Toon posts:

geheugenkoelblokjes ?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leadtek Ti4200 128mb Ti4200 ViVo voorzien van een ZM80-hp VGA koeler van Zalman. Werkt perfect, alleen dacht ik dat er bij de verpakking ook geheugenkoelblokjes bij zouden zitten. Nou niet dus. Ik heb alles geinstalleerd, allen mijn geheugen zit nog zonder koelblok erop. Is dit noodzakelijk voor een OC? Ik denk van wel namelijk alleen kan ik nergens van die dingen vinden, en dan moeten ze ook nog goed zijn. Wat denken jullie???

Mijn oc is:

Standaard Leadtek koeling:
309 / 540

Met zalman koeler:

312 / 448 (standaard geheugensetting)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die koelblokjes zijn wel te vinden hoor. Kijk bijvoorbeeld eens bij http://www.oc-shop.nl of http://www.freezinghardware.nl. Dat zijn er 2 die ik uit mn hoofd weet, ze zijn vast nog wel op veel meer plaatsen te krijgen :)

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

En anders maak je ze zelf van een oud 486 koelblokje o.i.d. Heb ik ook gedaan werkt perfect! (oppassen met de silver grease, he Pollewob ;))

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Je hebt die niet eens zo erg nodig, want de nieuwere geheugens hebben niet zoveel last meer van de warmte. het zal denk ik niet meer dan zo'n 20 Mhz uitmaken, als je dat belangrijk vindt zou ik het doen (mij boeit zo weinig niet)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

20MHz scheelt nog aardig wat voor gehuugen, voor core maakt 20MHz weinig uit. Als je een window hebt staat geheugen koeling ook wel mooi

www.triathlete.nl

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50

AirX

Tweak Guru

zijn ook te krijgen op [geen reclame]www.conrad.nl [/geen reclame]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ga ook geheugenblokjes op mijn gf2 zetten. Ik heb al 2x 486 blokjes waar ik de blokjes uit ga zagen.
Hoe bevestig ik ze, met koelprut toch. Maar waar kan ik lijmende koelprut kopen? Ik heb geen zin om koelprut te mengen met loctite, dus kant en klaar spul als het kan.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Originele vraag is dus een zoekvraag, en verder komt er ook niet veel uit het topic. Vandaar dat hij alsnog dichtgaat.

En Chaos: Het spul dat jij bedoelt is Arctic Silver Thermal Adhesive, dat staat als het goed is ook in de pricewatch en anders is het met een beetje zoeken ook wel te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.