Toon posts:

Wacom A4+ en dual monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het sparen voor een Wacom a4/a4+ voor m'n studie. Nou gebruik ik een dual monitor setup. (2x 1600x1200)

Een wacom werkt op een monitor als een touch screen zonder beeld. De linker bovenhoek komt overeen met de linker bovenhoek van je tablet. Is het zo dat je met een dualmonitor setup eigenlijk een 2x zo breede wacom zou moeten hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 12:26 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt gewoon instellen welke monitors (of beide) je gemapped wilt hebben. Als je aan het tekenen bent doe je dat in de regel op 1 monitor. En werkt het ook het lekkerste om gewoon te zorgen dat je wacom overeenkomt met die ene monitor. Hoewel een A4+ vrij groot is dus misschien dat het ook wel lekker werkt als je beide er gewoon op mapped.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Zou je die wacom kunnen draaien zodat ie in de breedte ligt? of is ie dat van nature al?

• OzBoz

OzBoz

Je kunt er van alles aan instellen, ook hoewel je de orientatie wil. Hoewel dat bij een A4+ weinig uit maakt want die zijn nagenoeg vierkant qua werkgebied geloof ik. Misschien maakt dit het een beetje duidelijk voor je:

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/wacom.gif

• OzBoz

OzBoz

Wat ik net zie, bij Advanced mapping (zat er volgens mij vroeger niet in) kun je ook nog meerdere mappings maken op je tablet. Zodat je bv een klein gedeelte reserveert voor je tweede monitor zodat je via je wacom toch bij je tools kan komen.

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 16:53
Ik heb een a4+ gehad en met 2 monitoren gebruik je dus minder van je tablet. Wat ik nu heb is 2 wacoms a6 en a5 en voor mij werkt dat beter. A4 was te groot. A5 is net goed om mee te werken. Niet te groot niet te klein. Inmiddels heb ik ook een Cintiq15x en dat is nog weer even beter >:)

Mijn advies: Elke monitor z'n eigen wacom!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een Wacom a6 liggen. Ben daar de pen van kwijt. die zou ik evt voor m'n 2e monitor kunnen gebruiken. Verder tnx Ozboz, dat van die tools is een hele goede!

Thevisman, a5 is me toch echt te klein. volgend jaar begin ik met zeer uitgebreide software te werken en is een groot werkvlak essentieel.
Pagina: 1