Clowns to the left of me, Jokers to the right
ge kunt dit is proberen:
use Sys::Hostname;
my $host = hostname();
my $addr = inet_ntoa(scalar gethostbyname($host || 'localhost'));
Dit zou uw probleem moeten oplossen
Enfin,let me know morgen op school
use Sys::Hostname;
my $host = hostname();
my $addr = inet_ntoa(scalar gethostbyname($host || 'localhost'));
Dit zou uw probleem moeten oplossen
Enfin,let me know morgen op school
Verwijderd
Ik ben daar ook wel eens naar op zoek geweest, ik kwam er ook niet achter 
Er is wel een (heel foute) manier, die wel werkt, namelijk even http://www.whatismyip.com opvragen en daar het IP uit halen
Er is wel een (heel foute) manier, die wel werkt, namelijk even http://www.whatismyip.com opvragen en daar het IP uit halen
Inderdaad wordt "localhost" altijd 127.0.0.1. Als je je externe adres wilt hebben moet je dat uitvragen met je externe DNS naam. (Je kunt zien welke dat is met nslookup <ip-adres>)
Je kunt ook in een stukje code alle ip adressen van je machine uitvragen (ifconfig -a|grep inet of zoiets op een unix machine) en daar de goede uitfilteren. Handig als je een dynamisch adres hebt en je DNS naam meeverandert.
Je kunt ook in een stukje code alle ip adressen van je machine uitvragen (ifconfig -a|grep inet of zoiets op een unix machine) en daar de goede uitfilteren. Handig als je een dynamisch adres hebt en je DNS naam meeverandert.
hehe, merci DaRKie 
voor degenen die het kunnen gebruiken:
print dus perfect het ip adres uit dat ik gekregen heb van mijn isp...
voor degenen die het kunnen gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| use Sys::Hostname; use Socket; my $host = hostname(); my $adres = inet_ntoa(scalar gethostbyname($host || 'localhost')); print($adres); |
print dus perfect het ip adres uit dat ik gekregen heb van mijn isp...
[ Voor 87% gewijzigd door Kapoen op 24-11-2002 11:52 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Misschien een gekke vraag.....
Kan je niet een van de envoirment variablen gebruiken?
Kan je niet een van de envoirment variablen gebruiken?
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ## ## printenv -- demo CGI program which just prints its environment ## print "Content-type: text/plain\n\n"; foreach $var (sort(keys(%ENV))) { $val =3D $ENV{$var}; $val =3D~ s|\n|\\n|g; $val =3D~ s|"|\\"|g; print "${var}=3D\"${val}\"\n"; } |
offtopic:
/me is een perl nOOb
/me is een perl nOOb
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Niet alle Perl is CGI.
Ik zou zelf trouwens gewoon `hostname` gebruikt hebben om m'n eigen hostname op te vragen.
Ik zou zelf trouwens gewoon `hostname` gebruikt hebben om m'n eigen hostname op te vragen.
Pagina: 1