winamp 2.xx en dolby surround

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
ik heb probleempje, nouja probleem, ik heb een oude versie van winamp, namelijk winamp 2.78. nu ondersteunt deze volgens mij geen dbs want dat heb ik getest door winamp 3 te installeren en die doet het wel.

nu is mijn vraag is er voor die winamp 2.xx een plugin waardooor het wel ondersteunt wordt ? of moet ik toch maar winamp 3 gebruiken of is er maybe een ander handig programmaatje dat dat ook ondersteunt, want ik haat winamp3 !!

Verwijderd

Wat is dbs?

[hint]
WinAmp 2.81 http://classic.winamp.com/download
[/hint]

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
dbs = dolby surround aan topic af te leiden :P maar denk dat ie prologic bedoeld en dat heeft meer met de compressie te maken als de mp3 geen joint stereo gebruikt dan is de fase nog origineel en kan je met prologic versterker het gewenste effect ten gehore brengen :P

In God I trust, everyone else pay cash.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
bedoel je niet gewoon Directsound? dan hoor je namelijk het geluid over al je speakers als je geluidskaart rear en front heeft. dat is meestal een kwestie van de juiste driver kiezen in de winamp preferences.

Verwijderd

Als je dolby surround bedoelt heb je toch ac3-bestanden nodig?

Bij WinAmp kan je plug-ins downe:
- Wave 5point1 Output alpha test
- A3D Output Plug-in
- Dynamic Surround

Ik heb deze plug-ins niet getest. Ik zelf gebruik CMSS 2 (Audigy2)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Dolby surround zit gewoon in een stereo signaal verpakt, en heeft niks met je versie van winamp te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.