Toon posts:

Caviar: WD800JB sneller als WD800BB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de computertotaal staat een harde schijven test. wat mij opviel is dat de Caviar WD800JB met 8mb cache niet zo snel is als de versie met 2mb cache.

De stond geen reden bij hoe en wat.

Weet iemand hier iets meer van!

Verwijderd

hangt ook per pc af,
niet elke schijf is iedentiek,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 11:37:
hangt ook per pc af,
niet elke schijf is iedentiek,
Ze hadden natuurlijk wel een testopstelling. dus getest onder dezelfde hardware!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 14:39
Ik ben vergeten wat de reden was maar die is er wel.
Let ook op dat je op de BB 1 jaar en op de JB 3 jaar garantie krijgt.

Verwijderd

*knip*

Das idd veranderd toen die 8 mb cache schijven op de markt kwamen, mijn fout 8)7

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 12:49 ]

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 14:39
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 12:13:
[...]

Dat heeft niks met BB of JB te maken.
Het is gewoon zo dat je op een retail versie 3 jaar garantie krijgt en op een oem versie 1 jaar.
Nee, nee. Op de special editions krijg je 3 jaar garantie. Het heeft juist niet met OEM/retail te maken.

Verwijderd

Bij storageReview.com zeggen ze toch echt dat de JB versie een stuk sneller is hoor...k had hem bijna in mn compu gehad, maar ze waren uitverkocht :(

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 21:16:
Bij storageReview.com zeggen ze toch echt dat de JB versie een stuk sneller is hoor...k had hem bijna in mn compu gehad, maar ze waren uitverkocht :(
hij is ook echt sneller, heb er hier van elk eentje :)
maar die JB is dus echt wel sneller met zijn 8MB cache :9~ :)

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 23:15

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb dus ook de Computer!Totaal gelezen, en ben van plan de 800BB aan te schaffen, mede omdat deze heel snel uit de test kwam.
Nou is het inderdaad wel zo dat dat nog wel eens wil verschillen van harde schijf tot harde schijf en van hardware tot hardware. Ik denk toch dat je met een JB beter zit omdat je gewoon betere specs hebt, maar in de praktijk zal het toch wel niet veel verschil maken ....

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13
je moet ff opletten, er zijn verschillende versies van de BB en JB
namelijk met 2 en 3 platters, de twee platter-versie is nieuwer en de drie platter-versie is eigenlijk gewoon een BB met 8MB cache

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Als je die wd800jb gaat testen met Atto is het resultaat wat daaruit komt betrouwbaar? Zoja dan kan ik wel ff 2 atto bench posten. Ik weet alleen niet hoe je een foto in de post moet plaatsen. (2x30kb)

link 1:

http://www.sandrakalk.nl/html/files/atto.bmp

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 22:24 ]

Verwijderd

Ik had het dus ook in Computer Totaal! gelezen en een paar maanden geleden op Storagereview.com.
Ik denk dat die Storagereview toch wat betroubaardere info geeft dan computer Totaal... juist omdat die alleen maar met harde schijven bezig zijn.
Ik heb de 800JB en ben er meer dan tevreden over.
Pagina: 1