Toon posts:

PC wil niet aan,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc van iemand staan die hij zelf wil bouwen. Inhoud:

ASUS A7V266 - EX moederbord.
AMD Athlon XP 2000+ FSB266 proc.
60 GB Maxtor schijf.
Kingston 256 MB DDR PC2100 geheugen
nVida Geforce 4 64 MB DDR + TV Out
Power supply 300ATX 230V.

Nu wil die pc helemaal niet aan gaan. Hij krijgt wel stroom dit is te zien aan het ledje dat gaat branden op het Moederbord. Nu kon het in mijn aanziens aan 2 dingen liggen:

- de flatkabel naar de harddisk die eventueel omgedraaid kan zitten
- de power switch vanuit de kast naar het moederbord

Heb de flatkabel op allerlij verschillende manieren geprobeerd maar wou nog steeds niet aan.

De Power switch zit bevestigd zoals in de gebruiksaanwijzing staat van het moederbord dus dara kan het denk ik ook niet aan liggen

Nu was eerst even mijn vraag ik dacht bij me zelf dat het niet nodig was om al die switches aan te sluiten ik neem aan dat de power switch voldoende is om te meten of hij aan zou moeten gaan of niet.

Kan het nu nog ergens anders aan liggen??????

Ik hoop dat iemand mij van tips kan voorzien

PS. Heb de power switch ook andersom geprobeerd ivm. Ground en op andere plaatsen maar hij wil maar niet aan.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik heb hetzelfde. voorlopige conclusie: cpu stuk. waar heeft hij die spullen (met name: de tegel) gekocht?

I have usernames older than you.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 13:51:
- de flatkabel naar de harddisk die eventueel omgedraaid kan zitten
Dat zou echt zwaar achterlijk zijn. Sorry.
- de power switch vanuit de kast naar het moederbord
Die kan ook maar op een manier aangesloten zijn. En het maakt niet eens uit of dat stekkertje andersom zit.
Heb de flatkabel op allerlij verschillende manieren geprobeerd maar wou nog steeds niet aan.
Volg gewoon de instructies. Kabel 1 op pin 1.
Nu was eerst even mijn vraag ik dacht bij me zelf dat het niet nodig was om al die switches aan te sluiten ik neem aan dat de power switch voldoende is om te meten of hij aan zou moeten gaan of niet.
Sluit je speakertje ook aan. Kun je horen waar het aan ligt.
Misschien ligt het wel aan je videoplank.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Ik heb het zelfde probleem nu met een oud bakkie ( waarvan ik zekers weet dat ie het doet ) en met een atx voeding uit me oudere kast .... alleen ik kan niet zien of me mobo stroom krijgt want er zit geen ledje op ... volgens mij maakt het niet zoveel uit of je flatcable omgekeerd zit ... probeer eens alles los te koppelen behalve de voedings stekker naar je mobo .. al gaat ie dan niet aan tja dan KAN je mobo stuk zijn ... probeer m in een andere pc of een andere voeding ...

• Maku

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 13:55:
[...]

Sluit je speakertje ook aan. Kun je horen waar het aan ligt.
Misschien ligt het wel aan je videoplank.
Ahem als ie niet aan gaat komen er ook weinig foutmeldingen uit je pc speakah 8)7

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
spint je fan wel op?? hoor je je harddisk(en) ratelen? als er geen eens activiteit is dan ben ik bang dat het je mobo is, als je proc stuk is gaan namelijk je fans nog wle aan (dat is bij videokaart ookzo) ik heb wel eens moederborden gehad met hetzelfde probleem en dan was het het moederbord.

succes ermee.

edit:
je zou ook nog even een andere voeding kunnen proberen voor de zekerheid

[ Voor 13% gewijzigd door juanp op 24-11-2002 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook aan te denken dat het moederbord kapot is.

Alleen het gekke is dat hij wel het ledje laat branden zodra er spanning op komt daarom dacht ik dat het moederbord niet kapot is.

• Maku

Maku

Derp

Kan een moederboard kapot gaan door alleen maar uit en stil te staan voor een jaar of 2 ? want 2 jaar geleden deed ie het nog toen ik m loskoppelde ......

Verwijderd

alles kan, maar lijkt me niet waarsch.

De flatkabel verkeerd om kan geen kwaad, daar start een compu nog wel door op.

Probeer het eerst eens zonder enige andere hardware (HD, VGA, etc) en alleen een speaker.

Piept hij dan?

Haal het geheugen er eens uit en stop het er opnieuw in, idem voor CPU

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 18:22
ik heb het zelfde probleem ook een keertje gehad, en toen lag het aan mijn diskette station kabeltje (power kabel) die zat op een of andere manier verkeerd... toen ik hem goed had gedaan werkte alles weer ...

Verwijderd

Ik heb een pc staan;
als ik hem met Hardeschijf wil aanzetten, lukt dit niet, maar zodra ik de powercable van de hdd afhaal, start hij netjes op, Conclusie brakke hdd.......
Dus doe wat hezik ook al zegt!

• Maku

Maku

Derp

k heb m nu uit me kast gehaald en ALLEEN me mobo op me psu aangesloten geheugen er in en cpu er in ... ik kan m 1x aanzetten voor 1 miliseconden en dan istie al weer uit .. fannetjes ed doen het even lang .. als ik dan me cmos reset dan kan ik het zelfde trucje nog een keer uitvoeren ...

Verwijderd

geen gepiep ondertussen?

Haal die geforce er ook even af, als je dat niet al gedaan had. Wel je speaker aansluiten..

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hartstikke bedankt. Maar de PC doet het.

Hij was vergeten 4 koperen plugjes te monteren onder het moederbord voor statische en elketrische geleiding.

Hi jwa snu direct op de kast aangesloten aangezien het moederbord een automatisch geleiding regeld wou hij niet aan om kans van doorbranden te voorkomen.

MVG,

Job
Pagina: 1