TNT2 M64 16MB naar TNT2 M64 32MB --> zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Hallo,

Ik heb mijn GF4 Ti4200 binnen en die heb ik in mijn computer ingebouwd.
Nu zat er in deze computer een Riva TNT2 M64 32MB.
Deze wilde ik in mijn andere computer bouwen.
In deze computer zat/zit een Riva TNT2 M64 16MB.

Maar toen ik dus het 16MB model vervangen had voor het 32MB model startte de computer niet meer op.

Als je de comp aanzet met de 'betere' kaart erin geeft ie een paar piepjes, en blijft het beeldscherm zwart. Hij accepteerd de kaart op één of andere manier niet.

Dit is vrij raar want het zijn in princiepe twee dezelfde kaarten alleen de ene heeft meer geheugen.

Moet ik nu ergens in de BIOS misschien iets instellen, of ligt het aan iets anders dat de kaart niet geaccepteerd wordt?

Wie kan me helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bernaar op 24-11-2002 13:08 . Reden: tiepvout ]

Verwijderd

probeer je bios eens up te daten, en zonder meerdere specs kunnen we weinig

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even titel wat duidelijker gemaakt. Wat heb je eigenlijk zelf al gedaan om het op te lossen? Zit de kaart wel goed in het slot (probeer anders het slot even uit te blazen en de connectortjes op de kaart beetje schoon te maken)? En misschien kan je een BIOS-update uitvoeren.

Verwijderd

Pollewob schreef op 24 November 2002 @ 13:08:
Zit de kaart wel goed in het slot (probeer anders het slot even uit te blazen en de connectortjes op de kaart beetje schoon te maken)? En misschien kan je een BIOS-update uitvoeren.
Precies.. Dat ding piept niet voor nix. Druk je kaart aan.

• Bernaar
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 13:09:
[...]

Precies.. Dat ding piept niet voor nix. Druk je kaart aan.
Ik heb m heel goed aangedrukt. En het lijkt me niet dat het aan het stof ligt, want ik heb namelijk vervolgens weer mijn oude kaart erin gedaan, en het werkte weer.

Verwijderd

Bernaar schreef op 24 November 2002 @ 19:20:
[...]

Ik heb m heel goed aangedrukt. En het lijkt me niet dat het aan het stof ligt, want ik heb namelijk vervolgens weer mijn oude kaart erin gedaan, en het werkte weer.
Trek je conclusie.. je kaart is niet goed. Kaduuk oid.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 21:35
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 19:21:
[...]

Trek je conclusie.. je kaart is niet goed. Kaduuk oid.
Niet waar! kan ook zijn dat het een ouder moederbord is (of een oude bios) die niet meer dan 1x AGP ondersteunt, als je dan de nieuwe videokaart erin stopt (AGP 2x of 4x) dan doet hij het niet, heb ik zelf ook ervaren!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

ff de Ti4200 eruit halen en de 32mb er in steken, kijken of je beeld krijgt en zo ja; bios van de andere pc updaten

is er maybe een AGP 2x/4x jumper op de kaart? en staat deze goed? Mijn Savage4Pro+ had nl deze jumpers :P

www.triathlete.nl

• Bernaar
Scighera schreef op 24 november 2002 @ 19:27:
ff de Ti4200 eruit halen en de 32mb er in steken, kijken of je beeld krijgt en zo ja; bios van de andere pc updaten

is er maybe een AGP 2x/4x jumper op de kaart? en staat deze goed? Mijn Savage4Pro+ had nl deze jumpers :P
De kaart (32MB) werkte gewoon weer toen ik het probeerde. Dus hij is niet stuk of vuil o.i.d.
En ik ben een leek op dit gebied dus: Hoe update ik de bios van mijn MB?

En hoe kan ik die jumpers vinden?

Sorry voor deze vragen, maar je moet alles een keer voor de eerste keer leren he! 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Bernaar op 24-11-2002 19:44 ]

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
de jumpers (als die er al zijn) kun je vinden door in het boekje te kijken wat bij je mobo hoort. check ook de site van je moederbord producent even, daar kun je vaak ook wel vinden hoe je een bios moet flashen.

Verwijderd

Misschien staat in je BIOS dattie eerst over AGP moet booten. Als je kaartje geen AGP is maar PCI dan gaat dat dus niet echt werken, in je BIOS aanzetten dattie over $slot-van-je-videokaart moet booten :) I guess.. :9

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
Reset je bios eens, (dit kan in je bios (load hardware defaults)

of zet je VGA / PCI volgoorde eens andersom en dan weer terug (dit doe je in je bios)

• Bernaar
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 09:22:
Misschien staat in je BIOS dattie eerst over AGP moet booten. Als je kaartje geen AGP is maar PCI dan gaat dat dus niet echt werken, in je BIOS aanzetten dattie over $slot-van-je-videokaart moet booten :) I guess.. :9
Het is net als die oude een AGP kaart

• Bernaar
wouter76 schreef op 24 november 2002 @ 20:34:
de jumpers (als die er al zijn) kun je vinden door in het boekje te kijken wat bij je mobo hoort. check ook de site van je moederbord producent even, daar kun je vaak ook wel vinden hoe je een bios moet flashen.
Hmmm,

Ik heb de volgende info over mijn MB:

Manufactured: EliteGroup Computer System Co. Ltd.

Model: i440BX-W977TF

Version: P6BXT-A+

Ik heb op google gezocht met "bios" "flash" "i440BX-W977TF" "elitegroup" maar dan krijg je 4 onzinnige sites zonder een goed nieuw flashtooltje... :(

Moet ik trouwens WinFlash Utility, Award Flash Utility of AMI Flash Utility hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door Bernaar op 27-11-2002 23:18 . Reden: extra vraagje :) ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik voortaan ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 berichten zo kort na elkaar te posten :)

• Bernaar
Ik heb nu het flashtooltje gevonden. Flash Award en de bijbehorende bin-file.

Ik ga et nu proberen!!! :)

[ Voor 68% gewijzigd door Bernaar op 28-11-2002 19:23 ]

• Bernaar
OK!

Het was idd de biosflash die heeft geholpen!!!

Bedankt!

• Bernaar
Nog even een slotvraag:

Als ik mijn comp nu helemaal leeghaal en formateer en reset etc,

blijft deze bios er dan in staan?

Verwijderd

Bernaar schreef op 30 november 2002 @ 22:01:
Nog even een slotvraag:

Als ik mijn comp nu helemaal leeghaal en formateer en reset etc,

blijft deze bios er dan in staan?
Jep :)

Bios staat niet op hd.

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Pollewob schreef op 27 november 2002 @ 23:09:
Gebruik voortaan ajb de afbeelding-knop ipv 2 berichten zo kort na elkaar te posten :)
:P Ik geloof niet dat ie het begrepen heeft :+

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• Bernaar
Punish schreef op 01 December 2002 @ 10:11:
[...]

:P Ik geloof niet dat ie het begrepen heeft :+
Huh?! Dat laaste bericht was NAdat ik de biosflash geprobeerd had. Dan mag ik de volgende dag toch wel even melden hoe dat gegaan is?!

Ik denk dat jij het niet goed begrepen hebt. :/

Ik wil de anderen iig bedanken, dit topic kan dicht! 8)
Pagina: 1