Toon posts:

[XP] ongewild automatisch verbinding maken :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik 3 PC's waarvan 1 met een 56K-modem. De andere 2 dienen middels ICS via deze ene in te bellen indien ze het web op willen.
Wat is nu het geval: de PC met 56K maakt ongevraagd constant verbinding via het modem.
Dus computer opstarten -> verbinding maken -> ikke annuleren -> 2 sec later verbinding maken -> ikke annuleren etc. etc. Dit gaat echt uiteindig door. |:( |:(
Ik heb zelfs de instellingen bij IE op "Nooit verbinding maken" gezet -> helpt niks...
Windows update is uitgeschakeld, ik gebruik geen ICQ, MSN etc., dus naar mijn weten is er niets wat een verbinding nodig zou hebben :o
Wie weet hoe dit kan :?

Verwijderd

XP begint waarschijnlijk naar updates te zoeken op internet.

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Kan ook zijn dat een van de clienten een verzoek naar buiten doen. Koppel steeds 1 pc af en kijk of het probleem zich nog steeds voor doet. Als je de pc gevonden hebt die naar buiten loopt te bellen, dan kan je selectiever zoeken. Kijk ook naar spyware e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal al gedaan: updates zoeken staat op alledrie PC's uitgeschakeld...
AdAware heeft geen spyware kunnen vinden...
Zelfs als alleen de I-PC (om 'em zo maar even te noemen) aan staat dot 'ie ut nog...
'k weet ut nie meer nu

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Op je ICS bak, klik rechts op de verbinding in het Netwerkverbinding scherm, kies geavanceerd, en vink "Een verbinding maken als een computer in het netwerk verbinding met het internet porbeert te maken". Enige nadeel is dat je zelf via de ICS computer verbinding moet maken (en verbreken).

• activeX1
Dan ligt het dus niet aan je clienten maar aan je i-net server. als er een verbinding opgezet wordt kan je met netstat -a kijken welke verbindingen er open staan naar buiten. Kijk of je hier wat mee kunt doen.Succes

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Dat heb ik op dit moment ook, maar bij mij probeert MSN messenger aan te melden. Oplossing gewoon afsluiten en optie "automatisch bij start opstarten" uitvinken.

Everything that has a beginning has a end

• activeX1
erwinrom schreef op 24 november 2002 @ 14:33:
Dat heb ik op dit moment ook, maar bij mij probeert MSN messenger aan te melden. Oplossing gewoon afsluiten en optie "automatisch bij start opstarten" uitvinken.
Hmm hij zei net al dat het niet aan msn lag. Gewoon die netstat doen en kijken wat er uit komt...

Verwijderd

Topicstarter
simsi000 schreef op 24 november 2002 @ 12:51:
Dan ligt het dus niet aan je clienten maar aan je i-net server. als er een verbinding opgezet wordt kan je met netstat -a kijken welke verbindingen er open staan naar buiten. Kijk of je hier wat mee kunt doen.Succes
Dit zal ik als het weer voorkomt es bekijken, thx.
btw: nadat ik alle pc's uit had gezet en eerst de I-pc, vervolgens de rest weer bootte was het goed :?

Verwijderd

Topicstarter
En nu begint 'ie opeens weer vanaf PC 2 op het moment dat ik aan het UT'en ben over LAN naar PC 3 (BUMMER!)

Heb in UT config al gezocht naar instellingen, maar vond niets ...

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

geen berg spyware?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Daar had hij al op gezocht, en niets gevonden.

En dism, wil je voortaan als je iets hebt toe te voegen aan je post even de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken? Dan hoef je niet 2 of meerdere keren achter elkaar een reply te plaatsen omdat je zo nodig nog iets hebt te melden. Bedankt :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 20:05 ]

Pagina: 1