arx cpu cooler (waar te kopen?)

Pagina: 1
Acties:

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 15:27
http://www.noordgestoord.nl/crap/arxcpucooler.JPG

het begon een keer te ratelen.. en dat verhielp ik steeds door een pen ertussen te steken een paar keer tot het ophield met ratelen.
laatst was het nogal donker snachts en ik kon geen pen vinden dus stak ik er een mes tussen (met beleid) :+ enfin.. toen brak er een waaiertje af :/
3 afgebroken waaiertjes verder lijkt het me verstandig een nieuwe te halen

waar valt zoiets te halen? online bestellen lijkt me wel makkelijk.
specs nodig.. just ask.

(ja ik weet dat je een cooler niet zo hoort te stoppen)

King for a day,... fool for a lifetime.

Verwijderd

ouwe 486 koeler oid :)

heb ik er ook op zitten, zelfde mobo zo te zien, khad exact dezelfde koeler erop zitten.

ook leuk is zo'n passief zalman blokje, da's mooi geluidloos :)

ps : stekkertje eruit trekken ipv blokkeren werkt ook hoor ;)

ps 2 : als je gewoon dat stekkertje eruit trekt, denk ik eigenlijk niet dat er een andere koeler op hoeft ? :? hier wordt de chipset amper warm..

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Gewoon een nieuw 40mm fannetje halen en die erop schroeven, werk perfect :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
dwaas schreef op 24 november 2002 @ 11:50:
...
het begon een keer te ratelen.. en dat verhielp ik steeds door een pen ertussen te steken een paar keer tot het ophield met ratelen.
...
Dat moet lukken, ik heb net hetzelfde koelertje en had tot voor kort hetzelfde probleem. :D Alleen stak ik er steeds de achterkant van eenverfborstel in (die was mooi afgerond waardoor een blad van de fan minder rap af zou breken.)
Nu zou ik graag kunnen zeggen hoe ik het heb opgelost maar door het veelvuldig bruut stoppen/vertragen van de fan wil die nu 8 van de tien keer niet meer starten... |:( Ratelen doet hij dus niet meer ...
Ik heb nog niet de moeite gedaan om de fan te vervangen (er hangt nu een 80mm in de buurt die voldoende koelt), maar het lijkt mij zeker aan te raden als er een blad van is afgebroken.

edit: @alain: bij mij hielp het niet door het stekkertje eruit te trekken, bij terug inpluggen keerde het geratel weer. enkel de fan effe bruut aantikken hielp.

[ Voor 9% gewijzigd door piston op 24-11-2002 15:10 ]

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Verwijderd

Ik neem aan dat die arx cooler op je northbridge zit. Ik had zelfde probleem, moest steeds pen gebruiken om geluid te laten stoppen. Ik heb er toen op een gegevenmoment een zalman passive cooler opgezet. Misschien is dat ook een oplossing. Je zal dan iedergeval nooit meer arx coolertje horen aanlopen.

Linkje: http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 15:27
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 15:11:
Ik neem aan dat die arx cooler op je northbridge zit. Ik had zelfde probleem, moest steeds pen gebruiken om geluid te laten stoppen. Ik heb er toen op een gegevenmoment een zalman passive cooler opgezet. Misschien is dat ook een oplossing. Je zal dan iedergeval nooit meer arx coolertje horen aanlopen.

Linkje: http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm
(Caution: Zalman is not responsible for any damage to system caused by overclocking.)
:+

kheb blind een nieuwe koeler gekocht.. alleen die is dus 2 keer zo groot (dus past er never nooit niet op) zie ik nu :/
beetje jammer
ik ga eens kijken hoe warm het beessie gaat worden.. dan weet ik iig dat ik daarna naar een 40mm fannetje moet zoeken :)

thnx ya'll

King for a day,... fool for a lifetime.

Pagina: 1