[Chello] Dns-server update

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:23
Ik vraag mij af hoe vaak de dns servers van chello updaten?
Ik heb namelijk een tijd geleden een pagina gehad en die was van server geswitcht, en het duurde zo'n 24 tot 72 uur voordat mijn ie de nieuwe pagina pakte(ook niet na het legen van mijn cache), en ik heb geen proxy-server!!!
Nu heb ik weer een pagina die verplaatst is naar een nieuwe server(msg+ forum), en ik vraag mij af wanneer ik deze direct aankan.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het ligt er eerst aan hoelang de provider doet om de switch te maken en de nieuwe provider doet om het weer aan te melden.
Dit duurt dus meestal de opgegeven 24 - 72 uur.
Hierna moet hij nog in de dns gezet worden en dit kan weer 2 dagen duren.

Wanneer jij je redirect aan kan zetten, weet ik niet.
Maar ik zou even in de gaten houden wanneer je pagina op het nieuwe ip bereikbaar is, op dat moment kan je dat doen.

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:23
[Airwolf] schreef op 24 november 2002 @ 13:42:
Het ligt er eerst aan hoelang de provider doet om de switch te maken en de nieuwe provider doet om het weer aan te melden.
Dit duurt dus meestal de opgegeven 24 - 72 uur.[...]
De nieuwe server bestaat al lang, er staat namelijk op het ouwe ip een link, naar het nieuwe ip.
[Airwolf] schreef op 24 november 2002 @ 13:42:[...]
Hierna moet hij nog in de dns gezet worden en dit kan weer 2 dagen duren.

Wanneer jij je redirect aan kan zetten, weet ik niet.
Maar ik zou even in de gaten houden wanneer je pagina op het nieuwe ip bereikbaar is, op dat moment kan je dat doen.
Als ik het ip bepaal, met een dns-programmatje krijg ik wel al de nieuwe ip, ligt het missschien aan ie(Microsoft Internet explorer, version 6.0.2800.1106), terwijl ik toch al de cache heb weggegooid?