Ik ben bezig met een site (dat had je niet gedacht he
) en daarbij heb ik een menu over de content heen (zeg maar uitklapbaar), tenminste dat is de bedoeling. Het lukt me alleen niet om het menu zichtbaar te maken, het begint natuurlijk ingeklapt. De ingekorte CSS (zit PHP in omdat IE moeite heeft met CSS
):
Mijn HTML bestand ziet ingekort er zo uit:
Als je over menucast (lees: het plaatje in menucast) heen gaat, moet menu zicht baar worden. Andere dingen die ik geprobeerd heb:
Ik kom er niet meer uit
Weet iemand hoe het wel moet? Hoe kan me niet schelen, als het maar iets met CSS te maken heeft 
BTW De Mozilla Javascipt Console geeft dingen aan als: document.menu has no properities of document.root.menu has no properities. IE geeft aan dat document.menu of document.root.menu leeg of geen object is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php header('Content-Type: text/css'); ?> #root { width: 600px; height: 300px; position: absolute; } #menucast { position: absolute; right: 15px; bottom: 15px; } #menu { position: absolute; right: 80px; bottom: 15px; } .menunoview { display: none; } .menuview { display: block; } |
Mijn HTML bestand ziet ingekort er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.php" media="screen" /> <script type="text/javascript"> function viewMenu() { document.menu.style = "display: block;"; } </script> </head> <body> <div id="root" name="root"> <!-- ...andere dingen hier... --> <div id="menu" class="menunoview" name="menu"> bie </div> <div id="menucast"> [img]"image/menucast.gif"[/img] </div> </div> </body> </html> |
Als je over menucast (lees: het plaatje in menucast) heen gaat, moet menu zicht baar worden. Andere dingen die ik geprobeerd heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script type="text/javascript"> function viewMenu() { document.root.menu.style = "display: block;"; document.menu.className = "menuview"; document.root.menu.className = "menuview"; document.menu.classname = "menuview"; document.root.menu.classname = "menuview"; document.menu.display = "block"; document.root.menu.display = "block"; } </script> |
Ik kom er niet meer uit
BTW De Mozilla Javascipt Console geeft dingen aan als: document.menu has no properities of document.root.menu has no properities. IE geeft aan dat document.menu of document.root.menu leeg of geen object is.