ASP en MySQL

Pagina: 1
Acties:

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van een website waar gebruik gemaakt gaat worden van een dbms voor het posten van nieuws ,artikel, en forumposts.
Momenteel heb ik gebruik gemaakt van een Access DB, alleen ik heb om performance-overwegingen besloten over te stappen op MySQL.

Mijn eerste vraag is: Werkt dit goed samen, ASP en MySQL?
Het lijkt mij van wel, ben ook geen negatieve berichten tegengekomen, maar heeft iemand hier ervaring mee? Vaak is het namelijk een combi van PHP met MySQL.
Ik begin me langzamerhand een beetje een outcast te voelen door een site te maken in ASP, en niet in PHP :)

Mijn tweede vraag is een andere; ik begrijp hoe ik in MySQL een database of een tabel moet maken, ik begrijp ook hoe ik met SELECT, INSERT, UPDATE; DELETE
de database kan manipuleren.
Wat ik echter niet snap is denk iets elementairs, hoe zit MySQL in elkaar? Met MS Access was het namelijk een *.mdb file waar ik gewoon alle gegevens uit ophaalde, en deze file dus moest uploaden naar de server van mijn webhoster.
De tabellen met alle velden waren vooraf op mijn pc gemaakt met access.

Alleen hoe gaat dat met MySQL? Dit is wat ik niet echt begrijp en geen duidelijke docu over kan vinden hoe dit in zijn werk gaat.

Stel dat ik namelijk een tabel zou willen maken waar ik alle userinfo in zou willen opslaan, hoe maak ik deze dan met alle nodige velden?
Is er bij de webhoster dan een GUI waar ik dit in kan doen?

Hoop dat iemand mij duidelijkheid kan bieden in deze elementaire verwarring!

Dan nog een puntje; heeft iemand goede ervaringen met een aanbieder van ASP en MySQL functionaleit?

thnx

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je wilt weten hoe je tabelen kan maken aan de hand van sql commando's dan moet je even zoeken op het create table statement van sql

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

MySQL is itt tot access een database SERVER. Op www.mysql.com zijn goede docs te vinden, ietwat abstract hier en daar maar het staat er echt allemaal.

Maar om antwoord te geven op je vraag: hoe maak ik tabellen aan? Daar zijn een aantal mogelijkheden voor:
1- via de mysql console. Je werkt dan direct op de server en kan met CREATE TABLE hele mooie tabellen maken. Wordt uitgelegd in bovenstsaande documenten.
2- via phpmyadmin. Vind het zelf niet prettig werken, maar veel mensen zweren hierbij. Dit is een web interface gemaakt in php waarmee je je mysql server kan beheren.
3- via een applicatie als MysqlFront. Mijn persoonlijk favoriet. Dit is een win32 applicatie waarmee je een netwerk verbinding op zet met de mysql server. Hier kan je dan via een gui al je commando's uitvoeren.

De vraag is dan echter: wat ondersteunt je hosting provider? Voor oplossing 1 moet je kunnen connecten met een shell, voor 2 moet de provider phpmyadmin installeren en voor 3 moet de provider netwerk toegang toestaan.

ohja... je BENT een paria met je asp :P PHP rulez! ghehe... nee hoor.. moet doen wat jij denkt dat handig is... ik heb echter mijn keuze gemaakt :)

[ Voor 8% gewijzigd door HurrI op 24-11-2002 13:53 ]

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
HurrI thanx voor de reply...het is me duidelijk. Zelf maak ik ook gebruik van MySQlfont..en dit werkt inderdaad zeer prettig. Voel me een beetje een newbie op dit moment :)

Als ik nu namelijk inlog bij mysqlfont is dit op de localhost...en straks met de provider op hun host...domdomdomdomdomdomdom....

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Blont? :P Maareh.. informeer wel ff of je host netwerk connects toe staat he...

Ohja.. je bent een newbie:

Aantal postings 7

hihihi... >:)

[ Voor 34% gewijzigd door HurrI op 24-11-2002 13:59 ]

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
blond? nee...niet bepaald
newbie? valt over te twisten.
Ik heb geen problemen met de moeilijkere dingen...maar de simpele dingen zijn vaak een uitdaging.:)

Ik heb nog geen hoster geselecteerd...maar zal zeker eest informeren of ze netwerk cons toestaan.

Quincy Jones

Pagina: 1