Toon posts:

SCSI Brander + Standaard mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een een SCSI Brander en HD gewoon aan te sluiten aan een moederbord?

Ik snap nog niet helemaal hoe een SCSI Brander/HD/Scanner werkt maar je hebt geloof ik een SCSI drive ertussen nodig en vervolgens aan het mobo koppelen.

Maar is het dan ook mogelijk om een SCSI apparaat te laten werken zonder Scsi drive?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 14:08:
Is het mogelijk om een een SCSI Brander en HD gewoon aan te sluiten aan een moederbord?

Ik snap nog niet helemaal hoe een SCSI Brander/HD/Scanner werkt maar je hebt geloof ik een SCSI drive ertussen nodig en vervolgens aan het mobo koppelen.

Maar is het dan ook mogelijk om een SCSI apparaat te laten werken zonder Scsi drive?
Om een SCSI apparaat aan te sluiten heb je ten minste een SCSI controller nodig. Meestal is dat een apparte kaart. Sommige (duurdere) moederborden hebben zo'n controller onboard.

SCSI-apparaten en IDE-apparaten (een gewone harddisk of cd-speler) zijn niet compatible. Dus je kan ze nooit met één kabel op je PC aansluiten.

Misschien is het slim dat je eerst wat informatie over SCSI op internet gaat zoeken, daar vind je alle informatie die je nodig hebt.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

SCSi is een ietwat andere aansluiting dan IDE. IDE zit standaard op je mobo, SCSI heb je in de vorm van een PCI insteekkaart (ISA is aftands dus laat ik buiten beschouwing).
Dus je raad het al je kunt je SCSI drive niet op je IDE prikken (SCSI heb je in diverse aansluitvormen, 50 pins wide/smal, u-lvd, etc).

Je SCSI brander zal een 50 pins wide SCSI-2 connector hebben (mijn ultraplex 4x/12x en 12x/10x/32x hebben deze namelijk ook) en wat je dus nodig zult hebben is een SCSI insteekkaart, dus pak je fiets/auto/treinkaartje en beweeg je kont zo snel als je kunt naar Utrecht voor de HCC-dagen (wat er nog van rest) en ga op zoek naar een SCSI kaartje (Adaptec 2910, Adaptec 2940 bijv). Het voordeel van de 2940 boven de 2910 is dat hij de optoie biedt om ervan op te starten, de 2910 niet.

Ennuh, tip gebruik de 'search' deze vraag is vast al es eerder langs gekomen

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties
Helaas heeft me fiets een lekke band 8)7

Verwijderd

Kijk ook ff bij de FAQ, hier een link naar scsi info vanuit de FAQ.
http://www.hardwarecentra...recentral/tutorials/36/1/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 14:17:
Dank voor de snelle reacties
Helaas heeft me fiets een lekke band 8)7
mjah :?

wat heeft een lekke band met scsi te maken ???

Een beetje zelfonderzoek had trouwens je hele post kunnen voorkomen, maar goed.

iig: om SCSI te gebruiken moet je gewoon een scsi kaart hebben. Zelfde als USB, zonder een USB poort gaat het gewoonweg niet ;)
Pagina: 1