[win2k] Kan niet meer slepen met bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik heb een win2k pc draaien. Staat nu al een 64uur aan. En begint een beetje moeilijk te doen. Ik kan namelijk niet meer slepen met bestanden. Als ik een bestand in verkenner naar een andere map sleep dan zie ik dat, maar vervolgens gebeurd er niets. Dat geld ook voor het slepen van mp3's naar mijn winamp. Ik heb explorer al een keer opnieuw opgestart. Maar dat haalde niets uit. Een simepele reboot is de oplossing, maar het is zaak dat die bak nog effe up blijft. Weet iemand wat ik misschien handmatig moet her starten om het probleem te verhelpen?

Verwijderd

Werkt kopiëren en plakken wel?

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Sluit "explorer" eens af,en dan opnieuw starten (ben je wel je taskbar icoontjes ff kwijt)

[ Voor 8% gewijzigd door Exe-cuter op 24-11-2002 12:50 ]

Verwijderd

EXE-cuter schreef op 24 November 2002 @ 12:50:
Sluit "explorer" eens af,en dan opnieuw starten (ben je wel je taskbar icoontjes ff kwijt)
Lees dit nog eens door, wil je?
cyspoz schreef op 24 November 2002 @ 12:22:
Ik heb explorer al een keer opnieuw opgestart. Maar dat haalde niets uit. Een simepele reboot is de oplossing, maar het is zaak dat die bak nog effe up blijft. Weet iemand wat ik misschien handmatig moet her starten om het probleem te verhelpen?
Had hij al gedaan dus.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ik kan wel plakken en kopiëren. Het zit hem puur in het slepen zelf.

Verwijderd

Vreemd Floris, ik zou het ook niet weten, mischien is aan- en afmelden een optie...?
Misschien ligt het aan het geheugen, dat die het na 64 uur niet meer allemaal kan onthouden?....hoeveel intern geheugen heb je?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Aan het geheugen ligt het niet. Ik heb 192 MB. En afmelden kan niet, (ALS JE GOED HAD GELEZEN) want die machine moet door draaien.

Verwijderd

Eh, een machine blijft doordraaien als je afmeld hoor..

maar goed, er van uit gaande dat afmelden geen optie is.. post eens een screenshotje van je task manager?

Verwijderd

Ik zie dat het een backup-server is.. die wil je idd niet zomaar platgooien :P

Maar goed, daarnaast zijn er een heleboel af te sluiten zaken. Kill'm all, daarna de explorer..

bv. Speed Up (? ), WinAmp, IE, msmsgs, msgplus (? )

evt xcopy etc..

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ehh ik snap niet helemaal hoe je bij een backup server komt. Het gaat gewoon om een win2k desktop. Ok, ik geef toe dat ie het leven van een server soms leeft. Maar Speed Up heb ik nodig om mijn kazaa een beetje levendig te houden, WinAmp voor de muziek, IE om mijn ICS in de gaten te houden, msmsgs om berichten te ontvangen en msgplus om de berichten te loggen. Als ik die allemaal afsluit ben ik bijna bij een reboot. En wat bedoel je met Xcopy, dat was geen proces?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Over mapped network drives lukt het trouwens wel

Verwijderd

Wat ik bedoel met backup server.. ik zie kazaa, hotline.. en zie dat iig kazaa flink bezig is..

Ik zeg nergens dat je die afgesloten apps niet mag starten, maar sluit nou eerst eens alles zoveel mogelijk af en herstart dan de explorer.. daarna kun je verder..

wat betreft xcopy, je kunt bestanden ook in een dos-prompt verplaatsen

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Nou, HotLine moet door blijven draaien. Kazaa zou uit kunnen. Maar gisteravond was er even een moment waarin ik kon rebooten en dat heb ik ook meteen gedaan. Ik heb toen niet meer gekeken of het allemaal werkte. Vannacht is de server offline gegaan (Hibernate) toen die vanmorgen daar weer uit werd gehaald werkte het weer niet. Ik heb nu dus het vermoeden dat het probleem zit in de hibernate. Ik heb de event log doorgekeken. Maar kon nog niks vinden.
Pagina: 1