TV: Sony KV 29LS35 of PHILIPS 29PT8306?

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik heb onlangs een topic geopend op tweakers' spielerei-forum; maar dat is nu
ver naar beneden gezakt in de 'charts' en de situatie is veranderd. Daar heb ik
besloten een nieuw topic te openen op DIT forum, zodat ik een nieuwe
beginsituatie kan uitleggen in een vers topic.

Ik zal jullie eerst vertellen waar de TV voor bedoeld is:

1. GAMEN; ik heb een mooie Xbox spelcomputer :)
2. DVD's; een filmpje op zijn tijd is leuk :7

Nu heb ik al heel wat research verricht alvorens ik hiergeen kwam. Ik ben bereid
tot 680 euro te gaan; de PHILIPS 29PT8306 en de Sony KV 29LS35 vallen beide binnen deze prijscatergorie.

Ik zal enkele eigenschappen opsommen betreffende de TV's:

Sony KV 29LS35 [ http://www.sony.nl/view.x...2628&prod=22991&loc=en_NL ]
- 4:3 72cm.
- 50hz
- FD Trinitron WEGA beeldbuis
- Virtual Dolby
- PRIJS: 580 euro

PHILIPS 29PT8306 [ http://www.philips.nl ] (direct linking werkte niet hier..)
- 4:3 70cm.
- 100hz digital scan + crystal clear
- Black Line S Ultra Flat beeldbuis
- Virtual Dolby
- PRIJS: 670 euro

Deze Philips TV is al een tijdje uit; in de consumentengids van dec. 2000 + mei
2001 werd hij als beste koop bestempeld, maar dat is dus al weer een tijdje
geleden.. De beeldbuis staat als vlak bekend, maar GEHEEL vlak is hij niet.
*=> Dit is volgens mij één van de eerdere 100hz TV's, is zo'n 1 generatie 100hz
TV niet matig van kwaliteit t.o.v. nieuwere 100hz TV's?
*=> Is het verschil met de Sony 50hz erg groot wat betreft beeld en geluid?

De Sony TV is in de consumentengids van november 2002 als beste koop
bestempeld, wat dus recent is. Dit is echter geen 100hz TV, maar de beeldbuis is
absoluut VLAK, in tegenstelling dus tot de Philips.
*=> Is het slim een dergelijk grote TV te kopen die GEEN 100hz is?
*=> Wat is jullie advies?

Het design spreekt me van beide TV's aan; dit is ook geen reden om ev. voor
1 v/d 2 te kunnen kiezen.

Ik hoop vurig op enkele reacties :) !

[ Voor 21% gewijzigd door Symphony-X op 24-11-2002 13:11 . Reden: ff bijwerken.. ]

" Play the violent strings of my symphony "

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn 32" panasonic (breedbeeld) is ook niet vlak. Dat is het nagenoeg nooit.
Heb je al een gekeken in de winkel?

Persoonlijk vind ik sony tv's niet een mooi beeld geven, maar jah, dat is mijn mening.
Geluid moet je ook zelf beoordelen. Zelf gebruik ik de speakers van een tv nagenoeg nooit, gaat altijd via een goede versterker :) Ook voor tv programma's. Altijd beetje iel geluid komt er uit die tv. Wat ik zou willen is gewoon een tv die puur 100% op beeld is gericht en geluid gewoon overlaat aan een versterker.

Anyway, net als met geluid, ga gewoon kijken. Ik zou zelf voor de Philips gaan (liever niet eens philips, maar een ander merk).

• Tele
  • Niet online
Eerste wat ik roep is zelf gaan kijken en vergelijken. Zoals Scarp al zegt vindt hij Sony geen mooi beeld geven, ik vind dit juist wel. Allemaal meningen dus. De Sony heeft een volledig vlakke beeldbuis en is 50hz. De Philips heeft geen volledig vlakke beeldbuis, en is 100hz. Kijk eens in de winkel of jouw het verschil tussen 50hz en 100hz opvalt.

De keuze die je nu maakt is eigenlijk tussen een goed 50hz toestel en een redelijk 100hz toestel. Een alternatief is bv. een Sony KV29FX30b, heeft dezelfde beeldbuis als de LS serie.

Panasonic heeft ook mooie toestellen, de TX-29AS10 is een 70cm 100hz, maar die heeft een wat hoger prijskaartje. Een 50hz in deze maat met vlakke beeldbuis heeft Panasonic niet in het assortiment.

[ Voor 33% gewijzigd door Tele op 24-11-2002 13:45 ]

• Symphony-X
Tele schreef op 24 November 2002 @ 13:43:
1. Eerste wat ik roep is zelf gaan kijken en vergelijken. Zoals Scarp al zegt vindt hij Sony geen mooi beeld geven, ik vind dit juist wel. Allemaal meningen dus. De Sony heeft een volledig vlakke beeldbuis en is 50hz. De Philips heeft geen volledig vlakke beeldbuis, en is 100hz. Kijk eens in de winkel of jouw het verschil tussen 50hz en 100hz opvalt.

2. De keuze die je nu maakt is eigenlijk tussen een goed 50hz toestel en een redelijk 100hz toestel. Een alternatief is bv. een Sony KV29FX30b, heeft dezelfde beeldbuis als de LS serie.

3. Panasonic heeft ook mooie toestellen, de TX-29AS10 is een 70cm 100hz, maar die heeft een wat hoger prijskaartje. Een 50hz in deze maat met vlakke beeldbuis heeft Panasonic niet in het assortiment.
1. Dank je wel voor je reactie :) Ik snap dat het een subjectieve zaak blijft, maar ik kom hier natuurlijk ook voor de meningen van jullie; de objectieve info haal ik wel van de site v/d fabrikant. Jullie meningen helpen mij de zaak van alle kanten te bekijken.

2. Volgens jou is deze Philips een redelijk 100hz toestel; houdt dat in dat er artifacts optreden als een Xbox-game geen 100hz ondersteund? De sony die jij als alternatief noemt is vrijwel even duur als de Sony KV-29LS35E, maar hij heeft geen virtual dolby en een -naar mijn mening- minder mooi design.

3. Is de beeldkwaliteit van een Panasonic TV aanzienlijk minder dan die van een Sony/Philips? Ik weet dat dit misschien subjectief is, maar wat is JOUW mening?

thx.

• Symphony-X
Tele schreef op 24 November 2002 @ 13:43:
Panasonic heeft ook mooie toestellen, de TX-29AS10 is een 70cm 100hz, maar die heeft een wat hoger prijskaartje. Een 50hz in deze maat met vlakke beeldbuis heeft Panasonic niet in het assortiment.
Hmmmm.. hij is jammergenoeg te duur => ca. 750 euro

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:41

Smarron

The bend

Symphony-X schreef op 24 november 2002 @ 15:27:
Hmmmm.. hij is jammergenoeg te duur => ca. 750 euro
Zou je die € 70,- niet even nog kunnen sparen? Ik denk dat het wel de beste keuze zou zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Tele
  • Niet online
Symphony-X schreef op 24 november 2002 @ 15:25:
[...]

2. Volgens jou is deze Philips een redelijk 100hz toestel; houdt dat in dat er artifacts optreden als een Xbox-game geen 100hz ondersteund? De sony die jij als alternatief noemt is vrijwel even duur als de Sony KV-29LS35E, maar hij heeft geen virtual dolby en een -naar mijn mening- minder mooi design.
Voor zover ik weet maakt het voor een xbox niet uit of ie op een 100hz of een 50hz ktv is aangesloten. Het enige punt zijn sommige 'guns' voor spelcomputers die op 100hz ktv's niet werken. Hecht trouwens niet teveel waarde aan virtual dolby surround voordat je het gehoord hebt, dit kan nog wel eens tegenvallen.
3. Is de beeldkwaliteit van een Panasonic TV aanzienlijk minder dan die van een Sony/Philips? Ik weet dat dit misschien subjectief is, maar wat is JOUW mening?
thx.
Ik heb helaas geen ervaring met het genoemde Panasonic toestel, wel met een aantal 55cm modellen van Panasonic, JVC en Sony. Als ik deze drie naast elkaar zie steekt de Sony er qua scherpte bovenuit. Het is wel zo dat 'sony kleuren' iets anders zijn als de andere merken, meestal wat contrastrijker. Wat ik wél weet van Panasonic in het algemeen is dat ze technisch zeer goede toestellen maken, dus als je het genoemde toestel in een showroom terug kan vinden, even kijken! :)

edit: Ik las ergenst anders dat je voor de Sony kiest?

[ Voor 4% gewijzigd door Tele op 24-11-2002 20:58 ]

• Symphony-X
Tele schreef op 24 november 2002 @ 17:32:
[...]

Voor zover ik weet maakt het voor een xbox niet uit of ie op een 100hz of een 50hz ktv is aangesloten. Het enige punt zijn sommige 'guns' voor spelcomputers die op 100hz ktv's niet werken. Hecht trouwens niet teveel waarde aan virtual dolby surround voordat je het gehoord hebt, dit kan nog wel eens tegenvallen.

[...]

Ik heb helaas geen ervaring met het genoemde Panasonic toestel, wel met een aantal 55cm modellen van Panasonic, JVC en Sony. Als ik deze drie naast elkaar zie steekt de Sony er qua scherpte bovenuit. Het is wel zo dat 'sony kleuren' iets anders zijn als de andere merken, meestal wat contrastrijker. Wat ik wél weet van Panasonic in het algemeen is dat ze technisch zeer goede toestellen maken, dus als je het genoemde toestel in een showroom terug kan vinden, even kijken! :)

edit: Ik las ergenst anders dat je voor de Sony kiest?
Dank je wel voor je reactie :)
Ik heb inderdaad ook een topic geplaatst op http://forum.hifi.nl.

Op basis van wat ik hier én daar van jullie gehoord heb, ben ik tot de conclusie gekomen dat de Sony TV waarschijnlijk de beste keuze is:

- de Xbox ondersteund geen 100hz prog. scan afspeelmogelijkheid voor DVD's, enkel voor sommige spellen [maar dat is ook een heel klein percentage]. Voor games is een 50hz. TV dus volgens mij nog het beste.

- ik heb de Sony nu ook mogen aanschouwen, hij stond naast een Philips 4:3 72cm TV en ik vond het beeld van de Sony aanzienlijk mooier. Het beeld van de Philips leek wel interlaced!

VRAAGJE:
Er is nog 1 punt waar ik over twijfel.. kan ik niet beter een 50hz Sony breedbleed nemen ipv een 4:3? Ik weet niet of alle Xbox games breedbeeld ondersteunen.. Is dit aan te raden of kan ik toch beter 4:3 gaan? Gisteren viel mij op dat er toch al wel veel TV-progs zijn die breedbeeld uitgezonden worden.. en met DVD's is het natuurlijk helemaal mooi..

THX voor de reacties dusver :*)

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 16:30
Symphony-X schreef op 25 november 2002 @ 11:45:
[...]

- de Xbox ondersteund geen 100hz prog. scan afspeelmogelijkheid voor DVD's, enkel voor sommige spellen [maar dat is ook een heel klein percentage]. Voor games is een 50hz. TV dus volgens mij nog het beste.
Er zijn maar bitter weinig apparaten die van een 100p ingang zijn voorzien, en deze tv's zijn dat zeker niet! Zo ongeveer elke tv heeft alleen een 50i(PAL) / 60i (NTSC). High-end tv's willen nog wel eens progressive input voor NTSC hebben (480p, 720p, beide 60Hz), maar daar houd het bij op. PAL progressive is verboden door een of andere dvd commisie (weet niet waarom, zoek zelf maar), en wordt daarom niet ondersteund (er is zo ver ik weet maar 1 Panasonic beamer die het formaat aankan (zie duitse C'T deze maand)). Kortom aan dat progressive afspelen van de x-box heb je vrijwel niets. Voor gamen zou ik waarschijnlijk ook een 50Hz tv nemen, 100Hz levert in zo'n situatie alleen maar ellende op.
- ik heb de Sony nu ook mogen aanschouwen, hij stond naast een Philips 4:3 72cm TV en ik vond het beeld van de Sony aanzienlijk mooier. Het beeld van de Philips leek wel interlaced!
Ja duh! Het beeld is ook interlaced (100i). Die sony net zo goed trouwens (50i). Waar jij op doelt zijn waarschijnlijk de artefacten die optreden a.g.v. 100Hz processing.

Mijn advies: die Sony is beter voor het gamen. Niet alleen omdat die 50Hz beter past, maar ook omdat sony een hele fel beeld met (te) scherpe contrasten levert (monitor achtig). Dat is echt prima voor spelletjes, maar behoorlijk waardeloos voor films in mijn ervaring. Als je ooit nog film-liefhebber wordt, dan zul je een tv van een ander merk moeten kopen (Philips, Loewe).

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:11

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Hmmmm...
Ik ben nu ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv en ik heb ongeveer dezelfde wensen/eisen als Symphony-X.
Ik wil iig geen 100hz tv omdat ik ze er absoluut niet beter uit vind zien dan 50hz tv's.
Mijn oog viel op deze tv: Sony KV29FX30, de specificaties zijn ongeveer identiek aan de KV 29LS35 alleen is de laatste 10 euro duurder.
Wat is wijsheid? welke moet ik kopen of is er echt helemaal geen verschil behalve het design?

• Tele
  • Niet online
HIDMAN-X schreef op 26 november 2002 @ 00:08:
Wat is wijsheid? welke moet ik kopen of is er echt helemaal geen verschil behalve het design?
Het design is een verschil, een ander verschil is de afstandsbediening, die is bij de LS serie voor 2 of 3 apparaten programmeerbaar. Ook heeft de LS virtual dolby, de beeldkwaliteit maakt niet uit.

Verwijderd

Voor tv's zweer ik echt bij Philips niets dan goede ervaringen mee! (Sony voor de audio :) )

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:11

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 20:22:
Voor tv's zweer ik echt bij Philips niets dan goede ervaringen mee! (Sony voor de audio :) )
Jah, ik heb ook alleen ervaring met Philips (ik heb nu 1 van 15 jaar oud) en die zijn erg goed.
Maar in de winkels vind ik de Sony's ook erg mooi (ik kan niet oordelen over de duurzaamheid), daarbij komt nog is dat de philips' in het algemeen een stukje duurder zijn.

Verwijderd

[quote
Jah, ik heb ook alleen ervaring met Philips (ik heb nu 1 van 15 jaar oud) en die zijn erg goed.
Maar in de winkels vind ik de Sony's ook erg mooi (ik kan niet oordelen over de duurzaamheid), daarbij komt nog is dat de philips' in het algemeen een stukje duurder zijn.[/quote]

Bij mijn vriendin thuis hebben ze ook een sony 71 cm flatscreen 100hz breedbeeld met design meubel enzo, maar er gaat toch niets boven philips de breedbeeld van mijn ouders (philips) werkt al 5 jaar perfect en mijn philips doet het ook nog altijd geweldig!!!
Pagina: 1