Toon posts:

Wat is nou beter of het beste? (P4/MP/XP)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit. Wat kan je nou het beste gebruiken bij een systeem waarmee ik naast het gewone 'Office-werk' ook nog een beetje kan stoeien met video-bewerking (analoog -> digitaal, Studio8, DVD-editing,etc). Keuzes waar ik niet uit kom: wat is nou 'beter', de P4 met HTT (P4@3,06), een snelle Athlon of misschien een dual MPX (AthlonMP) systeem. 'k Kom er niet helemaal uit....
Waar heb ik ondertussen m'n gedachten naar uit laten gaan?
* Epox 4PEA+ (P4 systeem, met HTT)
* Gigabyte 7VAXP-ultra (AthlonXP systeem)
* Tyan Tiger MPX

Maar wat is nu (en later) nou het meest verstandige om te doen...???

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Technische PMG documentatie
http://gathering.tweakers.net/forum/find
Technische PMG FAQ
Google
Via de laatste url:

Toms hardware review

Eerste hit en er zijn er nog veeeeeel meer ;)

Succes :)

[ Voor 31% gewijzigd door We Are Borg op 24-11-2002 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ja, ik zoek en ik zoek, maar ik vind niet wat ik weten wil....., kortom, om een en ander nog es duidelijk te stellen: als ik nou moet kiezen tussen de snelste opties qua procs (P4@3,06, XP2800+, 2xMP2200+), waar kan ik dan het best mee uit de voeten?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Wow, heb ie geld teveel ofzo?! Alleen die P4 3.06 HT kost al een vermogen! :o

Hm, ik zie dat wilt beeldbewerken enzo?? Laat ik je dit zeggen. Ik heb een P4 1900, 512MB geheugen, GF3 en een Creative Soundblaster Live! 5.1, en ik kan er ALLES mee! Ik heb ook een Pinnacle videokaart (DV Plus met analog uit, digital in/out) en dat bewerken gaat als een speer. Echt perfect. Games lopen ook als een zonnetje.

Dus, ik zou zeggen, neem een PC die wat beter is dan die van mij, dan zit je altijd goed. Een P4 2.53 of AMD XP 2400+ met 512MB geheugen of meer, ATA-133 120GB HD en een GF4 TI 4200 en een mobo met onboard sound voldoet ruim aan jouw wensen. En is niet zo verschrikkelijk duur. ;)

EDIT: ik zou geen dual Athlon MP nemen, voor de meeste toepassingen heeft dat geen enkele verbetering, en je moet nog 2 processoren kopen ook! DAN zou je heel misschien beter een P4 met HT nemen, die werkt ook als 2 logische procs, zonder nadelen. Maar ja, die is weer :X achtelijk duur. Ik zou daar zowieso nog even mee wachten.
Wat is je buget eigenlijk? :? is misschien wel makkelijk om te weten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Silentpuma op 24-11-2002 14:35 ]

Use the Search Luke...

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Tering :) CPU's van die snelheden zijn allemaal *ruim* voldoende voor videobewerking. Waar je beter rekening mee kunt houden is de snelheid van de harddisks, da's meer kritisch aangezien er continu een bepaalde datastroom gehanteerd moet worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Yngwie- op 24-11-2002 17:17 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit is kiezen tussen snel, snel en snel. Kijk naar je budget en je voorkeuren, lees wat reviews en je weet waar je aan toe bent :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.