Toon posts:

chello <-->3c905cx-tx-nm<-->wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb een probleem, we hebben thuis 2 computertjes en alle 2 op internet..
1tje is oud en die andere is aardig up to date. Tot voor kort kwam chello op de ouder pc binnen. Ik kijken of het ook op die andere pc kon, kon niet. Geen isa sloten terwijl deze kaart isa is(was). Dus ik naar de winkel een 3c905x-tx-nm 10/100 te kopen. Ik druk dat dingetje in me nieuwe pc, kabelmodem der op. pctje opnieuw gestart.
xp installeert de drivertjes. Ik stel alles in. wil ik internetten..geeft geen kick.

Stats:

XP-Pro

K7T266 Pro
AMD Athlon-XP 1800+
256 DDR-RAM
geforce mx400
cdrom/writer
dvdspeler
40 gig schijf
3c905cx-tx-nm netwerkkaart

Weet iemand wat er mis is of die me tips kan geven, ben zo'n beetje ten einde raad!

Alvast Bedant

Verwijderd

Geen foutmeldingen ? Zoja post ze hier dan even.

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10
Krijg je wel een IP adres?
Netwerklocaties => netwerkverbindingen weergeven => Chello verbinding (LAN-verbinding) aanklikken en details openen of status aanvragen
En welk modem heb je?

[ Voor 32% gewijzigd door E-RIC op 24-11-2002 11:40 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Je zal chello moeten bellen en ze het mac adres van je nieuwe nic ff doorgeven.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

LOL!

Chello is gebonden aan MAC adres , elk stukkie hardware heeft zn eigen MAC Adress je kan het wel vrijgeven en overzetten op een andere maar dats gekut :)

Gebruik Search es ff dan vind je het wel :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• CrazyJoe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Bij Chello is het zo dat het MAC address van je netwerkkaart gebruikt wordt in de DHCP server om jouw connectie te registreren en je een IP adres te geven.

Probeer eens om de utp kabel terug te steken in de oude (ISA) netwerk kaart en dan op die PC met ipconfig een /release te doen op die netwerkkaart (als het een w9x OS is kun je ook winipcfg gebruiken).

Klik de kabel daarna weer in je nieuwe netwerk kaart en doe een ipconfig /renew.

Als het dan nog niet werkt moet je checken of je drivers goed geladen worden.

BTW: ipconfig is een shell command (dus een dos prompt of cmd window openen)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

CrazyJoe schreef op 24 november 2002 @ 11:45:
Bij Chello is het zo dat het MAC address van je netwerkkaart gebruikt wordt in de DHCP server om jouw connectie te registreren en je een IP adres te geven.

Probeer eens om de utp kabel terug te steken in de oude (ISA) netwerk kaart en dan op die PC met ipconfig een /release te doen op die netwerkkaart (als het een w9x OS is kun je ook winipcfg gebruiken).

Klik de kabel daarna weer in je nieuwe netwerk kaart en doe een ipconfig /renew.

Als het dan nog niet werkt moet je checken of je drivers goed geladen worden.

BTW: ipconfig is een shell command (dus een dos prompt of cmd window openen)
Dit zou inderdaad moeten werken, volgens mij krijg je dan als je explorer opent een pagina waar je je klantgegevens moet invullen en wordt het nieuwe mac adres geregistreerd.

Dus je klantgegevens bij de hand houden.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor jullie hulp!! tis gelukt!!
altijd weer een opluchting..

Bedankt!!!! :)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

en krijg je dan een ander ip adres van chello of houdt je dezelfde??
ik heb sinds mijn aansluiting nu de zelfde, maar wil eigenlijk wel een realtek gaan vervangen voor een 3com kaart, maar heb een server draaien en kan zelf niet het ipadres wijzigen van dat domein

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Verwijderd

Luister ik heb eht ook gehad, het eenigste wat je moet doen is op je oude netwerkkaart:

1. Ga naar Ms-dos/Opdrachtpromt in Winxp
2. Tik in de volgende tekst "Ipconfig /release"

Nu zijn al je gegevens weer weg en stop je je netwerk kavbel van de modem in je nieuwe computer. Je stelt de computer in voor het internet, maar zorg wel dat je je gebruiksnaam en wachtwoord bij de hand heb omdat je met een onbekend Mac-adres inlogt.

Veel Succes,

Niels

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:37
Inderdaad... releasen en nieuwe pc inprikken klaar... dit kan zovaak je wilt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad nog het zelfde ip numr.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Releasen en renewen gaat niet altijd, dit verschilt per regio!!!

Hoevaak moet dat nu nog gezegd worden :+
Pagina: 1