Toon posts:

Plextor 40/12/40A is sloom

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een half-jaar terug een plextor 40/12/40A gekocht en nu ontdek ik pas hoe langzaam hij is. Ik zat eergister bij een vriend en die heeft een Liteon 40x, RETESNEL, in vergelijking met die van mij minimaal 5x zo snel, ik schrok me een ongeluk want hij heeft veel minder voor zijn brander betaald dan ik en ik verwacht van een echte plextor toch wel goede prestaties.
Nog een voorbeeldje: Ik brand nu een audio cd. Ik heb 16 speed geselecteerd maar hij haalt net de 6... Hij doet er gewoon 11 minuten over....

Ik draai WIN2000 op een 375mhz Intel Pentium , 256MB ram.

Iemand een idee waarom ie langzaam is?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14

Sick Nick

Drop the top!

die cpu zal wel te traag zijn om m contant de data aan te voeren (in combinatie met je harde schijf en het dataverkeer van de hd naar je brander via je ide kanalen)

Overigens zou je op 40x toch zeker binnen de 3m15 a 3m30 klaar moeten zijn. Ik ben op 48x in 2m50 klaar en op 40x in 3m20 (met een liteon 48x)

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

ligt waarschijnlijk aan je instellingen en aan het soort CD's dat je gebruikt... Ik had eerst Fuji 16 speed CD's.... Haalde ik 18 speed fikken mee.... Daarna heb ik Fuji 40 Speeds gepakt, daar haal ik tot 32-34 speed mee.... En ik had altijd gedacht dat de tekst op de CD's een fabeltje was... Maar het scheelt beduidend.

Nu nog mijn instellingen veranderen, schijnt ie het nog sneller te doen.

* Droopey heeft ook een Plextor 40/12/40A

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Topicstarter
En welke instellingen gebruik je dan?

Ik heb Platinum 40x 80min, lijkt me meer dan in orde?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

ik gebruik 48x taiyo yudens (maar op 40x platinums gaat ie op 40x net zo snel als met 48x taiyo yudens)
Alle zijn 700mb/80min overigens.

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Ik heb die instellingen uberhaupt nog nooit bekeken.... Heb nu alle standaard instellingen. Maar als jij met goede CD's nog steeds zo'n brakke speed haalt, dan ga ik ook denken aan de reply van Sick Nick of zo...

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Sick Nick schreef op 24 november 2002 @ 13:57:
Alle zijn 700mb/80min overigens.
Bestaan er nog kleinere dan? :+

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

CD's zouden het moeten kunnen hebben (alhoewel ik laatst een spindel Platinums van CMC heb gekocht == troep!), mag ik zo flauw zijn om eerst maar weer 'ns over DMA te beginnen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Droopey schreef op 24 november 2002 @ 13:58:
[...]

Bestaan er nog kleinere dan? :+
Ja, 8cm cdtjes en creditcard formaat cdtjes :+

Er zijn nog fabrikanten die 650mb/74mins maken, maar die zijn vaak net zo duur of zelfs duurder dan 700mb/80mins dus ja, welke koop je dan :D

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie: CPU is te sloom, mmm best logisch maar: Op de doos staat minimaal 300MHZ nodig, ik neem aan als ik zoiets koop dat ik dan met 375MHZ die 40 speed dus ga halen.... niet dus?

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13

Remi

Moo!

Ik heb precies dezelfde brander en brand een cd gewoon in 3 tot 4 minuten. Of je systeem is te traag of je gebruikt verkeerde cd's. Ik moet wel zeggen dat het on the fly branden langer duurt (van cd naar cd dus) dan van harde schijf naar cd.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 14:01:
Conclusie: CPU is te sloom, mmm best logisch maar: Op de doos staat minimaal 300MHZ nodig, ik neem aan als ik zoiets koop dat ik dan met 375MHZ die 40 speed dus ga halen.... niet dus?
Ja, maar het kan zoveel betekenen, ik heb ook 40/12/40A en brand in 3 min+ een volledige audio CD. Het kan zijn dat DMA niet aan staat, het kan zijn dat brander en schijf of CD speler op 1 kabel zijn aangesloten waardoor hij de data niet snel kan transporteren, het kan zijn de slechte kwaliteit van de CD's (heb ik ook gehad, scheelt soms factor 10) En daarnaast speelt de CPU ook een rol mee, 300Mhz is minimaal, wat betekend dat hij met een groot verschil in Mhz ook wel een stukje sneller brand vanwege het atapi interface (CPU intensief) van de brander

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang duurt het on the fly kopieeren bij een 'normaal' iemand? :)
Zoals ik al zei gebruik ik platinum 40x jewelcased. Veel vrienden van me gebruiken exact dezelfde en hebben geen probs. Zal toch me CPU zijn, hoewel ik dan wel vind dat ze niet exact zijn met de text op de doos:

Minimum Sys. Req. :
*IBM compatible PC with Pentium 300MHz or faster
*Minimum 64MB of RAM
*en andere meuk waar je natuurlijk zowiezo aan voldoet

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Rataplan schreef op 24 november 2002 @ 13:58:
CD's zouden het moeten kunnen hebben (alhoewel ik laatst een spindel Platinums van CMC heb gekocht == troep!), mag ik zo flauw zijn om eerst maar weer 'ns over DMA te beginnen?
Mag ik hetzelfde roepen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, DMA, daar zou ik naar moeten kijken... nu is het enige nog, als ik mijn DMA aan wil zetten zie ik die optie nergens. Ik volg netjes de aanwijzingen:

Heeft u een Ultra DMA- schijf?( dit ziet u meestal bij het opstarten van je pc ) Ja? Lees dan verder. Ga nu naar Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Klik op apparaatbeheer en dan op Schrijfstations. Klik dan op je harde schijf en kies eigenschappen. Ga naar instellingen en kijk of DMA aan staat. Staat ie aan? Dan zit dat ook weer goed en werkt je pc een stuk sneller met kopieeren en andere dingen.

Maareh, vind maar eens de INSTELLINGEN bij win2000 ? :S

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 14:14:
Ja idd, DMA, daar zou ik naar moeten kijken... nu is het enige nog, als ik mijn DMA aan wil zetten zie ik die optie nergens. Ik volg netjes de aanwijzingen:

Heeft u een Ultra DMA- schijf?( dit ziet u meestal bij het opstarten van je pc ) Ja? Lees dan verder. Ga nu naar Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Klik op apparaatbeheer en dan op Schrijfstations. Klik dan op je harde schijf en kies eigenschappen. Ga naar instellingen en kijk of DMA aan staat. Staat ie aan? Dan zit dat ook weer goed en werkt je pc een stuk sneller met kopieeren en andere dingen.

Maareh, vind maar eens de INSTELLINGEN bij win2000 ? :S
FOEI EN SCHANDE!

[google=windows 2000 enable dma] > 1e hit > http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q247426

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 24-11-2002 15:03 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1