Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Digicam accu stand-alone opladen

Pagina: 1
Acties:

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb dus een probleempje ik ben de lader van m'n sony dsc-1 kwijt (digitall still camera) en nou heb ik dus de accu eruit gehaald en de plus en de min netjes verbonden met een voedingstation (3,6 volt) ah de accu is trouwens ook 3.6 volt. Heb alles netjes nagemeten en er staat dus gewoon 3,6 volt op en geen omgedraaide polariteit ofzo...
Mijn vraag is; kan dit kwaad?

(tiz een li-ion battery pack)

[ Voor 6% gewijzigd door Recoil op 24-11-2002 11:32 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Dat zou ik niet doen. li-ion battery packs moeten op een speciale manier geladen worden, overladen enzo kan zelfs leiden tot explosies. Het laadcircuit zit waarschijnlijk in de camera, niet in de batterij.

Waarom koop je niet gewoon een nieuwe adapter. Gewoon zo'n universeel ding, d'r staat vast wel op je camera )of in je handleiding) wat erin moet.

[mod-mode]
Titel wat duidelijker gemaakt
[/mod-mode]

Verwijderd

Ik heb voor mijn Sony DCR-PC120 een aparte lader gekocht... Deze sluit je aan op de adapter die bij de cam geleverd was... Het is een klein blokje waar net zo'n accu op past... Was er toen 12 euro voor kwijt ofzo... bij de Mediamarkt. Ik zou in ieder geval geen risico's nemen met een home-made lader... die Lithium Ion accu's zijn nogal prijzig.. voor dat geld kan je makkelijk een aantal laders kopen...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
jup k zou hem igg niet direct aan je voeding hangen

overladen heeft bij die accu's vrij akelige gevolgen

Repareren doe je zo.

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ai dit word dus toch een tochtje naar correct of mediamarkt... B)
najah iedereen bedankt voor de tips, anders had ik hem vast en zeker opgeblazen en modjes, xal voortaan m'n topictitels duidelijker maken. _/-\o_