Toon posts:

[XP] shares, users, etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een tijdje aan het zoeken geweest in de instellingen voor het delen van directory's in WindowsXP maar krijg het volgende niet voor elkaar;

Ik wil een aantal dir's met persoonlijke documenten delen zodat ik ze via mn gateway mbv FTP-server toegankelijk kan maken.

Aangezien er echter meerdere pc's in dit LAN zitten wil ik die hier graag van uitsluiten. Er worden dus door alle nodes verschillende dir's kruislings gedeeld maar deze mag alleen door 1 andere node gelezen worden.

Is dit mogelijk, en zo ja; HOE? :)

Ik kreeg steeds een error in de search (ook omega) en in de laatste 50 headers zie ik niets over dit onderwerp.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Open Deze Computer, kies Extra en dan Mapopties. Ga naar het tabblad Weergave, en haal het vinkje bij Eenvoudig Delen Van Bestanden (Aanbevolen) weg.
Zo kan je verschillende gebruikers van verschillende PCs toelaten/blokkeren als je de eigenschappen van een gedeelde map bekijkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 24-11-2002 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja was al ontvinkt (is dat nederlands ;)?)

maar kan wel users toe laten maar geen users van andere pc's of gewoon een andere pc alleen :?

ik weet niet zeker of ik het zo duidelijk overbreng, zeg het anders even :)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Hiervoor heb je de Pro versie nodig van XP, moet je je filesysteem op NTFS zetten en 'simple sharing niet gebruiken.

Hierna kan je per user al of niet ingedeeld per groep de rechten (read, write, control etc.) per file, dir of disk zetten. Tis in het begin niet eenvoudig maar met doorzetten red je het wel.

Suc6

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
maar er komt volgens mij in jouw uitleg geen andere node voor?