Toon posts:

chaintech Apogee 9BJF of asus p4533

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een keuse (cq Luxe ) probleempje 8)
Ik moet kiezen uit 2 borden
de 1 is de chaintech Apogee 9BJF en de andere de asus P4B533 Gold edition .
de apogee heeft hele soort onboard ,vga, lan ,sound . de asus alleen sound
De andere shijnt erg snel te draaien daar integen kan ik die apogee software matig opvoerenasus alleen in bios .
Keuze is dus lastig chipsets chaintech heeft de intel 845g chipset de asus de 845 e chipset. Wat is beter :?
heb me een versuffing gelezen 8)7 ,en dat zal wel weer niet goed zijn geweest want nu weet ik niet meer wat ik moet kiezen
de cpu die er op gaat is een intel 2.0 gig .
Bordjes zijn al aan wezig mag alleen kiezen. ;(
Vind de chaintech erg mooi maar draai al jaren met een asus :+ bord ben er ook nog nooit zomaar van af gestapt.
Ik zelf vindt de asus p4t533c mooi maar ja daar zit rimmen op en dat heeft geloof ik niet zo'n lang leven meer. (Is dus ook geen keuze deze )
En ik mag alleen kiezen dus tis nogal lastig.
Ik game best wel regelmatig ,doe net als de rest muziek verstouwen en zooi .
Klooi wat met office en fotosoep en hij gaat nooit meer uit ,want ftptje hoef ik geen 2e pc voor dat draait snacht's als de rest van mijn fam wakker is in de vs.
Ik wil wel wat andere meningen weten .
Mensen in mijn omgeving roepen van alles maar ik wil van de mensen hier wel is weten wat zij zouden kiezen.
Mischien kan ik zo mijn keuze wat beter bepalen. :+

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

RIMM zal wel blijven leven ;), er zijn ook PC1200 RIMM modules op komst (die trouwens ondersteund worden door de Intel 850E chipset, die o.a. op een P4T533 zit). RIMM 1066 heeft een praktische bandbreedte van +/- 3.5 GB/s, bij PC2700 DDR SDRAM is dat zo'n 2.5 GB/s.

Dat terzijde. Asus is nog steeds de king van de moederborden, goede bordjes. Met chaintech heb ik (en veel anderen :() slechte ervaringen.. Op welke chip is dat chaintech bord gebaseerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 24-11-2002 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Intel 845G + ich4 voor de chaintech
Intel 845E + ich4 voor de asus p4b533
geheugen is 333 ddr 256 mb wat er voorlopig op gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 12:48 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Als je persé voor DDR wilt gaan, zou ik een Asus P4PE nemen :)

Maar ik herhaal het, met RIMM 1066 heb je een stuk meer geheugenbandbreedte, en het is niet zo heel veel duurder dan DDR-SDRAM.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Is idd zo, iedereen zegt altijd ja ik neem DDR geheugen want dat scoort zowat hetzelfde, en dan gaan we scores vergelijken en dan zeggen ze doodleuk ineens: Jaaaa maar jij hebt Rimm geheugen. (als het in mijn voordeel is)

Ik heb inmiddels al weer mn 2e Rimm configuratie en nog nooit problemen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb hier helaas niet de keuze uit een rimm en of :'(
het is hier helaas en en .
Dus die ddr zit er nou eenmaal bij nu. 8)
Kan ik mee leven ddr loopt snel rimm is duidelijk sneller.
ook daar moet ik mee leven.
ik kan niet veel revieuws of benchmarks van die asus vinden maar ze zijn er. en die zien er leuk uit.
die chaintech apogee kan ik niets over vinden althans benchmark of zo.
Ik heb het geluk dat ik eerst mag kiezen maar ja wat dan he.
chaintech heeft in het verleden mischien problemen gehad met zijn borden ,maar asus heeft dat ook gehad ,en dan in het begin zijn amd planken.
Hier is het een intel plank moest ik kiezen amd 2000 of intel 2000 dan kies ik de intel .
Maar ja ik weet duidelijk te weinig over de chipsets en dan nog beide borden zijn goed ga ik maar van uit ,enige verschil is dat die chaintech een enorme berg zooi er bij heeft 4 usb poorten en sound in braket . en rounded ata kabels ( die had ik al overigens)
pfffffffff 8)7
Ik blijf het lastig vinden wordt denk ik geval van 5 briefies in de hoed en dan maar kijken meeste stemmen gelden . :+

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
P4P-E :+

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Jah als je zegt dat je DDR wilt dan zou ik ook P4PE zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
:'( Ik heb niet de mogelijkheid om rimm of ddr te kiezen.
ik krijg het en ik mag daarbij uit twee kiezen en beide zijn ddr borden. :?
Vraag me af of je het wezenlijk merkt rim of ddr. :?
Zal best kunnen ?
Maar aan de andere kant wat je niet hebt gekend kun je ook niet missen >:)
In mijn geval ik mag kiezen en de persoon in kwestie heeft mij de keuze gelaten .
dus tja zal ik zeggen laat maar ik moet rimm bord hebben :(
Staat nogal schofterig om de gever zo te benaderen,zelf klaag ik niet het kost mij niks zelfs de cpu niet .
dus ik klaag opzich niet , maar aan de anderekant ik heb google gecheckt op revieuws over de chaintech en dan komt er wel wat op maar niet echt iets wat duidelijk is .
Bij asus kreeg ik op een gegeven moment een site die zij bj de benchmarks dat de asus erg snell draaide .
Ik wil simpel weg een stabiel bordje en lijkt mij dat dit met ddr ook moet kunnen , rim is voor mij nu even toekomst :Z
Helaas is even niet anders,ik game wel wat en ga me steedts meer verdiepen in wat kan mijn cpu tje nog hebben.
Mijn jonge oude tualatin 1266 doet het nog strak op 1400 en loopt snel maar ja.
dit is een leuke gelegenheid en ik wil dit kansje niet zomaar voorbij laten gaan.
heb nog wel wat tijdt morgen zou ik het hem laten weten dan werd het gebracht.
dus ik ben wel in happy mood :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 17:28 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Ik zelf vindt de asus p4t533c mooi maar ja daar zit rimmen op en dat heeft geloof ik niet zo'n lang leven meer. (Is dus ook geen keuze deze )
Waar slaat dat op?! RIMM begint net met het leven, en die is echt niet zo maar weg! En qua levensduur is het ook dik in orde.

En beide bordjes zijn goed, en als je niet kan kiezen; kijk dan naar de prijs ;)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg geloof ik zeg niet " heeft geen :? " lang leven meer . maar dat is off topic.
Beide bordjes zijn goed daar heb ik bijna wat aan. ;)
ik vroeg me af wat een ander zou doen als hij deze keuze mocht maken .
Dat het geen rimmbord is , dat is jammer " maar een gegeven paard moet je niet in de mond kijken". :O
Ik hoor veel over ddr en ook over rimm de een zegt gaat niet lang mee de ander te duur de volgende zal ook wel wat vinden en zo gaat dat door met deze ontwikkeling.
Beide geheugen soorten zullen gerust hun werk goed doen als ze beiden office draaien of ut 2003 draaien lijkt mij. O-)
Mischien zal het zelfs minimale verschillen hebben in verwerking en werking.
en als mens zal ik deze geheid niet direct merken.
zoals een p1 met w2k dat wel zal doen als ik daar tegen over een p4 2 gig neer zet . 8)7
Hier is het toch wat is nu beter of betrouwbaarder of gamed weer beter en kan 1 van de twee wel alle drie goed of 2 van de 3 dingen.
vandaar dat ik het me afvroeg en in de hoop deze keuze te kunnen maken.
het gaat puur om het bord niet om het gehegen dat is nou eenmaal ddr . en de cpu is en blijft 2 gig ik kan hem niet verbouwen naar 3 gig zonder bord. :Y)
touwens ook niet met bord ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je komt er vast wel uit als je wat reviews leest en wat topics doorspit, 'welke moet ik nemen' topics zijn hier geen lang leven beschoren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.