Compaq Proliant & Compaq smart array2/DH probleem

Pagina: 1
Acties:

• badFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31

badFISH

Design & Decision Support

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met mijn Compaq Proliant 800 server. Op de HCC heb ik een array controller gekocht en deze in de computer gedaan. Hiervoor heb ik eerst mijn bios geupdate.
Het probleem wat ik krijg is het volgende:

Slot 5 Compaq Smart-2DH Array Controller (rev C, v4.50) 0 Logical Drives
1785-slot 5 Drive Array Not Configured; Run Compaq Array Configuration Utility
1702-SCSI Cable Error Detected, System Board; System Halted

Nu is mijn vraag: Moet er op de standaard SCSI aansluiting op het moederbord ook nog een SCSI kabel? Of is 1 alleen op de Array Controller voldoende. Zo ja/nee wat voor kabel moet waar (wel of niet met terminator). Op dit moment zit alleen op de Array controller een SCSI kabel met een Active Terminator erop.
Of ligt het aan heel iets anders, naar jullie idee?

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
De ervaring die ik heb is dat er op de controler van het mobo ook een kabel moet met terminator. Als ik die dus weg haal dan krijg ik dus ook een scsi error.
Er gaat op het mobo een 68 pins kabel maar dat kan je wel zien. er moet wel een terminator op zitten. Dat is dus je laatste error en dan stopt het systeem gewoon.

En als tweede moet je die array conroler confirureren. Moet je doen met de toeltjes van compaq.
http://h18023.www1.hp.com/support/files/server/us/index.html

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

• badFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31

badFISH

Design & Decision Support

Topicstarter
Ja het eerste probleem kan ik denk ik ook wel oplossen als die doorloopt wat nu dus niet het geval is. Maar toch alvast bedankt zullen we maar een 2e kabeltje kopen.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30
Het ligt aan iets heel anders.
Je moet smarstart draaien ( of array configuration tool )
Je systeem snapt gewoon de raid controller nog niet.
Grote kans dat je kabel melding dan ook weg is.

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Je hoeft helemaal niet met de smartstart te starten.
Die is er alleen om het installeren makkelijker te maken.
Als je de system config tools hebt heb je al genoeg.

Server instellen, Cd'tje van windows er in en starten maar.

En wat dat kabeltje betreft. Die fout melding blijft gewoon komen zonder dat kabeltje.
Ik kan het weten want ik heb ook zo'n ding thuis staan en zonder scsi kabelt met terminator doet hij dus niets.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A