• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 09:41
Ik heb nu min of meer noodgedwongen voor de splitter een telefoon aangesloten. De andere kabel gaat naar een kamer op de eerste verdieping. Daar zit dan de splitter met vervolgens een kabel naar de ADSL modem en een kabel naar de 56k modem. De splitter beneden installeren was moeilijker, want dan moest ik 2 kabels doortrekken naar boven.

Concreet is mijn vraag of mijn opstelling problemen kan (gaan) veroorzaken en zoja welke problemen dan? Bovendien vraag ik me af wat een splitter feitelijk nu doet.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 16:18
Splitter scheidt freq van het adsl-signaal en de freq van de telefoon. Wanneer je apparaten voor de splitter aansluit storen deze het originele signaal en dit gaat ten koste van de snelheid van de adsl-verbinding.

Je kan wel het apparaat dat voor de splitter zit fysiek afkoppelen, dan moet alles wel snel werken.

Volgens mij staat hier aardig wat over in de search.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 11:59

Pogostokje

* twiet *

Een filter scheidt de ADSL frequenties van de rest, zodat er zo min mogelijk storing optreedt. Telefoons, met name analoge telefoons, zetten nogal wat storingen op de telefoonlijn en dan is zo'n filter nodig om de ADSL verbinding niet te storen.
Als je nu een telefoon voor je splitter hebt gezet dan haal je eigenlijk het nut van je splitter voor een deel al weer weg. Zolang je verbinding toch goed is, niks aan de hand, maar als je tegenvallende snelheden hebt weet je nu waar dat aan ligt. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
ook mogelijk om adsl modem zonder splitter aan te sluiten???

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
De splitter scheidt de frequenties van adsl en analogie telefonie.

Als je een ander toestel (zoals jij nu) ervoor hangt, dan heb je kans dat als je gebeld wordt dat de adsl verbinding verbreekt. Of als je aan het bellen bent een zeer sterke ruis etc.

Het beste is gewoon om die 2 kabels te trekken, je bent dan wel ff bezig maar je weet wel dat het goed werkt.

edit:

Ik moet mijn reply scherm niet zolang open laten staan. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Attilla op 24-11-2002 11:13 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 11:59

Pogostokje

* twiet *

Don3k schreef op 24 november 2002 @ 11:10:
Wat denk je zelf na het lezen van bovenstaande reacties???

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Attilla
Don3k schreef op 24 november 2002 @ 11:10:
Ja, dit is geen probleem.
Echter mocht je analoge telefoons erbij doen dan krijg je dezelfde problemen die hierboven al genoemd zijn.

• -Moondust-
Ow, ik heb altijd gedacht dat een splitter slechts het signaal qua sterkte in 2'en splitste. Ik heb het wel getest. Als de telefoon niet wordt gebruikt merk ik niets vreemds aan mijn ADSL....logisch. Zodra de telefoon wordt opgenomen duikt de snelheid naar beneden, maar gaat daarna weer gewoon omhoog en blijft goed tijdens het hele gesprek. Als de telefoon weer neergelegd wordt dan daalt de snelheid weer heel ff en is daarna weer ok.

Ik ga toch maar wat moeite doen om een 2e kabel door te trekken, dat lijkt me toch beter.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In je telefoondraad zitten 4 aders... je kan 2 aders voor telefonie gebruiken en 2 voor adsl; zo hoef je geen nieuw draad te trekken :)

• -Moondust-
Hey das echt een goeie, die ga ik direct uitproberen, thanks!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 08:42
En voor ISDN? Kun je die aansluiten zonder splitter? (ff toegevoegd)
Want ik zit nu op mijn splitter te wachten.
Kan ik die dan gewoon tegelijk aansluiten en kijken of het toch werkt? Dat heb ik nl zo gedaan. :D
Kan ik alvast mijn ADSL testen :D
[edit]
Volgens mij kan het niet, want kan mijn ADSL modem wel tegen die hoge spanningen van het telefoonsignaal?!?

[ Voor 31% gewijzigd door Wimpy006 op 24-11-2002 17:05 ]

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

En dan maar klagen dat de verbindingen het niet doen (zie een van de nieuwe topics op dit forum).
Linesharing aDSL wordt niet voor niets geleverd met splitter, waarom neemt men dan linesharing.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 19:08 ]

• Attilla
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 19:05:
ook weer een leuk fabeltje wat de lucht is ingeschoten door een stel beunhazen.
En dan maar klagen dat de verbindingen het niet doen (zie een van de nieuwe topics op dit forum), linesharing aDSL wordt niet voor niets geleverd met splitter.
Dat is hetzelfde als de snelheidscap van een kabelmodem eraf proberen te halen terwijl je weet dat dit bij de provider wordt geregeld.
Welk fabeltje heb je het over ?

Dat het er gezegd wordt dat het mogelijk is om adsl zonder splitter aan te sluiten ?
Naja, je mag wat mij betreft langs komen als je het niet gelooft, ik sluit het zo ff voor je aan hoor. (En ja, dan kan ik ook nog internetten.)

Verwijderd

het kan wel, maar is niet slim

Verwijderd

Wimpy006 schreef op 24 November 2002 @ 17:01:
En voor ISDN? Kun je die aansluiten zonder splitter? (ff toegevoegd)
Want ik zit nu op mijn splitter te wachten.
Kan ik die dan gewoon tegelijk aansluiten en kijken of het toch werkt? Dat heb ik nl zo gedaan. :D
Kan ik alvast mijn ADSL testen :D
[edit]
Volgens mij kan het niet, want kan mijn ADSL modem wel tegen die hoge spanningen van het telefoonsignaal?!?
Yeps dat is geen probleem, wordt soms ook aangeraden om storingen die na de splitter zitten op te lossen. (draadjes verkeerd of sluiting ofzo)
Pagina: 1