daarmee bezig (effe lenen op m'n werk). Het enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken is dat de losse kant-en-klare kabel iets anders gestekkerd is (andere kleurencombinatie maar wel straight).

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Weet je zeker dat die kleurencombinatie een straight kabel representeerd? Als het straight is moeten namelijk alle kleuren overeenkomen...

• Tom Paris
Om de kabel te testen kun je ook gewoon aan beide kanten een pc (of laptop) aansluiten en dan elkaar pingen.

Verwijderd

Topicstarter
Simsi000 Yep, alle kleuren komen overeen. (check check dubble check)
Tom_Paris Thanks, doe ik. Even een laptop meenemen van m'n werk en ik laat wel weten hoe of wat.

Verwijderd

Topicstarter
It works. :*) :*)
Voor de zoveelste keer nieuwe stekkers erop en ping in 2 van de 4 keer OK. Kaart op 10Mbs/full en yes alles OK. Aan de praat op 10Mbs . Kga nog wel effe kijken of e.e.a. ook op 100Mbs draaiende te krijgen maar anders maar lekker op 10Mbs.
Bedankt voor jullie adviezen ed. _/-\o_
O-)

Update : op 100 Mbs wel verbinding echter geen performance dus voorlopig maar op 10 Mbs. Nog suggesties? :?

JD

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 14:23 ]

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
good luck :D

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Pagina: 1