a7v333 bios corrupt, pleez help

Pagina: 1
Acties:

• sc5000
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01-2025
hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met de a7v333, misschien weet iemand een oplossing, zou heel fijn zijn.

Ik heb gisteren de bios van het mooie bordje geflashed, en nu doet ie niets meer :(. Ik heb op het net iets gevonden dat er een boot block aanwezig was als de floppy iets deed, en die doet wat, dus ik heb een floppy gemaakt die de bios automatisch zou moeten flashen, maar dat werkt niet helemaal. Heeft iemand eens hetzelfde probleem gehad, of weet iemand wat meer van het boot block verhaal. Als die nu zonder flop opstart, dan hoor ik een middenhoge toon, en daarna een lage, en dan stopt het hele zaakje, ook geen beeld.

Alle hulp zou heel mooi zijn !!!

alvast bedankt

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Heb je je bios al gereset?
Probeer hem overnieuw te flashen met andere versie.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• sc5000
hoe kun je em resetten ?
Ik probeer er dus een goeie versie op te krijgen, maar ik denk dat ie dat niet doet, het is ook lastig, omdat ik geen beeld zie, maar volgens de beschrijving die ik vond op internet zou die het automatich kunnen doen met een floppy die ik heb gemaakt. Ik probeer nu versie 1015 erop te krijgen, die deed het altijd goed bij mij.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
ALs je PC niet meer wilt booten gaan vanwege een corrupte BIOS, kan je je BIOS van je moedrerbord halen en opsturen naar www.flashbios.org (engelse site, maar wordt onderhouden door een Nederlander).

Ik had per ongeluk de BIOS van de Asus A7V erop gezet, terwijl ik een A7V-E heb, en mijn PC wilde natuurlijk niet booten. Maandag BIOS opgestuurt, woensdag had ik de BIOS al weer terug :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rafe op 24-11-2002 12:45 ]

• sc5000
ja, dat zou ook nog kunnen, maar ik vind het wel vreemd dat ie niets doet met de floppy, hij leest wel wat van de floppy, dus dan zou je toch denken dat ie de bios ook kan flashen......

• sc5000
Is er iemand die misschien iets meer weet van dat boot block gedoe, ik heb de computer nu opgestart met floppy, en ik kan ook wat intikken op het toetsenbord waar die wel wat mee doet op de floppy, maar ik krijg er nog geen bios op ..... iemand die nog iets weet ???
Pagina: 1